Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co na płycie głównej nie działa? - problem z serwisem Apple

hypermotion 17 Lip 2010 08:10 2115 5
  • #1 17 Lip 2010 08:10
    hypermotion
    Poziom 2  

    Witam.
    To mój pierwszy post na tym forum (choć nie raz z niego korzystałem).
    Nie jestem całkowitym noobem gdyż potrafię zlutować prsotsze układy, rozumię zasady działania bramek logicznych i kondensatorów itp (jestem inż. informatyki także coś wiem :) )...
    Nie mam jednak doświadczenia praktycznego w naprawianiu sprzętu...


    Moje pytanie jest następujące... czy możliwe jest jednoznaczne stwierdzenie, który z chipsetów płyty głównej jest zepsuty?

    ... historia mojej tragedii :P poniżej

    ... jak wiadomo .. żyjemy w Polsce. Kosztem 3,5 rocznego kredytu kupiłem sobie Macbooka Pro 17" 2,4 GHz z nVidia 8600M GT. Gwarancja dawana jest na rok. Po dwóch latach (czyli niedawno) otwieram rano pokrywę i laptop się nie uruchamia (poprzedniego dnia zamknąłem ją jak zawsze) ... serce stanęłó itp itd blablabla ...
    Po jakimś czasie grzebania w sieci znalazłem info na stronie Apple że mój laptop (wszystkie wytyczne się zgadzają) jest jednym z tych nielicznych wyposażonych w uszkodzone chipsety nVidii (link poniżej)
    http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=pl_PL

    Oddałem do serwisu i dostałem dziś wiadomość że: "Należy wymienić płytę logiczną co będzie kosztować 3000...".
    Laptopa spłacać będę jeszcze przez rok więc nie mam raczej możliwości zapłacenia 3000 (kupiłem mackbooka bo tylko na niego jest Logic Studo potrzebny m do rozwijania mojej prywatnej działalności - muzyka do reklam itp.. choć z miłości to taneczna - uk oldskool, breakbeat, drum'n'bass)

    Oczywiście nie jest ze mnie żadna duuuuu...pa (można tu delikatnie przeklinać? - nie jestem żadnym dresiarzem) i zamierzam dzwonić i walczyć o darmową naprawę jak w przypadku opisanym powyższym linkiem. Chciałem dlatego dowiedzieć się czy jak będę rozmawiać z elektronikiem z serwisu iSource będzie on mi mógł powiedzieć że na 1000% jest to jakiś mostek północny czy coś tam... czy raczej stwierdził że płyta główna bo podmienił procesor, dysk, cd, ram i nie działało dalej (co z resztą sam zrobiłem zanim oddałem go do serwisu).

    Wyczytałem na elektrodzie, że sprawdzenie czy układ scalony działa poprawnie możliwe jest dopiero po jego wyjęciu ... wykluczałoby to możliwość jednoznacznego stwierdzenia awarii prawda?

    Chciałbym zadzwonić do nich w poniedziałek więc jeśli ktoś orientuje się w tak zaawansowanej elektronice byłbym wdzięczny za pomoc (może mój nadchodzący album? :) http://myspace.com/hypermotion )

    Dodam na koniec że do srwisu sprzęt oddała moja mama (nie ma serwisu Apple w moim miescie) więc być może potraktowano ją jako "i tak nie zakuma" ... co im z resztą sama powiedziała, że nic nie wie...

    0 5
  • #2 17 Lip 2010 08:35
    LiutenetMaria
    Poziom 28  

    znaczy, że gwarancja się skończyła i sam jeszcze rozebrałeś laptopa?

    0
  • #3 17 Lip 2010 09:34
    jajco72
    Poziom 20  

    Witam, tu nie ma się specjalnie co kłócić o mostki, powołaj się na strone która podałeś jesli spełniasz "wymagania" żądaj wymiany za darmo!
    cyt.1: "Jeśli procesor graficzny w danym komputerze MacBook Pro uległ lub ulegnie awarii w ciągu czterech lat od pierwotnej daty zakupu, jego naprawa zostanie wykonana nieodpłatnie, nawet jeśli na sam komputer MacBook Pro nie przysługuje już gwarancja."
    cyt. 2: Te komputery zostały wyprodukowane mniej więcej między majem 2007 roku a wrześniem 2008 roku.
    pozdrawiam
    jajco72

    P.s. Apple support Poland tel. 0800 4411875 (universal free phone) www.apple.com/pl/support/

    0
  • #4 17 Lip 2010 10:04
    hypermotion
    Poziom 2  

    Więc sam rozebrałem :P Kolega co ma normalnego MacBooka stwierdził, że miał takie same symptomy jak (działa wiatraczek, CD dysk i tu stop) gdy dysk mu się zepsuł .. więc chciałem wymienić na inny ... (widzieliście kiedyś wymianę dysku w macbookach pro? trzeba rozkręcić WSZYSTKO!!!! Gorszego pomysłu chyba nie widziałem).

    A powoływać się oczywiście będę ... z tym że dalej czekam na info od jakiś super mega Wielkich Elektroników bo piszę już od wczoraj konspekt różnych wariantów mojej nadchodzącej rozmowy :P

    A jeśli ktoś lubi taką muzykę ... to w podziękowaniu za wsparcie z Waszej strony kilka jeszcze nie przesłanych tracków stworzonych na nieżywym aktualnie laptopiku :/
    http://hypermotion.org/hyper/theVibe/

    0
  • #5 19 Lip 2010 00:07
    Usunięty
  • #6 19 Lip 2010 10:28
    hypermotion
    Poziom 2  

    No i wiem już. Serwis stwierdził że to "nie karta graficzna" ale nie stwierdził nic więcej. Sugerują wymianę płyty... niestety 3000 mnie przerasta. kolego vogelek23, czy firma w której pracujesz podjęłaby się naprawy mojego biednego maczka? Czy to faktycznie kosztowałoby tyle co mówisz i czy istnieją duże szanse na rozwiązanie problemu?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo