Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.9TD Problem z obrotami i elektryką.

16 Lip 2010 01:11 5204 11
  • Poziom 9  
    VW GOLF 3 1.9 TD 1993 New Orlean AZZ 55kW Pompa wtryskowa BOSCH( jeśli istnieje taka potrzeba mogę spisac numery z pompy i silnika)

    Witam. Mój problem jest następujący: autko od zakupu było cos lekko nie tak. Oto cala historia.

    Na początku zaraz po zakupie wracając do domu auto nagle zgasło i już nie chcialo zapalic przez jakis czas.(było lato, dosc goraco), i dzialo się tak dosyc często a nawet za każdym razem. Dokladniej mówiąc auto dobrze palilo na zimnym silniku lecz gdy się już troche zagrzal po jakis 2godz( jak cieplej to duzo szybciej) spadaly obroty i gasl a potem nie chciał odpalic dopuki nie ostygl. Po pierwszej wizycie u mechanika – poregolowal troche obroty i zrobil tyle ze auto dalej gaslo i gorzej odpalalo na zimnym. Po wizycie u innego – wymienili rozrząd, paski, takie tam pierdoly,tez poregulowali pompe i wyszlo tyle ze już odpalal dobrze ale na cieplym wciąż gasl i to na dobre(dopuki calkiem nie ostygl) zaczęło tez się pojawiac charakterystyczne dziwne zachowanie na biegu jalowym( może było już wczesniej ale nie zauważyłem). A dokladniej jak zapalalem to nawet na ssaniu mialo jakies 700-900 obr. Raczej zawsze ok. 800 po jakis 2-5min słychać było dziwne pyk i nagle wskakiwaly 1100 czasami nawet do 1300-1400 obr. I tak sobie skakalo dziwnie jak jechałem i stabilizowalo się na ok. 1000-1100. Potem gdy już się nagrzal spadaly znowu do początkowych 700-900 czasami nawet jeszcze mniej, Az zazwyczaj gdzies gasl na światłach i kaplica dopuki nie ostygl. Ten mechanik tez jak go dlugo grzal mowil ze zaczyna migac kontrolka oleju czego ja wczesniej wogole nie zauważyłem. Potem ta kontrolka stala się duzo bardziej dokuczliwa. Zaczela swiecic i piszczec jak jechałem np. na A4. Najpierw(na początku) dzialo się to przy ok. 130km/h potem spadlo już nawet to 90. Ale co się dokladnie dzialo. Gdy jechałem ze stala przedkoscia,(zazwyczaj najszybciej się pojawialo gdy się szybko rozpędzałem) nagle zaczela swiecic i piszczec. Gdy dodalem troche gazu lub gdy dalem na luz i z powrotem piaty bieg wszystko znow było ok. Az do nastepnego razu. Czasami dzialo mi się tak z nawet 10-20 razy na trasie Katowice Gliwice, a czasami wcale lub raz albo dwa. Po wizycie u kolejnego mechanika po kolejnej regulacji pompy objawy się troche zmienily. Jak na razie kontrolka oleju przestala migac ale jeszcze go tak dokladnie nie przetestowałem . Na pewno nie dzieje się to tak szybko jak przed wizyta. Natomiast obroty wyregulowali tak ze teraz nawet na ssaniu na ok. 600-700 gdy odpalam musze troche go gazowac ale jak już zaczne jechac to po jakims czasie wskakuja na 900-1000. Co dziwne zaczęło się teraz pojawiac cos takiego ze gdy skrecam kierownica(glownie w prawo) spadaja znow na niskie (600-700). Gdy kierownica wraca na prosto obroty tez wracaja. Pozatym teraz za każdym razem gdy odpalam dzieje się podobna historia, natomiast wczesniej gdy już zrobil to pyk, do odpalal raczej już z troszke wyzszych obrotow. Co mi powiedział ten mechanik to to ze teraz nawet jak mi zgasie to będę mogl go odpalic żeby chociaż zjechac z drogi. Ale teraz to te obroty na luzie czasami SA tak niskie ze Az autem szarpie. Natomiast podczas jazdy nie ma zadnych oznak skokow obrotow ani zadnych innych dziwnych zachowan. Dopuki mam wciśnięty pedal gazu zajade nawet nad morze ale jak tylko bylyby swiatla na drodze to postoj 2-3h. Jakby tego było Malo to jeszcze pojawil się problem z elektryka. Pewnego pieknego dnia nagle samo przestalo się autko wyłączać. Tzn elektryka. Normalnie gdy wyciagnie się kluczyk ze stacyjki to raczej nic nie dziala. Natomiast mnie zaczęło się dziac tak ze wszystko dziala tzn. mogę włączyć swiatla, sieca zegary, musialem tez odłączyć radio bo nawet wylaczone przez noc zjadalo caly nowy akumulator. Obecnie pojawil się nowy problem( po wizycie u mechanika). Otoz gdy naciskam pedal hamulca pojawia się jakies zwarcie czy cos takiego. Po pierwsze swieci się wtedy i tylko wtedy lampka po lewej stronie kierownicy (zazwyczaj swiatla przeciwmgielne), Po drugie gdy wlaczam kierunkowskaz i jednoczesnie hamuje to zaczyna on działać tak jak gdzy jest spalona jakas zarowka tzn. tyka 2 razy szybciej , gdy skoncze hamowac wszystko wraca do normy. Co jest jeszcze dziwne to czasami miałem takie wrazenie ze reaguje to na wstrzasy. Co do elektryki to jeszcze nic tam Ne sprawdzałem no poza stacyjka. Odpialem kostke ze stacyjka i dalej było do dupy wiec to chyba nie to. Natomiast co do tych obrotów to już było wiele tez: że to pompa wtryskowa, że glowica do naprawy lub wymiany, że to panewki, a teraz zaczynam się skłaniać do tego że to może regulator niskich obrotow. Sam już nie wiem i nie wiem jak się do tego zabrac. Bardzo proszę jakas mądrą Głowę o pomoc. Interesuje mnie wsze zdanie na ten temat i co mogę sam posprawdzac nie wydajac za bardzo kasy bo jestem splukany. Pozatym jak to jakas grubsza naprawa to chyba się z moim golfikiem pozegnam bo już w niego inwestowac nie będę dopuki nie zacznie normalnie jeździć. Wielkie dzieki i sorki ze to takie dlugie ale chcailem dokladnie przedstawic problem.

