Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z podlaczeniem komputera do amplitunera via spdfi

wajrak 16 Lip 2010 18:08 2639 14
  • #1 16 Lip 2010 18:08
    wajrak
    Poziom 10  

Witam,

Jakis czas temu zestawilem sobie komputer z amplitunerem w celu uzyskania "kina domowego". Amp Sony STR-K740P, karta muzyczna Sound Blaster Audigy 4 Pro. Wszystko dziala slicznie jezeli slucham muzyki (Auto detect na wzmacniaczu lapie 2 przednie kanaly plus subwoofer), problem pojawia sie przy filmach. Wszystko w systemie(windows 7 x64) poustawiane na wyjscie spdfi, to samo w kodekach. Po odpaleniu filmu ktory napewno supportuje dts 5.1 nie slysze glosu aktorow i nie gra tyl. Auto detect na wzmacniaczu twierdzi ze dostaje dzwiek 2.1. Dodam ze z zawodu jestem informatykiem/programista i wydaje mi sie ze probowalem juz wszystkiego po stornie komputera i aplitunera... i nie mam juz zadnych pomyslow, bede wdzieczny za kazda pomoc. Jezeli to wina wzmacniacza to nie widze problemu zeby kupic nowy ale chcial bym miec pewnosc, ze wina lezy po stronie wzmacniacza zanim wydam 2000zl na cos porzadnego (bo sony radzi sobie clakiem niezle).

Pozdrawiam

0 14
  • #2 16 Lip 2010 21:29
    hojlo1
    Poziom 35  

Masz wysłać przez spdif czysty DTS do wzmacniacza.

Zainstaluj sobie np K-lite (full) z "mpc playerem" (inne mniej używam , bo w HD się bawię) i dorzuć filtr AC3.
    Przy oglądaniu filmu ma być aktywny AC3 a w nim aktywna zakładka spdif i DTS.

Możesz bootowalnego XBMC uruchomić i tam dać wybór audio na cyfrowe - tez powinno być ok.

0
  • #3 19 Lip 2010 19:02
    wajrak
    Poziom 10