Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Swap silnika i przeróbka samochodu

s_ice 03 Wrz 2004 22:07 46367 21
  • #1
    s_ice
    Poziom 14  
    Witam!

    Za jakiś czas (dłuższy) mam zamiar oddać swój samochód do firmy tuningującej. Samochód to Skoda 105S 1978r.

    Tuningu mechaniczny:

    -zamienić silnik standardowy na 1.8L G60 od VW Corrado (160KM) wraz ze skrzynią biegów.
    -założyć basowy tłumik sportowy
    -wzmocnić konstrukcję samochodu odpowiednio do mocy silnika (jakieś rozpórki itp.)
    -utwardzić zawieszenie
    -wzmocnić hamulce (dodać wspomaganie) ewentualnie tarczówki do tyłu.
    -założyć wspomaganie kierownicy

    Najpierw chciałem się poradzić ,może ktoś będzie cokolwiek wiedział na ten temat. Corrado z tego co wiem jest przednio napędowy ,a skoda tylno napędowa i ma silnik z tyłu więc jest problem z przeniesieniem napędu. Czytałem gdzieś o tuningu fiata 126p gdzie gość wmontował skrzynie od chyba AUDI 80 i zamocował ją do góry nogami. Jeśli ktoś robił już coś takiego to prosiłbym o podzielenie się efektami tuningu.

    Czy trzeba bardzo przerabiać mocowania silnika?
    Jakie wspomaganie (kierownicy) byłoby najlepiej zamontować (od jakiego auta)?
    Jaka skrzynia biegów (najlepiej od corrado bo ma dobre przełożenia ,jest tylko problem z tym że silnik będzie z tyłu)?

    Czy silnik od Corrado jest tani w eksploatacji (mówię tu o normalnym użytkowaniu samochodu a nie żyłowaniu i katowaniu silnika gdzie części szybko się niszczą)?

    Tylko proszę nie pisać ,że to nie ma sensu itp. wypowiedzi. Jestem gotowy wydać na to do 25000zł - w tym tuning optyczny. Jeśli ktoś zna firmy zajmujące się takimi przeróbkami najlepiej w południowo wschodniej Polsce to prosiłbym o ich namiary (strony internetowe).

    Pozdrawiam
  • #2
    wrzaskun
    Poziom 15  
    powiem tak tego raczej nikt nie robił wiec chyba nikogo nie znajdziesz do takiej roboty.

    Co do hamulców to trzeba zmienic cały układ bo ten co masz to zabytek, to samo całe zawieszenie, a przy takiej mocy to moze ci urwać wszystko i silnik wjechać do środka, ten cały samochod na śmieszym zawieszeniu co sakacze jak zabawka nie nadaje sie prawde mowiąc do takich przeróbek, bo aby uściślić, to na bazie tego corado powinieneś dołożyć tylko wyglądające elementy jak skoda 105, bo cała płyta podwoziowa skody nie nada sie pod takie moce i prowadzenie na zakrętach itd... a 25tyś to za mało stanowczo. Jak panowie experci zrobili ze skiepy porsche to pracowali dzien i noc ponad rok, mając materiały a jeszcze zapłacili ok 100tys.
  • #3
    s_ice
    Poziom 14  
    Znalazłem dwie firmy. Jedna z nich nigdy czegoś takiego nie robiła ,ale napisali, że podjęliby się takiego tuningu ,a koszty to około 30tyś (bez tuningu optycznego). Druga firma z tego co się dowiedziałem przekłada silniki i robi nawet samochody prototypowe oraz przeróbki wedle uznania klienta.

    Przykładem może być Fiat 126p bis:
    Tekst skopiowany ze strony firmy:
    ?zespół napedowy:
    - silnik: jednostka 1372ccm pochodząca z fiata uno komputer i wiązka fiat uno+bis,
    kolektor wylotowy seria,
    - skrzynia biegów: seryjna z Uno 1.4 98r, 5 biegowa, synchronizowana w pełni
    - sprzęgło/docisk : orginalne fiat Uno
    - chłodzenie: chłodnica z opla astry 2.0 z 1 wiatrakiem i umieszczona z przodu, nagrzewnica
    zawieszenie:
    - przód :resor dorabiany, sklepany, dodatkowe pióro, obcięte odbojniki o około 1,5-2cm, amortyzatory dorabiane na zamówienie
    - tył :typu McPerson z fiata uno 1.4 sprężyna dorabiana na zamówienie, dodatkowe odboje gumowe
    hamulce:
    - przód :tarcze polonez, zaciski fiat 125p
    - tył :tarcze uno, zaciski polonez
    - ręczny :standard?

