Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec

Pawwels 18 Lip 2010 00:53 26367 27
  • #1 18 Lip 2010 00:53
    Pawwels
    Poziom 9  

    Witam
    to mój pierwszy raz proszę o wyrozumiałość.

    Problem jest bardzo ciekawy (dziwny) Kupiłem kilka miesięcy temu właśnie KIA CARNIVAL 2003 rok CRDi 2.9.
    Samochód śmigał jak przeciąg 144 KM, chodził moim zdaniem bardzo dobrze. Został sprawdzony i mechanik bardzo pozytywnie wypowiedział się o pracy motoru i stanie autka. Przebieg 121 tys.
    Auto miało być dla rodziny na długo. Stad standardowa decyzja o wymianie rozrządu, filtrów i płynów + serwis klimy. Przy wymianie rozrządu miał miejsce bardzo śmieszny przypadek bo okazało się ze nijak nie da się go napiąć. Problemem był błąd hurtowni inter-cars gdzie dali złe rolki. Do tego silnika występują dwa rodzaje napinaczy tzw. STATYCZNY i DYNAMICZNY. U mnie był dynamiczny i po wymianie miało być cacy. [wszystko wymienione oprócz filtra paliwa bo nie było] No to jadę a tu klops bo dochodzę do 2800 i dalej nie chce iść, jak muł wyżej nie kreci. Mechanik stwierdza ze to pewnie zablokowany zawór upustowy EGR albo WEST-GATE (jakaś gruszka podciśnienia). Sprawdzamy EGR ale jest ok. To może ma jakieś błędy. Podpiąłem go pod komputer w ASO KIA i ku mojemu zdziwieniu nic zero błędów! wymieniłem filtr paliwa na oryginał 230 zł bo ponoć tylko oryginalny ma sens! Panowie stwierdzili ze to albo źle złożony rozrząd, albo wtryski. Rozrząd ponownie sprawdzony znaki idealnie. Samochód nie ma żadnych problemów z odpalaniem czy wkręcaniem się na obroty tyle ze do 2800 no może 2900. Sprawdzili jeszcze ciśnienie z pompy wtryskowej i niby ze było w normie (około 200 czegoś) jedno co to turbina dawała bardzo słabe ciśnienie 1,2 bara. Wróciłem do mechanika i zaczęło się niezłe rozbieranie żeby dojść do West-gate'a tez działa. Katalizator odpięty silnik dalej 2800 i wyżej nie kreci. Turbina wyjęta i sprawdzona (podejrzany jakiś grzybek-zaworek) tez ok. Wszystkie przewody ciśnieniowe sprawdzone manometrem trzymają po 3 atmosfery.
    To chyba tylko zostaje tzw zawór elektromagnetyczny podciśnienia, albo te nieszczęsne wtryski. Chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bądź miał podobną sytuację?
    Uprzejmie proszę Was o pomoc bo już mi ręce opadają a przecież musi być jakieś racjonalne wytłumaczenie i rozwiązanie. A Kijankę bardzo polubiłem. Polećcie gdzie w Warszawie można sprawdzić ewentualnie zregenerować te konkretne wtryski.
    Coś wyczytałem ale chodzi mi o konkretne opinie żeby nie dać się nabić w butelkę:

    WRM SERWIS
    Heroldów 5

    ROTO SERVICE
    ul. Modlińska 222

    APJ Diesel Service
    Modlińska 330b

    DIESEL CENTRUM-POLSKA SP. Z O.O.
    ul. Krakowiaków 55

    J.R. MOTORS
    Tarnowiecka 52

    PUH DIESEL GARAŻOWA
    SŁAWOMIR SZYMAŃSKI
    ul. Garażowa 4


    Jeśli ktoś to robił to czy faktycznie w grę wchodzi tylko wymiana na nowe jak straszą w ASO czy regeneracja przynosi długotrwały efekt powiedzmy na 50-90 tys. km. To pewnie tez zależy ale tak jak napisałem wcześniej samochód chodził b.dobrze i nie chce mi się wierzyć ze tak nagle by po prostu trafiło wtryski aha samochód nie dymi i pracuje (dźwięk) wzorowo, nawet w ASO się dziwili.
    Chyba największym problemem w tym aucie jest brak serwisu gdzie ktoś miałby to auto dobrze opanowane i rozkminione.

