Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o pomoc w przedwzmacniaczu.

15 Lip 2010 19:11 7278 50
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich:) po wczorajszej prośbie o jakiś schemat przedwzmacniacza na forum (na którą nie dostałem odpowiedzi) postanowiłem bardziej wytężyć umysł i przeszukać dokładnie moją ``bazę`` schematów na komputerze. Znalazłem tam prosty przedwzmacniacz na jednym tranzystorze(mono).
    I mam teraz pytania co do niego.
    1. Jakim napięciem zasilić ten układ? ( może zasilacz 9V stabilizowany? )
    2. Jak połączyć te układy żeby było stereo? ( ten układ tylko że podwójnie)
    3. na jakie napięcie musiały by być kondensatory?
    4. Jak zmodernizować ten schemat żeby była regulacja Volume?
    ( najlepiej gdyby ktoś mi zrobił na bazie tego schemat na którym bym to zbudował ) jestem trochę zielony jeśli chodzi o elektronikę.
    Schemat:

Tranzystory jaki można użyć to: BC549B lub BC549C który lepszy?
    Bardzo proszę o pomoc bo jest mi to strasznie potrzebne. Pozdrawiam All;)
  • PCBway
  • Poziom 38  
    Do zasilania możesz spokojnie użyć zasilacz 9V , jak chcesz stereo to ww schemat powinien być dobry , potencjometr do reg. głosu możesz dać od 22k do 100k.
  • PCBway
  • Poziom 14  
    Czyli jak dobrze rozumiem to mam wykonać dwa takie układy i zrobić wspólną masę tak? A potencjometr to może 47k? to chyba najczęściej spotykany w audio więc powinien być ok... tak myślę;)
    Aha... a minus zasilacza to ma być ta masa tak?
    Ja to rozumiem że to ma być tak zespolone:
    z tą różnicą że zastosuję jeden potencjometr stereo;)
    aaa... i nie napisałeś jakiego dokładnie użyć tranzystor czy BC549B czy BC549C ?
  • Poziom 38  
    BC549B i BC549C różnią się wzmocnieniem więc nie ma większego znaczenia który zastosujesz.