    aha i jeszcze jedno auto ma alarm ktory ktos sam zakladal. Czesto sie zdarza ze sam sie wlacza i wylacza nawet nie dotylajac kluczykow. Pozaty tez jest troche dziwny bo gdy go wlaczam normalnie wydac z auta to lampka miga jak szalona natomiast gdy otworze dzrwi alarm sie wlaczy ja go wylaczam zamykam drzwi i on jest wlaczony i lampka miga juz tak jak powinna czyli wolno i spokojnie. Moze ten alarm jakos powoduje te wszystkie problemy. Prosze pomocy!
  • Poziom 14  
    Daruj punkcik

    Ta diodka pod światłem przeciwmgielnym i wariacje podczas naciskania hamulca to objaw złej masy na lewym (zazwyczaj)
    tylnym świetle

    Przyczyna tkzw. zimny lód.

    Odciągnij tapicerkę i przeczyść kostki z tyłu lamp . Poznasz która to bo po dłuższej jeździe będzie ciepła.

    Alarm ,po otwarciu samochodu (wcześniejszym samoczynnym załączeniu się )
    będzie sygnalizował przyczynę ,miejsce ,które włączyło alarm : drzwi tył, przód, maska , klapa. W zależności od ilości mrugnięć diody. ( mogły być nie domknięte drzwi )

    Spróbuj włączyć alarm ,niech wyje ,wyłącz stacyjkę i wyjmuj bezpieczniki , po kolei aż natrafisz na alarmowy .Wyjmij go, odpal auto i zobacz czy będzie dalej gasł .
    Powodzenia .

    Daruj punkt
  • Poziom 9  
    to ze swiatlami pomoglo dzięuję odłączyłem też alarm ale narazie nie widzialem żadnej różnicy(ale też dokladniej jeszcze nie sprawdzałem). Jakby się coś zmieniło to dam znać. Wiesz może jak sprawdzić lub naprawić to, że nie chce się wyłączać elektryka po wyciągnięciu kluczyka? Możę także mogłbys mi coś doradzić odnosnie tych obrotów? Z góry dzięki.
  • Poziom 14  
    Co do pozostałej elektryki , gdybyś mieszkał bliżej centrum kraju dałbym Ci namiarem na elektryka-czarodzieja lecz niestety trochę za daleko.