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc [chętnie podam do siebie maila a nawet zadzwonię] Paweł

    0 27
  • #2 18 Lip 2010 11:21
    Zbychul
    Poziom 20  

    Najpierw daj do sprawdzenia te wtryski i nie daj się nabrać na opowieści pseudofachowców, bo to w porażającej większości "wymieniacze" którzy w poszukiwaniu na oślep przyczyny usterki są w stanie powymieniać części na nowe za wiele tysięcy zupełnie niepotrzebnie.

    0
  • #3 18 Lip 2010 21:47
    Pawwels
    Poziom 9  

    Musze napisac ze mechanik jest bardzo dobry. Prowadzi serwis grupy VAG z ogromnym powodzeniem juz od wielu lat. Wszystko poblokowal i poustawial tak jak mowi ETKA. Sam naprawialem u niego dwie swoje Audiolki wiec facet narzedzia i pojecie to ma. Tyle ze ten konkretny samochod KIA CARNIVAL robi pierwszy raz. No ale zaciekawilo mnie to ze sa dwa rodzaje paskow? marian 159 o co z tym chodzi??

    "do tego silnika wystepuja 2 rodzaje paskow"

    z tego co ja pamietam to moj to Contitech i ma bodaj 152 zeby chyba no i byl sprawdzany na dlugosc i ilosc zebow ze starym po tej checy z rolką napinającą.
    Poza tym byly zrobone cztery obroty na sucho i znaki sie zgadzaja. Inna sprawa ze w tym rozrzadzie jak sie dowiedzialem przy założeniu paska cofa sie go o jeden zabek bo on potem po napieciu przesuwa sie samoczynnie do przodu wlasnie o ten jeden ząb.

    Mnie osobiscie zastanawia fakt jak byloby mozliwe zle zlozenie rozrzadu i ze to sie w ogole bedzie krecic???

    Coraz bardziej zaczynam isc w strone tego ze jakies gumki zaworki na wtrysku(ach) juz nie trzymaja cisnienia i przelewaja, stad brak wkrecania sie na obroty. No chyba ze sie jakos zatkaly??? bede sie chcial umowic na wtorek w jakims serwisie od wtryskow na ich sprawdzenie.

    Dzieki i pozdrawiam

    0
  • #4 19 Lip 2010 22:33
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Po pierwsze paski dzielą się na te do 2001 i po 2001 r czyli jak masz 2003 i tak był dobierany to nie ma szans na pomyłkę. Z objawów jakie opisujesz i zakładając ,że rozrząd jest dobrze ustawiony to wg mnie masz uszkodzony przepływomierz ( jest to typowe zachowanie przy jego uszkodzeniu bo wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny i ciśnienienie na turbo wynosi dokładnie 1,2 bar) . Ważne jest też to ,że akurat w tym modelu jego uszkodzenie jest niewykrywalne dla komputera diagnostycznego.Sprawdź go i napisz co i jak.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 20 Lip 2010 00:11
    Pawwels
    Poziom 9  

    kangurek 123 wielkie dzieki za zainteresowanie moim problemem.
    Jesli mozesz to napisz mi jak mozna sprawdzic ten przeplywomierz (manualnie, naocznie czy jakos inaczej?) dzisiaj rozmawialem z wieloma serwisantami i diagnostami glownie od ukladow wtryskowych Delphi. Z objawow ktore im podalem raczej wszyscy powiedzieli ze najmniej szans daja na wtryski i wogole usterke tego ukladu. Zwlaszcza ze wczesniej dzialal a teraz nagle nie i to bez zadnych bledow.
    To co napisales o przeplywomierzu juz wpadlo mi kiedys do glowy tylko nie mialem pojecia ze nie pokazuje tego komputer serwisowy (w Audi pokazywal od razu).

