Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Antena radiowa do starego radia Diora AS 255

Lucyferek 17 Jul 2010 13:44 3027 5
    Lucyferek
    Level 9  
    Mam w domu tuner Diora AS 255 (podłączony do wzmacniacza WS 354A i dwa telewizory. Od anteny (telewizyjnej na dachu) mam rozprowadzone sygnały zwykłymi rozgałęźnikami (nie rozdzielaczami). Telewizory działają ok, ale gdy podłączam radio lubią sobie śnieżyć lub w ogóle przestają grać, a radio niekoniecznie gra lepiej. Postanowiłem więc, że trzeba to zrobić "poważnie" - nie znam się na tym zbyt, więc pomyślałem, że rozdzielacze wystarczą. Ale pan w sklepie zaraz powiedział mi, żebym kupił to, to, to, to i to, a najlepiej w ogóle dokupił drugą antenę radiową, spiął ją czymś z tą od telewizora, później rozdzielał sygnał itp.

Wreszcie stwierdziłem, że skoro telewizory mi działają, to może po prostu kupię antenę radiową i puszczę ją kompletnie oddzielnie.
    Stąd też moje pytanie - czy bez różnicy jaką antenę kupię? Zależy mi na dobrym odbiorze radia (np. EskaRock 104.4 FM) w stosunku do ceny. Chodzi mi o antenę na dach (taka powinna być najlepsza, prawda?). Czy są jakieś droższe, czy w zupełności do takiego zastosowania wystarczy taka za 20-30 max 40 zł?
    Lucyferek
    Level 9  
    Aha. Czyli firma itp. nie mają większego znaczenia? Dzięki za szybką odpowiedź. ;-)
  • Helpful post
    LeDy
    Level 43  
    Ustaw ją nie poziomo a pod kątem 45°.
  • Helpful post
    irekr
    Moderator
    Jak odbierasz ESKE ROCK na 104,4 to prawdopodobnie jesteś w okolicach Warszawy. Eska i wszystkie nadajniki w Warszawie (z wyjątkiem Radia Jutrzenka) nadają w polaryzacji pionowej.
    Z tym mocowaniem "na ukos" to może przesadza... najwięcej radochy z takiej anteny maja ptaszyska drące się w niebogłosy z rana...