    Kluczyk i z nim problemy to prawdopodobnie jakaś kostka-stycznik szwankuje ,
    Golf jest stary i tak jak ze światłami tak i tu przyczyną mogą być zaśniedziałe styki , to zazwyczaj są błahostki ale jak ktoś nie zna auta są trudne w diagnozie .

    Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie te obroty to źle ,lub w ogóle nie zaadoptowana przepustnica (Podpięcie waga pod komputer i ustawienie jej)

    Kręcenie kierownicą ,szczególnie do końca zmienia obroty bo pompa wspomagania kierownicy obciąża silnik.

    Wyciągnięty bezpiecznik - chciałem się upewnić czy immobilizer nie odłącza zapłonu silnika ,bo wyciągając bezpiecznik immobilizer powinien przestać działać razem z alarmem a co za tym idzie nie powinien odłączać zapłonu . Jakiś impuls z czujnika i immobilizer wyłącza zapłon ?.. bo przecież COŚ go wyłącza !!!:)

    Jak mówisz że coś pyka to to też jest jakiś stycznik , być może od temperatury silnika , bo jeżeli auto reaguje na zmianę temperatury to tam trzeba szukać - ale nie wypowiadam się na ten temat.

    Generalnie jedź do dobrego elektromechanika i spytaj : Co jest jak podczas hamowania żarzy się kontrolka pod włącznikiem przeciw mgielnych i kierunki zaczynają świrować ...
    jjak Ci powie co jest to możesz dać Mu auto do diagnozy . :)

    Stefan z Głowna na bank wiedział by co jest Twojemu autu .Jak chcesz mogę podać Ci tel. Zapytać zawsze można ...
    Moderowany przez carrot:

    Żebractwo nie będzie tolerowane

  • Poziom 11  
    Kolego z Sosnowca w wekend będe w domu to spróbuje ci pomóc mój nr gg 22859573 mieszkam w Będzinie więc blisko.
  • Poziom 9  
    chętnie bym wział ten numer do stefana a także pomoc kolegi pio112
    Chciałem tylko nadmienic, że już właściwie z elektryką jest już chyba ok, jeszcze musze z powrotem podpiąć radio by być 100% pewien ale na 90% już wszystko gra. Więc teraz kwestia tych obrotów i gasniecia. Auto ciągle robi to dziwne pyk i wtedy zaczyna pracowac normalnie ale przy skrecie dalej kapa no i gasnie. Wyczytalem gdzieś by polać pompe wtryskową zimną wodą i że jak bedzie lepiej to pompa do wymiany. Ale jak polalem to nic sie nie zmienilo. Pozatym zauwazylem tez plame( powiedzmy lekki wyciek) oleju od tej grubej gumowej rury ktora idzie do turbiny. A jak co to gdzie jest ten czujnik temperatury co mowiles
  • Moderator Samochody
    @kapitanwasyl nie sądzisz że upominanie się żeby ktoś kliknął "pomógl" jest co najmniej żałosne? Zwłaszcza że takie pierdoły piszesz.
    kapitanwasyl napisał:
    Generalnie jedź do dobrego elektromechanika i spytaj : Co jest jak podczas hamowania żarzy się kontrolka pod włącznikiem przeciw mgielnych i kierunki zaczynają świrować ...
    jjak Ci powie co jest to możesz dać Mu auto do diagnozy . :)

    To że tam są kiepskie złącza przy tylnych lampach to nawet moja matka wie, co nie znaczy że pozwolił bym jej chociaż żarówkę zmienić.
  • Poziom 9  
    Szanowny panie "ociz" może ty masz jakieś porady?
  • Moderator Samochody
    Nie znam tego silnika, raz mi się tylko zdarzyło robić takiego co gasł sobie kiedy chciał, winne były zimne luty w fabrycznym pseudo immo w którym wystarczyło zewrzeć 2 przewody żeby je pominąć.
  • Poziom 14  
    Ociz Ty nie zadzieraj , po co bazgrzesz jak nie masz pomysłu ?

    Numer dam jutro OK . ?
  • Moderator Samochody
    To groźba? Mogę już się bać?
    Pomysłów to ja mam dużo, tylko po co miałbym o tym pisać jak nie mają związku z tematem tym ani innymi na tym forum.
  • Poziom 39  
    Temat zszedł na niewłaściwe tory, zamykam.