    [ jesli trafiles z ta przeplywka to masz u mnie dobra flaszke :-) ]


    na forum KIA http://www.kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=406064#406064 dostalem tez ciekawa odpowiedz:
    "Przed wymianą rozrządu autko chodziło ładnie, po wymianie już nie, moim zdaniem coś źle poskładali, jakieś kostki od wtrysków nie podłączyli czy coś, ja miałem podobną sytuację z obrotami..." i podobna opinie uslyszalem dzisiaj od jednego z diagnostow ze to raczej nie wtryski tylko ktos czegos nie podpial albo przez przypadek tracil.


    A tak w ogole to mysle o zalozeniu jakiegos forum strony czy cos takiego jako kompendium wiedzy odnosnie Carnivala i Sedony bo jakos slabo z tym a to sa bardzo fajne i niedrogie Vany. Mialem juz Carnival 2.5 v6 aut. benz + lpg, Sedone 3.5 aut. benz no i teraz wzielo mnie na dieselka w manualu :-)

    To fajne autka tylko mechanicy za slabo je znaja.

    POZDRAWIAM i DZIEKI

    Dodano po 45 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8310301#8310301

    tutaj dodalem instrukcje obslugi dla Kia Carnival II. Trzeba umiec dawac nie tylko brac :-) Pozdro.

    0
  • #7 21 Lip 2010 22:57
    Pawwels
    Poziom 9  

    Kangurek nawet nie wiesz jak bardzo chcialbym teraz wysylac Do Ciebie ta flaszeczke ehhh.

    Niestety zalozylem nowy przeplywomierz i jest tak samo jak bylo.
    Specjalnie troche go probowalem przegonic ale nic to nie dalo. Jadac z gorki specjalnie wrzucalem nizsze biegi zeby wskoczyl an obroty. I owszem wszedl na 3200 okolo ale nie bylo reakcji na gaz. Mozna mu wciskac a on nic.

    Co ciekawe sprobowalem odpiac wtyczke od przeplywki i silnik odpalil i chodzil tak jak wczesniej. To samo zrobilem z zaworem elektromagnetycznym podcisnienia, tez wypialem i tez chodzil jak wczesniej. I co moim zdaniem jest dziwne nie zaswiecila sie kontrolka "check engine".

    Teraz sie zastanawiam czy sprobowac przelozyc ten elektrozawor od podobnej kijanki czy szukac raczej w innym miejscu.

    Jakies pomysly???
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Tak analizuje i jeszcze raz przeczytalem to co napisales (kangurek123) "zakladajac ze masz dobrze ustawiony rozrzad" ? No wlasnie skoro przeplywomierz nie zadzialal to moze nawet elektrozawor tez nie zadziala bo nie tu lezy problem?.

    Moje pytanie brzmi czy jest mozliwe zeby przestawiony rozrzad tak sie zachowywal?
    czyli: samochod zapala pracuje rowno nabiera obrotow a przy okolo 2800 nie reaguje na gaz???

    Bardzo prosze o konkretna odpowiedz czy to moze tak byc?
    Pozdrawiam

    0
  • #8 21 Lip 2010 23:43
    632256
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Lip 2010 07:20
    Pawwels
    Poziom 9  

    tak dokladnie jeszcze nie sprawdzalem ale na szybko (i na oko) liczac przy dosc intensywnej (dynamicznej) jezdzie mysle ze lyka miedzy 9 a 10 w manualu przy czym raczej robilem uzytek z mocy stad takie spalanie dla tej masy przyjmuje jako wynik w normie.

    Do 2800 kreci normalnie. Choc mam wrazenie ze z turbina (przy odpowiednim cisnieniu dol.) szlo mu lepiej. On kreci i nagle tak jakby doszedl do odciecia i dalej nie idzie.
    Temperature lapie raczej normalnie trzeba przejechac kilka kilometrow zanim sie nagrzeje. Mysle ze gdyby wtryski "lały" palilby wiecej, idac w strone jakiegos uszkodzonego czujnika temperatury (komputer powinien chyba to wykazac?) pewnie mialby problem z dogrzaniem silnika (odpaleniem chyba tez). Jak juz osiagnie te 90 trzyma jak nalezy.