    lub naprzykład Tarpan:

    ?zespół napedowy:
    - silnik:Chrysler Voyager 2.5TD 1995r.
    silnik firmy VM;
    - 4 cylindry
    - 2500ccm;
    - moc 115 km/4000obr./min
    - moment obr: 262Nm/1800obr./min
    - średnica cylindra/skok tłoka: 92,0 x 94,0;
    - stopień sprężania: 21,0
    - 2 zawory na cylinder;

    zawieszenie/przeniesienie napędu:
    - niezależne zawieszenie wszystkich kół na zwrotnicach kolumnowych, wahacze własnej konstrukcji.
    - prześwit: 470 mm
    - gł. brodzenia: ok 120cm (bez dodatkowego przygotowania)
    - skrętne tylne koła (mechanizm dołączany hydraulicznie z blokadą), stopień skrętu jest niemalże taki sam jak z przodu.
    - mosty napędowe z Audi Quattro wyposażone w blokady podciśnieniowe
    - blokowane wszystkie mechanizmy różnicowe (międzyosiowy - mechanicznie, przedni i tylny - podciśnieniowo)
    - permanentny napęd na 4 koła, dołączany reduktor Borg Warner
    - ożliwość włączania reduktora oraz blokad w czasie jazdy
    - Mechaniczna wyciągarka (własna konstrukcja)
    przekładnia kierownicza
    - listwowa ze wspomaganiem hydraulicznym
    hamulce:
    - tarczowe, wspomagane na wszystkie koła
    - ręczny hydrauliczny (niezależny układ)?

    Więc nawet w Polsce nie ma rzeczy której nie dałoby się zrobić ,a raczej wątpię ,aby właściciele Fiata 126p mieli 100tyś na tuning. Ja nie pisze że chcę zrobić z tego porsche. Wiec koszty na pewno będą mniejsze.
  • #4
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Poszukaj na czeskich stronach tuningowych. Zacznij może od ostatniego numeru GT (taka gazeta) gdzie jest właśnie relacja ze zlotu tuningowego w czechach. Spróbuj przez nich, może podadzą ci jakieś namiary.
  • #5
    senso
    Poziom 20  
    Z tego co się orientuję to turbinki w Corrado często padały a renowacja/wymiana jest raczej kosztowna.
    Zależy to oczywiście od stylu jazdy i odpowiedniego obchodzenia się z nimi.
    pozdro i powodzenia
  • #6
    s_ice
    Poziom 14  
    czy orientuje się może ktoś, jeśli zamontowałbym silnik z przodu samochodu (standardowo jest z tyłu) to czy podczas przerejestrowania będzie to miało jakieś znaczenie? Czy poprostu będzie to traktowane jako wymiana silnika bez uwzględniania jego położenia. Bo badania techniczne chyba są zawsze wymagane przy wymianie silnika. A z tyłu tam gdzie orginalnie jest silnik zrobi się bagażnik i LPG zamontuje.

    PS. jak padnie turbina w corrado to ile mocy silnika pozostanie z tych 160KM?
  • #7
    senso
    Poziom 20  
    Możę przesadziłem wczoraj:P
    Regeneracja turbiny wedle danych z magazynów/programów TV sportowych to koszt 700-1200 PLN
  • #8
    sparci
    Poziom 11  
    Tego to nikt nie robił ale zajżyj na czeskie strony np. http://skoda.virt.cz Co do silnika to czesi wkładają 1.8 z octavi + przejściówka na seryjną skrzynie. Z corrado to chyba nikt do skody nie wkładał. Buda i zawias po lekkich modyfikacjach wytrzymują ok 140 km mocy bo tyle miały rajdowe skody.Życze powodzenia
  • #9
    kufel99
    Poziom 10  
    ja wstawialem do Golfa II silnik od Audi A3 (www.syncro.friko.pl) i wiem ile jest z tym roboty, niechcialbym Cie zniechecac ale to pochlonie duuzo pracy i kasy. A co do samego silnika G60 to nie ma tam turbosprężarki tylko kompresor którego regeneracja kosztuje 4000zl, powodzenia
  • #10
    leloo
    Poziom 13  
    do 105 silniczek z przodu 8O ? moim skromnym zdaniem mission impossible...
  • #12
    bono222
    Poziom 11  
    ta 105 to bestia....ciekawe jak sie zachowuje na drodze i podczas ruszania z miejsca:D
  • #13
    cypherius
    Poziom 14  
    polecam firme TRS Racing z Czestochowy, i pewnie znalazles ich info. Chlopacy sa the best. mamy jeden samochod od nich - cc z 1,2 mpi 16v. Ich Bis i SC po prostu wginaja w fotel, skontaktuj sie z nimi a na pewno CI to zrobia. pomysl moze jednak nad innym silnikiem i bedzie spox. MY z kolei mozemy Ci wstawic silnik od Faworitki ( moc powinna Cie zadowolic na poczatek).
    pozdrawiam, jak cos :
    cypherius(malpa)pf.pl
  • #14
    seboo76
    Poziom 12  
    kup sobie moze cale Corrado. To jest ladniejsze od skody i nie odpadnie mu blacha od takiej mocy.
  • #15
    dedeks
    Poziom 15  
    cypherius napisał:
    polecam firme TRS Racing z Czestochowy, i pewnie znalazles ich info. Chlopacy sa the best. mamy jeden samochod od nich - cc z 1,2 mpi 16v. Ich Bis i SC po prostu wginaja w fotel, skontaktuj się z nimi a na pewno CI to zrobia. pomysl moze jednak nad innym silnikiem i bedzie spox. MY z kolei mozemy Ci wstawic silnik od Faworitki ( moc powinna Cie zadowolic na poczatek).
    pozdrawiam, jak cos :
    cypherius(malpa)pf.pl


    Silnik z Favorit do S105 to prawie kazdy chcacy mechanik, a nawet mechanik-amator jest w stanie wstawic... ale juz np. taki 1.4MPI 44/50kW 8V z Fabii to jest juz "troche" rzezbienia...
    ... oferujecie moze taka usluge?
  • #16
    hOMER8
    Poziom 11  
    wracając do tematu corrado to regeneracja kompresora jest troszke zlozonym tematem. nie mozna powiedziec ze koszt to 700 ani tymbardziej ze 4 tysiaki.
    Wszystko zalezy od stanu kompresorka. Typowa dobra regeneracja sprawnego kompresora to okolo 1400-1600 zt
    Są tam do wymiany listwy teflonowe oraz łożyska.
    Zabieg wymiany listew powinno sie powtarzać co okolo 40 tysięcy
    Same listwy to koszt chyba kolo 700 zt (moze i mniej)
    Jakby ktoś chcial zregenerować to służe namiarami dobrego fachowca.

    Corrado po odłączeniu kompresowa ma około 108-115 PS
  • #17
    WoŹnY
    Poziom 28  
    Może ktoś z Was przypadkiem wie czy tarcza sprzęgłowa od fiata bis to ta sama co od cc700 ?

    Mam problem bo po zapewnieniach ze strony mechaników iż będzie pasować postanowiłem założyć ów tarczę (z tłumikiem drgań skrętnych) do 126p (650), Kupiłem od cc700 bo niby to samo a teraz okazuje się że muszę dać do przetoczenia (niewielkiego bo o 4mm ) koło zamachowe i docisk, czy to normalne że trzeba toczyć ? Proszę o opinie.
  • #18
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Takie same wymiary maja tarcze od 126 i bisa i mozna je zamieniac. Bisowska ma tłumik drgań.
  • #19
    WoŹnY
    Poziom 28  
    Dzięki Błażej za odpowiedź. W takim razie jadę do sklepu i wymieniam tarcze, bo widać dali mi coś co nie jest zamiennikiem :( Choć zarzekali sie że cc700 i bis to to samo :D
  • #21
    ryznart
    Poziom 2  
    Heh, sam miałem 105L i było przy niej duużo zabawy. Jednak czas robi swoje i suma sumarum trzeba było ją sprzedać. Aczkolwiek marzył mi się swap silnika.:D

    Apropo, ciekawy artykuł - Wymiana silnika
  • #22
    piszczek22
    Poziom 10  
    sory że to odkopałem ale jako skodziarz mogę pomóc. mam znajomego który wstawił 2 litry do skody 105tki. facet zrobił to we własnym zakresie i to jeździ naprawdę. mogę Ci ją pokazać a nawet on sam może Ci coś takiego zrobić.