Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B X16SZR zasilanie sterownika.

15 Lip 2010 22:06 7009 37
  • Poziom 36  
    Witam. Na których pinach są zasilania i masy w sterowniku 16202299 D96001 CBCL f-my Delco (biała i czerwona kostka)? W samochodzie brak iskry, moduł sprawdzony, brak komunikacji ze sterownikiem. Podejrzewam brak zasilania, albo uwalenie sterownika. Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    u mnie na schemacie piny w jednej kostce mają oznaczenie jedna linijka A od 1 do 16 druga linia B 1-16 i w drugiej kostce C i D też po 16 pinow . Masa jest na B1,C9,D16 Zasilanie A6, diagnostyka B9 i D11 Ze schematu wychodzi ze masa B1 zasila też CKP-czujnik wału korbowego. wszystkie masy to brązowe kable.Prąd na A6 jest z 30tki czyli bez lub po stacyjce.pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Dzięki, jutro pomierzę. Sprawa jest ciekawa, bo iskra nie zniknęła nagle, okresowo były problemy z odpaleniem i wtedy, ni z tąd, ni z owąd słychać było "terkotanie", czyli szalała przypadkowa iskra. Dlatego bardziej obstawiam na zły kontakt. Teraz auto padło całkiem, a milczenie sterownika sugeruje mi właśnie zanik zasilania/masy. Zobaczymy.
  • Poziom 36  
    No więc tak - zasilania i masy w porządku, czujnik wału ok. 700omów, przedzwonione przewody z czujnika do sterownika, z modułu też, iskry dalej nie ma. Ten brak komunikacji, o którym pisałem, to próba podpięcia KTS-a. Nie byłem przy tym, wiem tylko z relacji. No i spróbowałem go wymigać, ale po założeniu zworki i włączeniu zapłonu kontrolka włącza się i świeci na stałe, więc wymiganie także niemożliwe. Teraz już podejrzewam sterownik. Ale możliwe, że się mylę, że coś pominąłem. Proszę o sugestie.
  • Poziom 13  
    Jak kontrolka ciagle swieci to brak błędów. Może immo blokować. odetnij na próbę D10-niebiesko/czerwony kabelek on jest od immo. Sam opór nie zawsze świadczy o stanie czujnika. jak masz oscyloskop to podepnij, jak nie to to multimetr na 2V napięcia zmiennego. jak zakręcisz ma pojawić się napięcie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Nie sądzę, żeby była konieczność badania czujnika wału oscyloskopem. Przypomnę, że początek usterki był taki, że bez dotykania czegokolwiek iskra strzelała jak karabin. Działo się to co jakiś czas, aż padło całkiem. A może coś jeszcze ma wpływ na wysterowanie modułu? Szczerze wątpię, ale oddalam myśl padniętego sterownika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    jorge83, nie posiadam żadnego diagnozera, nie jestem zawodowym serwisantem, a auta i inne elektroniczne wynalazki naprawiam z zamiłowania do tematu od 30 lat. Nie jestem profesjonalistą, ale nie jestem też kompletnym laikiem. Wiem, że skoro KTS się nie połączył, to jest coś ze sterownikiem. Ale to tylko zdanie gościa, który ten KTS podpinał. Więc chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej. Może coś zostało pominięte, zarówno przeze mnie, jak i przez podpinacza...
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Obrotomierz w czasie kręcenie się dzwiga? jeżeli tak to czujnik na wale dobry , tak samo sterownik.
    Sprawdz ;podczas kręcenia , diodą LED z opornikiem , cyz masz sterowanie na pinie 3 i 4 modlu zaplonu .
  • Poziom 21  
    balonika3 napisał:
    ...Wiem, że skoro KTS się nie połączył, to jest coś ze sterownikiem...

    Ja bym tak nie ufał KTSowi. Nieraz jeden tester się nie połączy a inny bez problemu.
  • Poziom 36  
    -> emeryt2 - no właśnie na moduł nic nie przychodzi. A kable od sterownika do modułu przedzwonione. Więc sterownik nic nie podaje. Tylko pytanie - czy czegoś mu jeszcze brakuje, czy jest po prostu uwalony?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Obrotomierz też się nie dzwiga ?

    Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
  • Poziom 36  
    Obrotomierza nie ma. Jak pisałem wcześniej, na początku usterki słychać było szalejącą iskrę, takimi nieregularnymi seriami, kilka dni później padło całkiem. Więc wskazuje to raczej na zły kontakt. Jeszcze jeden fakt - w momencie kręcenia rozrusznikiem drga wskazówka prędkościomierza. Gość twierdzi, że przed usterką tego nie było. I jeszcze jedno - jaka jest amplituda sygnału z czujnika wału? Zmierzę dla świętego spokoju.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Poniżej to co chciałeś.


    Vectra B X16SZR zasilanie sterownika.
  • Poziom 36  
    Dzięki. Na oscylogramie widzę ok. 3obr/5ms, czyli 600obr/min, a więc bieg jałowy. Jak myślisz, na rozruszniku amplituda będzie wiele niższa?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Amplituda nie powinna być o wiele niższa na rozruszniku zakładając, że akumulator daje radę kręcić przyzwoicie rozrusznikiem. Czujnik oryginalny czy jakaś podróbka? Sprawdzony czujnik wałka rozrządu? Nawet po odpięciu czujnika wału powinien z kłopotami i dłuższym kręceniu, ale odpalić na czujniku wałka rozrządu. Nie podoba mi się to drganie prędkościomierza.
  • Poziom 36  
    Zabiłeś mi ćwieka - pisałem cały czas o czujniku po lewej stronie, przy rozrządzie. A okazuje się, że są dwa. Więc gdzie jest ten drugi (na obudowie sprzęgła nie widziałem nic)?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mam i nie mam... Mam w pracy na kompie, teraz nie mam do tego dostępu. Służę we wtorek.
  • Poziom 42  
    Czy jesteście pewni ,że X16SZR ma dwa czujniki.?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No i Kolega Emeryt znowu ma rację, chyba upał mnie otumanił, pewnie że ma jeden, piny A16 i B14 w sterowniku i ekran na masie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Masy na sterownik B1, C9, D16
    Zasilanie po zapłonie D3, C16
    Zasilanie stałe A6
  • Poziom 31  
    Moim skromnym zdaniem i tak cała impreza skończy się na wymianie (naprawie ) sterownika. Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    momik12 może nie... Drgający prędkościomierz.... To mi sugeruje brak dobrego zasilania/masy na sterowniku lub szafie. I ten brak komunikacji...
  • Poziom 36  
    momik12 napisał:
    Moim skromnym zdaniem i tak cała impreza skończy się na wymianie (naprawie ) sterownika. Pozdrawiam.
    Wszystko zaczyna na to wskazywać.
  • Poziom 31  
    Jasne Paweł , ja się nie upieram ale raczej kablologię sprawdził więc trza kroić pacjęta... :D
  • Poziom 36  
    Ale masy i zasilania sprawdzone.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mam nadzieję, że sprawdzałeś żarówką a nie miernikiem... Jeśli to wykluczasz, masz sygnał z czujnika, to jak napisał Kolega momik12. Smutne ale prawdziwe.