Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[c++]prośba o wyjaśnienie linijki kodu

adyrian 17 Lip 2010 19:16 1448 6
  • #1 17 Lip 2010 19:16
    adyrian
    Poziom 23  

Witam
    Jestem bardzo początkującym adeptem sztuki programowania Stąd z góry przepraszam za banalność mojego pytania. Czytając i przeglądając różne przykłady natrafiłem na coś takiego:

std::string name( (char *)*componentName+1, (*(UInt8 **)componentName)[0] );

Mam wielką prośbę o wytłumaczenie sensu tej linijki, a konkretnie argumentów.
    Czy to rzutowanie i operacja na wskaźnikach?

0 6
  • #2 17 Lip 2010 19:21
    Daab
    Poziom 12  

No dosyć oryginalne....

Nie wiem ale wygląda na coś takiego:

Cytat:

string ( const char * s, size_t n );
    Content is initialized to a copy of the string formed by the first n characters in the array of characters pointed by s.

źródło: www.cplusplus.com

0
  • #3 17 Lip 2010 20:04
    Sam Sung
    Poziom 31  

Wygląda to na konstukcję stringa (konstruktorem opisanym przez Daab'a) ze stringa pascalowego. W stringach pascalowych pierwszy bajt oznacza długość tekstu, a zaraz po nim znajduje się tekst. Czyżby Borland C++ Builder? Dla pełnej jasności trzebaby zobaczyć deklarację zmiennej componentName.

0
  • #4 19 Lip 2010 02:08
    Dr.Vee
    VIP Zasłużony dla elektroda

Strasznie karkołomna konstrukcja - jeśli chcesz się czegoś (dobrego) nauczyć, to nie ucz się więcej z tych przykładów...

0
  • #5 20 Lip 2010 21:18
    adyrian
    Poziom 23  

Siedzę dość głęboko w Pythonie ale od pewnego czasu próbuje też trochę ugryźć C++. No i właśnie problemem dla mnie jest m. in to, że w tym języku konstrukcje wzięte "z życia" często nijak się mają do książkowych przykładów... :)
    Ten fragment to kawałek działającego programu, opartego na frameworku Quicktime.

Code:
    Handle componentName = NewHandle( 0 );

if ( componentName ) {