    (co nie jest takie oczywiste) widzialem wiele razy jak ktos beztrosko sobie jezdzil z podniesiona temp. w zimie! No to uszczelka dam juz ledwo dyszy, a remont blisko. Najczescie to sie dzieje przez skorodowane przewody (rurki) z tylu po prawej stronie nad osia. Rurki doprowadzaja plyn chlodniczy do drugiej nagrzewnicy (po to jest przycisk [RR HTR] :-) no i przez lata te rurki sobie koroduja a biedny uzytkownik nie majac o tym pojecia stopniowo traci plyn z ukladu i tak oto wykancza sobie silnik. Przychodzi jakas gorka albo powazne wyprzedzanie z obciazeniem i temp. silnika nagle robi ku-ku

    Dodano po 5 [godziny] 50 [minuty]:

    dzis rano jadac do pracy sprawdzilem jak to jest dokladnie z ta temp silnika. I tak rano o 6:00 bylo 20 st.C po 2-3 kilometrach wskaznik pokazywal juz 1/4 po dalszych 3 kilometrach doszedl do wlasciwego miejsca czyli 1-2 milimetry przed podzialka 2/4 90 st.C i tak trzyma.

    0
  • #10 22 Lip 2010 16:13
    632256
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 23 Lip 2010 12:46
    Pawwels
    Poziom 9  

    Tak na jalowym tez sie nie wkreca. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy chlodny.

    Wczoraj sprawdzilem tez zawor elektromagnetyczny podcisnienia przelozylem z identycznego auta i tez bez roznicy.

    Stad zaczynam sie sklaniac ku rozrzadowi?!

    W poniedzialek jestem umowiony w ASO KIA na jego sprawdzenie (ewentualnie jakas diagnoze w stylu kostka przepieta itp.)

    Jesli chodzi o wtryski praktycznie nikt nie widzi w nich problemu sadzac po objawach, czyli ladnie odpala, rowno pracuje i nie kopci [i to jest sporym pocieszeniem dla mnie bo to najgorsza z mozliwych usterek]

    0
  • #12 26 Lip 2010 16:21
    Pawwels
    Poziom 9  

    Rece mi opadly

    Dzis rano wstawilem swojego Carnivala do ASO KIA i tam po godzince dowiedzialem sie ze mam zle ustawiony rozrzad.

    0
  • #13 26 Lip 2010 21:28
    soluks
    Poziom 9  

    daj znać czy Ci naprawili
    ja w swoim carnivalu zmieniałem sam rozrząd 4m-c temu wszystko było dobrze do wczoraj tak samo sie zachowuje jak Twój podczas jazdy tz do 2800 obrotów ładnie ciągnie a przy 2900 robi kangura ale za to na postoju wkręca się do 5000 obr

    0
  • #14 26 Lip 2010 23:00
    Pawwels
    Poziom 9  

    Tak przestawili rozrzad i jest tak jak powinno byc. Chodzi pieknie do konca obrotow.

    Cytat:
    soluks:
    Cytat:
    podczas jazdy tz do 2800 obrotów ładnie ciągnie a przy 2900 robi kangura ale za to na postoju wkręca się do 5000 obr


    u mnie nie bylo kangura tylko zmulenie i wcale nie wkrecal sie powyzej 2800 nawet na postoju.

    To dla mnie nauczka na cale zycie do konca szukac wlasciwej diagnozy a dopiero potem naprawiac,wymieniac, nigdy odwrotnie!
    Jak widac moje zaufanie do mechanika zostalo poddane mega probie-dla mnie to bylo sporo wk.....nia a dla mechanika to plama na honorze i nauczka za 700 zl.
    Wychodzi na to ze trzeba by caly czas stac nad kims jak robi i jeszcze znac sie na tym lepiej od niego zeby nic nie sp....olil.
    Juz to pisalem ale powtorze malo jest mechanikow, ktorzy znaja te samochody.


