Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyunday 2.0 CRDI - zerwany rozrząd - ściągać głowice ?

bokora 17 Jul 2010 02:59 7334 16
  • #1
    bokora
    Level 11  
    Zerwał się pasek, pękła jedna dźwigienka, w drugiej widoczne nadpęknięcia.
    Czy koniecznie trzeba ściągać głowicę i weryfikować resztę : zawory, tłoki, itp?
  • #3
    bokora
    Level 11  
    zawory sa szczelne , wiec tak jakby z nie ma problemu

    [size=9][color=#999999]Dodano po 8 [minuty]:[/color][/size]

    nawet jesli 16 zaworow zachowuje szczelnosc ?
    silnik przed rozebraniem gory dał sie uruchomic , no oczywiscie na3 cyl gdzie byla peknieta dzwigienka nie pracował.

    nadmieniam iz na 1 dzwigienke przypadaja 2 zawory, czyli cale obciazenie idzie na najslabsza dzwigienke

    zastanawia mnie ta szczelnosc 16 zaworów ??? ,przeciez gdyby byly zgiete napewno nie byly by szczelne ?
  • #4
    fructon
    Level 33  
    napisałes że pasek sie rozerwał i pekła dzwignia a silnik dał sie uruchomic wiec chodził bez paska ???
  • #5
    adrian1201
    Level 29  
    Szanowny kolego 16 jest kolizyjna i domysły typu a bo jest szczelne niczego nie dowodzi mogła ucierpiec głowica i puki jej nie zdemontyjesz i nie dasz do sprawdzenia to nie bedziesz miał pewności czy jest ok zachwile może być że napiszesz posta że gotuje się woda w układe
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    bokora
    Level 11  
    do
    owika - piszesz rozsądnie , ale czy mozliwe ,aby grzybek sie skrzywił ,a nastepnie wyprostował i pozostał szczelny ???
    czy np uderzenie nie poszło prostopadle wzdluż trzonka nie gnąc grzybków ??

    do frukton
    przeciesz to logiczne - zalozono nowy pasek , a ponieważ nie bylo kolizji uruchomiono silnik
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    bokora
    Level 11  
    ten silnik to zaledwie 113 KM -jak na turbo z 2 litrow - to miernota , wiec tu mozna upatrywac minimalnych szkod ???

    [size=9][color=#999999]Dodano po 5 [minuty]:[/color][/size]

    ze szczelnością zrobilem taka sztuczke
    szczelnie zatkalem otwory po wtryskach
    i przy recznym obracaniu 4 cylindry strzeliły niby szampany
    co uznalem za dosc dobra szczelność
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Znam podobny przypadek, napinacz się rozwalił, pasek przeskoczył ale samochód dojechał resztkami sił do warsztatu. Tam po założeniu nowego paska i napinacza zmierzona została kompresja i wszystko było niby ok. Niestety potem ujechał tylko 50 km i jeden z zaworów się urwał.
  • #11
    bokora
    Level 11  
    czy to bylo w tym konkretnym silniku ???
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie, ale chodzi o to że jak zawór dostanie to zawsze jest ryzyko że później pęknie.
  • #14
    RobertLodz09
    Level 30  
    To tylko pozostało koledze życzyć aby już nic mu się nie wydarzyło i silnik pracował "bezawaryjnie" po takiej "usterce"! Pozdrawiam!
  • #15
    bokora
    Level 11  
    przejechane 2500 km -jeżdzimy dalej :)
  • #16
    bokora
    Level 11  
    Przejechane 6 tys - jeździmy dalej :)
  • #17
    przem27
    Level 30  
    W C5 Hdi jest podobnie dźwigienki pękają, mam takiego jednego na sumieniu (klient się uparł) jeździ ok 10000 czekam co dalej:):) jeśli możesz to dawaj znać jakby coś się działo.
    pozdr