Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,5dci filtr paliwa

17 Lip 2010 08:54 20872 5
  • Poziom 9  
    Ostatnio w mojej Meganie II 1,5 dci wymieniałem filtr paliwa.
    Problem jest taki, że w przewodach paliwowych do i z filtra jest powietrze, które cały czas krąży. W trakcie jazdy nie zauważyłem żeby samochód miał jakieś problemy. Problem jest z odpalaniem, musi więcej rozrusznik kręcić niż za zwyczaj. Jak usunąć to powietrze z tego układu?
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Masz cos nieszczelnego w ukladzie paliwowym i zaciaga powietrze proponuje sprawdzic ten filtr paliwa czy jest odpowiedni i dobrze zamontowany
  • Poziom 9  
    Problemy zaczęły się wcześniej. Mianowicie podczas jazdy zaświecił się komunikat o wtryskach z kontrolką stop,jak dodawałem więcej gazu na wyższych biegach . W momencie jak ująłem nogę z gazu komunikat gasł.Po kilu dniach zaświecił się inny komunikach,, injection default" z kontrolką serwisu . Więc podjechałem do mechanika ,który podpiął go do kompa i powiedział że jest coś z wtryskami bo na dolnej listwie jest 120 ba. a powinno być ponad 200 bar.r i zaproponował wymianę filtra . Po wymianie filtra nadał wywalał ten sam komunikat (skasował 210 zł) . Stwierdził ,że mogą być wtryski . Pojechałem do innego fachowca, który zrobił test przelewowy i stwierdził że dwa są padnięte a dwa pozostałe nie najlepsze . Zaproponował regeneracje za 2800 zł . Po regeneracji 4 wtrysk trochę ,,przecieka " bo jest koło niego mokro. Ale stwierdzi, że wymieniony filtr paliwa jest wadliwy bo w przewodach paliwowych jest powietrze. Pojechałem do fachowca wcześniejszego i wymienił na nowy filtr paliwa . Nic to nie dało. Fachowiec stwierdził ,że może jeden z wężyków od filtra, więc wymienił 2 wężyki od filtra do pompy, nic to nie pomogło . Nadal jest powietrze i po dłuższym postoju zauważyłem że w przewodach paliwowych miedzy pompą a filtrem i filtrem a ręczną pompką paliwową uchodzi w 80% paliwo i jest powietrze. Przy odpalaniu długo kręci zanim odpali. I znowu wali komunikat injection default z serwisem.Oddaję go znowu do mechanika . Nie mam już siły do megi . Proszę o pomoc bo nie wiem co mam jeszcze zrobić.
  • Poziom 17  
    Witam!
    Czy zwalczyl juz ktos ten problem?
    Jak u kolegi Bobikrm, wymieniony filtr paliwa, ta pompka, wtryski niby ok, wiec nie ruszane. Czy widoczne czasem powietrze w wezykach moze byc przyczyna bledu "injection default". Dodam jeszcze,ze nie ma reguly kiedy ten blad wyskoczy, czasem dusi sie samochod i jest ok, a czasem zaraz wywala blad (ktory i tak po chwili znika). Dla scislosci Megane II ph I, 1.5dci K9K 722 60kw 2004r.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    witam kolege od meganki i tego problemu czy go rozwiązałeś i jak bo mam ten sa m problem pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Wywaliłeś kolego kupę kasy na wtryskiwacze i nic ci to nie dało bo problem tkwi gdzie indziej ,po pierwsze to czy wymieniony filtr został rozbity i skontrolowany na obecność opiłków metalu ,to samo dotyczy zbiornika trzeba otworzyć dekiel pod tylnym siedzeniem i wyjąć koszyk ssania paliwa też kontrola na obecność opiłków .Natomiast pienienie paliwa to inna bajka jest w tym troszeczkę winy producenta który nieudolnie skonstruował podgrzewanie paliwa .Przeprowadz sobie taki test ,zdejm przewód gumowy którym wraca paliwo z wtryskiwaczy na pompę wysokiego ciśnienia i odchyl go na bok ,natomiast zaślep ten kruciec przy pompie kawałkiem przewodu takim jak do nadmiarów zatkanym kawałkiem gwożdzia lub śrubki .Przewód od wtryskiwaczy na czas testu włożyc możesz np do butelki i odpal silnik ,zaobserwój jaka ilość piany krąży w przewadach