    A tak bylo czyli te dwie linie po srodku sie nie schodzily. Fazy rozrzadu sie zmieniaja i klapa, silnik nie osiaga swoich parametrow:

    KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec
    KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec

    juz tylko z ciekawosci zamienie stary przeplywomierz z nowym i sprawdze czy tamten dziala tak samo.

    -1
  • #15 28 Lip 2010 16:22
    Pawwels
    Poziom 9  

    Teraz najlepsze

    dzisiaj dokladnie na trzeci dzien po fantastycznej naprawie samochod znow zmiekl czyli 2900 i dosc!

    Czyli rozrzad przestawiony bylo naprawione a tu jednak znowu klops!!!

    Jutro od rana szukanie i mam nadzieje ze diagnoza!?

    0
  • #16 28 Lip 2010 20:10
    soluks
    Poziom 9  

    u mnie też dalej szukam dzisiaj zobaczyłem że flltr powietrza jest w nie zaciekawym stanie wiec całkowicie go wyrzuciłem na czas diagnozy jest lepiej bo łapie 300 obr więcej jutro na podmiankę będę miał przepływomierz i zobaczymy zostanie tylko turbina i pompa do sprawdzenia chociaż samochód odpala od pierwszego i na jałowym chodzi katalogowo...

    0
  • #17 29 Lip 2010 09:41
    Pawwels
    Poziom 9  

    Wlasnie dostalem diagnoze. Zacial sie jeden z wtryskiwaczy. Pomimo ze nie zaswiecila sie kontrolka "Check engine" wkradl sie jakis blad i komputer przeszedl w tryb serwisowy. Po wykasowaniu bledu autko normalnie dziala. Teraz trzeba jezdzic i sprawdzic czy to bedzie sie powtarzac?

    Najlepsze jest to ze wczoraj zacial sie podczas jazdy a praktycznie w korku!

    Ciekawi mnie tylko czy mozna to jakos naprawic czy czeka mnie wymiana na nowy jesli to bedzie sie powtarzac?!

    Kurde jednak w benzynowych wersjach nie mialem takich problemow
    Pozdrawiam

    0
  • #18 04 Sie 2010 22:43
    soluks
    Poziom 9  

    u mnie winowajcą był filtr paliwa po wymianie nie ma zdanych problemów

    0
  • #19 05 Sie 2010 00:03
    Pawwels
    Poziom 9  

    A to niezla akcja caly czas zastanawialo mnie ze na postoju szedl do konca skali. A tu prosze filtr paliwa. No to stary musisz lepiej o niego dbac bo jak mozna poczytac filtr jest mega wazna rzecza w tym ukladzie wtryskowym!!!
    Mam nadzieje ze masz oryginal Delphi 230 zl albo zamiennik boscha cos kolo 140 zl. Bo najgorsze co mozna zrobic to glupio przyoszczedzic na filtrze a potem utopic kilka tysiecy w regeneracje.
    W tych filtrach jest kilku stopniowa filtracja (wlacznie z weglowa) stad sa drogie ale skuteczne.
    Co gorsze sa debile ktorzy sprzedaja takie podrobki zamienniki za 30-60 zl i twierdza ze sa w porzadku. Problem w tym ze potem to nie oni ale uzytkownik buli za naprawy!

    Pozdro

    0
  • #20 16 Wrz 2010 11:19
    minioit
    Poziom 9  

    Witam wszystkich użytkowników tego auta
    Pomału próbuję samemu stworzyć forum dotyczące tych autek
    wszystkich bardzo zapraszam do udziału a nawet ewentualnej pomocy w jego tworzeniu
    http://forumkiacarnival.za.pl/
    Jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszam i pozdrawiam Minioit

    0
  • #21 04 Gru 2011 08:30
    mcovalski
    Poziom 2  

    WItam,
    mam dokłądnie taki sam problem jak użytkownik PAweł ( tylko ja mam w automacie a nie manual) czy ktoś wie jakie rozwiązanie tego problemu. Dałem do mechanika a tam oczywiście mi wymienili dobrą część (czujnik regulacji). Błąd na komputerze w serwisie KIA to P0203. Zastanawiam się czy nie ma to związku z alternatorem który był wymieniany 3 tyg przed pojawieniem się problemu.
    Proszę o informację.

    0
  • #22 04 Gru 2011 15:41
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Błąd P0203 wyraźnie mówi o problemie z obwodem sterowania wtryskiwaczem 4 cylindra i tylko to jak na razie trzeba sprawdzić czyli wiązkę między wtryskiwaczem 4 a modułem silnika. Mam chyba szczęście bo w ciągu ostatnich dwóch mieisęcy miałem 3 takie przypadki i za każdym razem była to wiązka ( dwa razy zaraz przy wtryskiwaczu a raz przy module silnika ) . Jak prześwietlisz wiązkę pod kątem przetarć lub zwarć albo przerw to na pewno znajdziesz usterkę.

    Raz parę lat temu miałem na ten błąd uszkodzony moduł ale auto było po kolizji i składał je jakiś blacharz-amator więc w tamtej sytuacji wszystko było możliwe :D

    Pozdrawiam

    0
  • #23 06 Gru 2011 21:46
    mcovalski
    Poziom 2  

    Kangurek czy możesz mi powiedzieć lub ktoś inny ile kosztuję regeneracja wtrysków ?? tylko całkowity koszt bo się okazało że 3 z 4 poszły się bujać :(

    0
  • #24 06 Gru 2011 22:46
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Albo nalałeś jakiegoś kiepskiego paliwa i załatwiło wtryski, albo masz opiłki metalu w paliwie, i załatwi następne albo, co najbardziej prawdopodobne masz wtryski OK a regeneracja nic nie da. Czasem lepiej kupić komplet używanych niż regenerować. Ceny znajdziesz na portalach aukcyjnych.

    0
  • #25 07 Gru 2011 05:27
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    O problemach z wtryskami i sposobem ich wymiany/regeneracji było już mówione wielokrotnie, ale w skrócie :
    jak masz do wymiany/regeneracji 3 sztuki to na pewno trzeba zrobić 4 bo ten 4 "poleci" w ciągu 2 tygodni . Przed wymianą trzeba sprawdzić koniecznie opiłki w układzie paliwa . Jak są to do wymiany/regeneracji pompa paliwa i do czyszczenia cały układ. Jak nie ma to koniecznie po włożeniu nowych wtrysków jednocześnie do założenia nowy filtr paliwa ( co najmniej Bosch z kosztem około 150 zł lub oryginał 240 zł - wszystko inne to śmieci z niepełnym wkładem filtracyjnym + wymiana jakieś 40 zł ) . Po założeniu sprawdzenie na przelewach jakie ilości paliwa generują wtryski ( po to ,żeby sprawdzić czy regeneracja wtryskiwaczy była zrobiona dobrze ) to też kosztuje około 50-100 zł .
    Co do kosztów samej regeneracji wtryskiwaczy to w zależności od zakładu i rejonu Polski od 350 do 600 zł - przyjmij 500 zł to się zbyt mocno nie zawiedziesz . Są to jednak koszty po wyjęciu wtryskiwaczy i dostarczenia ich do zakładu naprawczego . Masz jeszcze koszty wymont/zamont około 200-300 zł + programowanie wtryskiwaczy około 100-150 zł . Czyli razem jak sobie podliczysz to chyba już masz wszystkie koszty o jakie pytałeś . Zostaje jeszcze ewentualnie pompa wtryskowa ( jeśłi miałeś pecha na całej linii ) i tu już wydatki zaczynają się od 1500 zł .Podkreślam jeszcze raz rejon Polski i każdy warsztat inaczej ustala swój koszt więc jest to orientacyjna kalkulacja ,ale wypisując poszczególne operacje chciałem Cię ukierunkować na to o co pytać w warsztacie odnośnie kosztów jak zaprowadzisz tam auto .

    Pozdrawiam

    0
  • #26 26 Gru 2011 15:08
    Eligiusz.Lesniak
    Poziom 10  

    Witam ,

    pawelss , i jak ten problem w końcu rozwiązałeś ? U mnie pojawił się ten sam problem . Egr wymienione i zaślepione w tym momencie dla pewności , błędów zero jedynie co zauważyłem to na pracującym silniku po ściągnięciu wtyczki z przepływomierza kompletny brak reakcji w silniku , napięcia na wtyczce miedzy masa a 1 pinem - 5v , z 2 pinem -12v z 4 pinem - 5 v i na ostatnim 9 mV . Cala masa magików już grzebała przy tym silniku , wtryski sprawdzone , turbina po regeneracji i wyregulowana , rozrząd zrobiony i ustawiony i dalej nikt nie wie co i jak .Najlepsze ze wcześniej wywalało błąd od Egr i po usunięciu go auto jeździło pięknie jakieś 500- 600 km a później znów wracało do trybu 2800 obr.Teraz błędu nie ma żadnego i dalej to samo ........ ręce opadają normalnie !

    0
  • #27 25 Lut 2013 19:11
    jago202
    Poziom 1  

    Wykopalisko przepraszam ale temat zawsze na czasie - może komuś się przyda.

    Pawwels napisał:
    Tak przestawili rozrzad i jest tak jak powinno byc. Chodzi pieknie do konca obrotow.
    Cytat:
    soluks:
    Cytat:
    podczas jazdy tz do 2800 obrotów ładnie ciągnie a przy 2900 robi kangura ale za to na postoju wkręca się do 5000 obr


    u mnie nie bylo kangura tylko zmulenie i wcale nie wkrecal sie powyzej 2800 nawet na postoju.

    To dla mnie nauczka na cale zycie do konca szukac wlasciwej diagnozy a dopiero potem naprawiac,wymieniac, nigdy odwrotnie!
    Jak widac moje zaufanie do mechanika zostalo poddane mega probie-dla mnie to bylo sporo wk.....nia a dla mechanika to plama na honorze i nauczka za 700 zl.
    Wychodzi na to ze trzeba by caly czas stac nad kims jak robi i jeszcze znac sie na tym lepiej od niego zeby nic nie sp....olil.
    Juz to pisalem ale powtorze malo jest mechanikow, ktorzy znaja te samochody.


    A tak bylo czyli te dwie linie po srodku sie nie schodzily. Fazy rozrzadu sie zmieniaja i klapa, silnik nie osiaga swoich parametrow:

    KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec
    KIA CARNIVAL 2003 2.9 CRDi problem z obrotami, 2800 i koniec

    juz tylko z ciekawosci zamienie stary przeplywomierz z nowym i sprawdze czy tamten dziala tak samo.


    Witam wszystkich tak w sumie nie chodzi tu o fazy rozrządu ani przynajmniej jak jest u Ciebie o te dwie linie, jest przestawiony ale nie na tyle żeby nie działać prawidłowo. Masz źle założone wałki wałek po lewej znak EX (exhaust - wydech) powinien być na godzinie 3 poziomo w prawo a IN ( inhaust ) skierowany w dół. Prawy wałek ssacy znak IN ( inhaust ) skierowany w lewo w poziomie na godz. 9 i pokrywać powinien się ze znakiem EX wałka wydechu zaś znak EX na włku ssacym powinien być skierowany w dół godz 6. Jak nie wiesz który wałek który bo ktoś pomieszał ściąg dekiel klawiatury , wałki znaczone kolorami niebieski wydech, biały ssacy. Jak kolory niewidoczne to pomiędzy krzywkami pierwszego i dr. są laserowo wydziarane IN EX oznaczenia wałków. Powodzena.

    0
  • #28 06 Kwi 2013 15:56
    robertoo21
    Poziom 1  

    tak a pro po forum to polecam carnivalfan.pl bardzo fajne forum :)

    2