Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i roz

Klapouch22 17 Lip 2010 06:44 20756 13
  • #1 17 Lip 2010 06:44
    Klapouch22
    Poziom 11  

    Jak podłączyć silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i rozruchu z którego wychodzi pięć końcówek:U1,U2,U3,U4, Z1.

    4 13
  • #2 17 Lip 2010 09:22
    padz
    Poziom 12  

    Chyba powinno wychodzić 6 końcówek.Dwa uzwojenia i wył. odśrodkowy.A może jakaś fotka?

    3
  • #4 17 Lip 2010 09:41
    padz
    Poziom 12  

    kolega pisze ,że są dwa kondenastory. Jeden jest odłączany po rozruchu.

    3
  • #5 17 Lip 2010 11:05
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Kolego Klapouch22, wrzuć fotkę silnika i tabliczki znamionowej, dopiero jak będziemy znać dane silnika to można będzie powiedzieć coś więcej.

    0
  • #6 17 Lip 2010 11:31
    sp3ots
    Poziom 36  

    Witam !
    Kolega Karolark jest chyba bardzo młody i nie wie że dawno dawno temu budowało się silniki jedno fazowe ( 0,55kW do 1,1kW ) z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym.
    Pozdrawiam. Stefan

    2
  • #7 17 Lip 2010 11:49
    karol3
    Poziom 25  

    Witam.

    sp3ots napisał:
    Witam !
    Kolega Karolark jest chyba bardzo młody i nie wie że dawno dawno temu budowało się silniki jedno fazowe ( 0,55kW do 1,1kW ) z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym.
    Pozdrawiam. Stefan


    Dawno dawno temu budowało się dwie wersje silnika jedno (dwu ) fazowego o mocach 1,1 i 0,75kw . Obydwa z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym na 1400obr/min. Produkowano je w Poznaniu. Kol. Klapouch22 poprosimy o więcej szczegółów. Jak napisał w poście poniżej kol. padz pojawiły się w okresie późniejszym silniki 1,5kW/2800 obr/min. Jako ciekawostkę warto podać, że silniki nie posiadały wyłącznika odsrodkowego. Załączanie odbywało się za pomocą dość skomplikowanego dwustopniowego przełącznika.
    Pozdrawiam.

    2
  • #8 17 Lip 2010 12:01
    padz
    Poziom 12  

    Budowano jeszcze 1,5 kW i na 2800obr i nie tylko chyba w Poznaniu... Ale założycielowi tematu chyba nie chodzi o historię.

    1
  • #9 18 Lip 2010 15:15
    Klapouch22
    Poziom 11  

    Uzwojenie rozruchowe Z1 początek, a Z2 jest spięte od razu w silniku i dlatego wychodzi 5 końcówek.
    Silnik jest uzwojony-praca dwoma czterocewkami z wyproawadzonymi końcówkami U1 początek i U2 koniec. Wygląda to tak jakby były dwa równolegle uzwojenia bo U3 i U4 wychodzą z tych samych żłobków tylko inne druty ale tej samej grubości .
    Jak połączyć te uzwojenia + dwa kondensatory?

    4
  • #10 18 Lip 2010 15:35
    karol3
    Poziom 25  

    Może kolega podałby przynajmniej wszystkie dane z tabliczki znamionowej i pojemności kondensatorów. Czy to jest tajemnicą? Chyba że kol. oczekuje na wróżenia z fusów, a nie konkretnych odpowiedzi.

    2
  • #11 19 Lip 2010 18:51
    Klapouch22
    Poziom 11  

    Pobs=2.2kW , Putil=1.5 Kw
    3000 obr/min.
    230V ; 10,1A
    50 mikro i 70 mikro/450 V, Cos fi 0,95

    2
  • #12 19 Lip 2010 19:27
    karol3
    Poziom 25  

    Proszę poczytać może coś się wyjaśni:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=533994&sid=ed1d2cf758b8ffd787125dcab0416a4e
    Napisał kol.:Uzwojenie rozruchowe Z1 początek, a Z2 jest spięte od razu w silniku i dlatego wychodzi 5 końcówek. Nie pisze kol. z czym spięte. Z uzwojeniem roboczym czy z wyłącznikiem odśrodkowym i czy taki istnieje. Kondensator 50µF będzie połączony na stałe, a 70µF będzie dołączany do niego równolegle przez wyłącznik odśrodkowy lub zewnętrzny. Czy może kol. wykonać fotki silnika.

    0
  • #13 19 Lip 2010 20:00
    Klapouch22
    Poziom 11  

    Jest spięte z uzwojeniem pracy U2. Pozostają jeszcze dwie końcówki U3 i U4 uzwojenia pracy .
    ELECTRO MOTOR
    Tip PT 90s-2A

    2
  • #14 19 Lip 2010 22:02
    karol3
    Poziom 25  

    Odpowiada kolega bardzo enigmatycznie i nie na wszystkie zadawane pytania. Jeśli dobrze wydedukowałem to uzwojenie robocze ma wyprowadzone 4 końcówki. Jeśli tak jest to silnik załączany jest przez specjalny przełącznik łączący uzwojenie robocze szeregowo na czas rozruchu, a po uzyskaniu odpowiednich obrotów równolegle, odłączając jednocześnie kondensator 70µF. Jeśli nie zdjęcia to może chociaż jakiś szkic. Po za tym proszę przeczytać dokładnie wszystkie odpowiedzi i odpowiedzieć na te pytania na które kol. uparcie nie odpowiada.

    0