Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra Classic (F) - immobiliser

rskarzycki 17 Lip 2010 09:37 4623 3
  • #1 17 Lip 2010 09:37
    rskarzycki
    Poziom 9  

    Pewnie temat był wałkowany, ale przeszukałem forum i net i nie znalazłem wiążącej odpowiedzi.

    Mam Opla Astrę Classic z 2000 r. Immobiliser chyba montowany fabrycznie (chyba marki GM, jeśli się nie mylę). Chciałem wymienić wkład stacyjki (a przynajmniej zobaczyć, dlaczego się zacina), bo szwankowała i tak amatorsko zacząłem stacyjkę rozbierać. W końcu udało się wkład wyjąć, przeczyścić i na razie stacyjka chodzi (już się nie zacina), więc wkładów żadnych nie wymieniałem. Po podłączeniu wszystkiego samochód jednak nie odpala - po przekręceniu na I miga żółta kontrolka z "helikopterkiem", a przy próbie zapłonu - samochód po sekundzie gaśnie (i kontrolka miga dalej).
    Nadmienię, że przy rozbieraniu stacyjki rozłożyła mi się na pół kostka. Tj. nie udało mi się rozpiąć jej normalnie tam, gdzie są styki, tylko rozłożyła mi się w środku - wypadły z wnętrza dwie małe blaszki w kształcie litery Y (domyślam się, że one zwierają styki), które potem włożyłem tak, żeby pasowały. Chyba to jest dobrze, skoro przy kręceniu kluczykiem wszystko się podłącza jak należy - zapalają się kontrolki, działa rozrusznik.

    Proszę zatem o pomoc:
    1. Czy to jest kwestia immobilisera, czy czegoś innego?
    2. Czy da się to zresetować domowym sposobem, czy trzeba holować do warsztatu gdzie mogą się podpiąć pod komputer?
    3. Czy zablokowanie się immobilisera wynika z tego, że zrobiłem jakiś błąd przy rozbieraniu stacyjki (coś w złej kolejności zrobiłem) i potraktował mnie on jak złodzieja, czy może coś źle złożyłem?
    4. Czy znacie jakiś warsztat w Warszawie, a najlepiej okolicach (kierunek wschodni, powiat Mińsk Maz.), który mógłby mi to zresetować/naprawić, żebym nie wydał na to majątku?
    5. A może opłaca się od razu wymienić stacyjkę na jakąś inną, używaną (skoro tamta się zacinała). Jaki zestaw wtedy należałoby kupić i ile by to wyniosło razem z operacjami typu kodowanie kluczyków (jeśli byłaby taka konieczność)?

  • #2 19 Lip 2010 23:24
    msepl
    Poziom 25  

    Prawdopodobnie uszkodziłeś połączenie cewki immobilizera. Sprawdź poprawność połączeń szczególnie tej wtyczki. Powinny tam wchodzić 2 cienkie przewody.
    Bez tego będą właśnie takie objawy.

  • #3 20 Lip 2010 23:27
    rskarzycki
    Poziom 9  

    Upewnię się - chodzi o taką płaską wtyczkę, która wchodzi w płaskie czarne pudełko immobilisera (to płaskie jest połączone z pętlą wokół stacyjki)?
    Zamierzam też wymienić kostkę - to groszowa sprawa, a może właśnie to ona szwankuje.

  • #4 22 Lip 2010 23:05
    rskarzycki
    Poziom 9  

    Podłączenie immo sprawdziłem - wszystko jest ok. Nowa kostka też nic nie dała. :( Podbijam więc pytanie - jakie znacie warsztaty w Warszawie i okolicach (kierunek wschodni, powiat miński), w którym tanio i sprawnie można by się z tym problemem uporać?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME