Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wylał akumulator w aucie - czym usuwać kwas ?

skaktus 17 Lip 2010 17:24 19565 14
  • #1 17 Lip 2010 17:24
    skaktus
    Poziom 37  

    Witam.

    Z niewiadomych powodów, akumulator w aucie wylał na podstawę na której stoi i elementy gumowo plastikowe na około. Nie było to wybuch itp.

    Jako że część kwasu została w aucie, czym go usuwać ? Widać już nadżerki blachy i pomarszczoną farbę. Zależy mi na zneutralizowaniu kwasu żeby można było go porządnie wypłukać, tylko teraz czym najlepiej to zrobić ? Z wiedzy z szkoły, wiem ze musi to być coś zasadowego celem neutralizacji kwasu, tylko co, aby sobie i aucie nie zaszkodzić ?

    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 17 Lip 2010 17:28
    ociz
    Moderator Samochody

    Woda, dużo wody i jeszcze więcej wody.

    1
  • #3 17 Lip 2010 17:31
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Kwas zasada woda i mydło :)

    2
  • #4 17 Lip 2010 17:35
    JARO_17
    Poziom 12  

    Oprócz wypłukania wodą możesz neutralizować to roztworem amoniaku. On ma intensywny zapach więc jak go dasz w nadmiarze to będziesz musiał długo wietrzyc. Odradzam używania sody żrącej, wapna bo możesz doznać oparzenia w przypadku nieumiejętnego dozowania ale za to polecam sode oczyszczoną (taką ze spożywczaka). Czym kolwiek to neutralizujesz nie obejdzie się tak jak poprzedniki napisał bez spłukania, dokładnego.
    A z samą wodą to problem bo tylko rozcieńczysz a co potem?

    2
  • #5 17 Lip 2010 17:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 17 Lip 2010 17:48
    pipałosia
    Poziom 25  

    Woda w dużej ilości .

    2
  • #7 17 Lip 2010 17:57
    skaktus
    Poziom 37  

    Dziękuję za pomoc i wskazówki. Użyję sody oczyszczonej zmiesznej z wodą dużej ilości + potem super dokładne spłukanie wodą. Myślę że po tym zabiegu szczota druciana + papier ścierny i na końcu pomalowanie spełni swoje zadanie.

    Jeśli macie jeszcze jakieś wskazówki, proszę o pisania, każda jest ważna.

    0
  • #8 17 Lip 2010 18:06
    Stary1952
    Poziom 33  

    skaktus napisał:
    Witam.

    Z niewiadomych powodów, akumulator w aucie wylał na podstawę na której stoi i elementy gumowo plastikowe na około. Nie było to wybuch

    Witam .
    Nic się nie dzieje bez przyczyny , ja na Twoim miejscu sprawdził bym wartość napięcia ładowania akumulatora . :?:
    Akumulator sam z siebie nie powinien " wykipieć "

    0
  • #9 17 Lip 2010 18:15
    marian159
    Poziom 11  

    Stary1952 napisał:
    skaktus napisał:
    Witam.

    Z niewiadomych powodów, akumulator w aucie wylał na podstawę na której stoi i elementy gumowo plastikowe na około. Nie było to wybuch

    Witam .
    Nic się nie dzieje bez przyczyny , ja na Twoim miejscu sprawdził bym wartość napięcia ładowania akumulatora . :?:
    Akumulator sam z siebie nie powinien " wykipieć "


    Popieram sprawdz ladowanie prawdopodobnie masz zbyt duze i gotuje akumlator;
    Pozdro

    0
  • #10 17 Lip 2010 18:15
    skaktus
    Poziom 37  

    Stary1952 napisał:
    skaktus napisał:
    Witam.

    Z niewiadomych powodów, akumulator w aucie wylał na podstawę na której stoi i elementy gumowo plastikowe na około. Nie było to wybuch

    Witam .
    Nic się nie dzieje bez przyczyny , ja na Twoim miejscu sprawdził bym wartość napięcia ładowania akumulatora . :?:
    Akumulator sam z siebie nie powinien " wykipieć "


    Przyczyna niestety nie znana. Akumulator ma ładowanie na poziomie 14,3 V w trakcie pracy. Prawdopodobnie wina leży po stronie akumulatora, nieznanej firmy i nie wiadomo skąd.

    0
  • #11 17 Lip 2010 18:50
    JARO_17
    Poziom 12  

    Oczywiście że roztworu wodnego sody. A co do rozcieńczania to może racja że da się go prawie w całości wypłukać, jednak mimo to ja polecam najpierw neutralizacje czymś łagodnym + dokładne spłukanie.


    Oczywiście powinienieś zrobić to jak najszybciej. I nie tam jakims spryskiwaczem tylko normalnie lej to. Jezeli wykipiała Ci duża część elektrolitu to użyj większej ilości sody.

    Ja na twoim miejscu uważał bym teraz na ten akumulator. Może być wskazana wymiana na inny.

    1
  • #12 17 Lip 2010 19:14
    Stary1952
    Poziom 33  

    skaktus napisał:

    Przyczyna niestety nie znana. Akumulator ma ładowanie na poziomie 14,3 V w trakcie pracy. Prawdopodobnie wina leży po stronie akumulatora, nieznanej firmy i nie wiadomo skąd.

    Przy takiej wartości 14.3 V czyli prawidłowej , przyczyna jest raczej oczywista - akumulator do wymiany . :cry:

    2
  • #13 18 Lip 2010 10:35
    binges
    Poziom 11  

    Witam
    niedawno też to przechodziłem...
    aby zneutralizować działanie kwasu zrobiłem roztwór piany aktywnej z wodą w stosunku 1:1 + spryskiwacz do kwiatów, z ktorego powstała gesta piana, jest to silny roztwór zasadowy, dlatego trzeba uważać na plastiki i lakier na zewnątrz karoserii,
    spryskiwałem na ok. 3min później dokładnie zmywałem wodą i potem powtórzyłem to 3 razy (piana na 3min + zmycie wodą)

    1
  • #14 18 Lip 2010 14:08
    skaktus
    Poziom 37  

    Akumulator poszedł już w odstawkę, co ciekawe auto na nim najnormalniej "dawało rady" więc niestety nie wiem po której stronie tkwi przyczyna.

    0
  • #15 18 Lip 2010 19:17
    Stary1952
    Poziom 33  

    Mogła być zwarta jedna cela w akumulatorze , okres letni, jest ciepło to rozrusznik bez problemu " kręcił " z 10V . Następstwem tego jest automatycznie przeładowanie pozostałych połączone z wyciekiem elektrolitu - taka jest moja hipoteza , być może
    się mylę . :D

    0