Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 2.3 TD 110D Turbo raz się załącza a raz nie

duch131 16 Lip 2010 17:53 7716 3
  • #1 16 Lip 2010 17:53
    duch131
    Poziom 2  

    Witam, mam mercedesa vito rok 1999, 110D jeszcze na zwykłej pompie wtryskowej. miałem wymieniane turbo, ponieważ w starej łożyska poszły i puszczała olej i już w tamtej chwili były objawy tego, że raz się turbo załączało a raz nie, lecz zostało wymienione na nowe (regenerowane), wymieniony został olej, filtr powietrza, turbo zostało zalane olejem jak to przy montowaniu turba, wszystkie filtry itp. i przez jakiś miesiąc było wszystko w porządku. Lecz po miesiącu znowu zaczęło się to dziać, że turbo raz się włącza a raz nie... a teraz to praktycznie się w ogóle nie załącza. Mechanicy mówią, że to wina zawórków podciśnienia (fakt, że zaworek raz się otwiera a potem już wcale). W turbinie tej regenerowanej zauważyłem znów lekki luz na wałku, lecz jak się załącza to działa fakt, że troszkę hałasuje ale działa, i ja własnie szukam powodu dlaczego się turbo nie załącza, bo turbem się nie przejmuje bo jest na gwarancji. Proszę o pomoc dlaczego się nie załącza, albo jak to w ogole działa. na komputerze byłem ale niestety Diagnostą nie udało się podłączyć. Pozdrawiam i proszę o pomoc, jest to dla mnie bardzo ważne.

    0 3
  • Relpol
  • #2 16 Lip 2010 20:33
    magir
    Poziom 27  

    Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie ) - odpinamy oba wężyki ( jeżeli ktoś te wężyki kiedyś pomylił to też nie będzie działać doładowanie) i łączymy je ze sobą jakąś rurką. Odpalamy silnik i tu UWAGA !!! nie gazujemy silnika tylko niech popracuje minutę żeby turbina osiągnęła dobre smarowanie. Ruszamy i sprawdzamy czy silnik ma moc czy dalej jest słaby bo nie pracuje turbosprężarka. Zazwyczaj już przy ruszaniu słychać delikatny świst od obrotów około 1800 w górę. PAMIĘTAJ ŻE BRAK TEGO PRZEKAŹNIKA POWODUJE ŻE TURBINA NIE WYHAMOWUJE Z WYSOKICH OBROTÓW TAK SZYBKO JAK Z WPIĘTYM REGULATOREM !!! dlatego po próbnej jeździe trzeba poczekać nawet parę minut żeby turbina zwolniła a potem zgaś silnik.
    Daj znać czy to coś dało, ze swoich doświadczeń wiem że komputer nie wykaże błędów jak ten regulator nie działa. No chyba że ktoś będzie się bawił parę godzin w pomiary ciśnień jak ja podczas jazdy samochodem.

    0
  • Relpol
  • #3 18 Lip 2010 22:01
    duch131
    Poziom 2  

    witam, mam pytanie, o jakie wężyki chodzi ?? bo Vito jest ich trochę, :)

    1