Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mieszanka paliwa lotniczego z MIXOLEM-jaka proporcja?

18 Lip 2010 09:39 9829 23
  • #1 18 Lip 2010 09:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 18 Lip 2010 09:42
    basstec
    Poziom 34  

    A widziałeś kiedyś auto na gaz? Gaz też jest suchy w stanie lotnym sobie wyobraź i jakoś się silnik nie zaciera. Chyba, ze do syrenki albo trabanta chcesz tego nalać.

    1
  • #3 18 Lip 2010 09:47
    marcpol
    Poziom 20  

    Co to za auto? W jakim celu chcesz jeździć na tym paliwie?

    0
  • #4 18 Lip 2010 10:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 18 Lip 2010 10:11
    T5
    Admin grupy Samochody

    Kiedyś jeżdziłem na lotniczym dużym fiatem -żadnych problemów i bez rozrabiania z olejem.Fiacior jeżdził dłuuuuugo na tym i póżniej służył długie lata następnemu właścicielowi bez żadnych remontów.

    0
  • #6 18 Lip 2010 10:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Benzyna lotnicza to nie nitrometan, koni ci nie przybędzie dużo jeśli wogóle!
    Wartość opałowa zwykłej to ok 38-42MJ a lotniczej 43-45MJ.
    Za to odporna jest na mróz i jak pisałeś wysoka liczba oktanowa czyli możesz założyć turbawkę do nieodprężonego silnika i nie będzie stukowego spalania.

    0
  • #7 18 Lip 2010 10:40
    basstec
    Poziom 34  

    Ogólnie żeby silnik dobrze pracował na takim paliwie trzeba by ustawić zapłon. Paliwo wysokooktanowe pali się dłużej, wolniej ale za to łatwiej proces takiego spalania kontrolować i jest bardzo małe ryzyko wystąpienia spalania stukowego.

    0
  • #8 18 Lip 2010 10:45
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    W dzisiejszych silnikach gdzie iskra i wtryski są sterowane razem bardzo trudno o regulacje, bo za puźny i za wczesny wtrysk psują całą zabawę. :(

    1
  • #9 18 Lip 2010 11:05
    basstec
    Poziom 34  

    No ja nie mówię, że to łatwe ale niestety do poprawnej pracy silnika niezbędne, silniki są strojone na paliwa 95-98. Ogólnie zapewne da się śmigać na takim paliwie ale auto będzie słabsze ale za to praca silnika się wygładzi.

    0
  • #10 18 Lip 2010 11:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 18 Lip 2010 13:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 18 Lip 2010 13:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 18 Lip 2010 14:02
    basstec
    Poziom 34  

    Obawiam się, że silnik mógł by tego nie wytrzymać :)

    0
  • #15 18 Lip 2010 14:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 18 Lip 2010 15:05
    mczapski
    Poziom 38  

    Wprawdzie pytający nie dookreślił o jakie paliwo chodzi, ale dla potrzeb dyskusji warto zapoznać się z inormacjami o Avgass 100 LL. Wyroby tybu B100 są w ogólności zbliżone. Generalnie należałoby przeregulować zapło co w maluchu nie jst niemożliwe. ość dawno temu spaliłem takiego paliwa całkiem dużo w Skodzie. Żadnych rewelacji. 3 PLN to rewelacja bez komeentarza. Na poprawnym rynku coś ok 4 PLN + akcyza.
    Mixol do tego całkowicie zbędny. I jeszce informacja, że ta benzyna jest bardziej toksyczna ze względu na dodatki. Tyle, że jeśli jej nie pijesz lub nie wdychasz z rozmysłem to pewnie bez znaczenia.

    0
  • #17 18 Lip 2010 15:30
    wzagra
    Poziom 33  

    Należałoby też zaopatrzyć się w zapasowe zawory i gniazda zaworowe, bo pięknie się podpalą ;)) i oczywiście wymienić olej na półsyntetyk albo mineralny...
    Nie wiem ile tego kolega nabył, ale jak już sugerował bym mieszać co najwyżej 1:1 ze zwykła benzyną (lepiej nawet jedna część lotniczej, 2 części zwykłej).

    1
  • #18 18 Lip 2010 16:15
    janrad99
    Poziom 15  

    mczapski napisał:
    Wprawdzie pytający nie dookreślił o jakie paliwo chodzi, ale dla potrzeb dyskusji warto zapoznać się z inormacjami o Avgass 100 LL.

    Avgass 100 LL ma jako dodatek przeciwstukowy do 0,56 g ołowiu na litr paliwa. Katalizatorom może się to nie spodobać.

    0
  • #19 18 Lip 2010 16:19
    Agressiv
    Poziom 2  

    wzagra napisał:

    Nie wiem ile tego kolega nabył, ale jak już sugerował bym mieszać co najwyżej 1:1 ze zwykła benzyną (lepiej nawet jedna część lotniczej, 2 części zwykłej).


    Powiem że 1: 0.75lotniczej jest to dobra proporcja , nie polecam stosowania czystej , bez jakiejkolwiek mieszanki ponieważ w golfie 3 1.8 benzyna mojemu ojcu coś się stało z zaworami (zapiekły się ? czy coś w tym stylu ) oraz wiem że były później problemy z głowicą.

    Szczerze mówiąc nie polecam .. bo koszty naprawy są droższe od ilości przejechanych kilometrów

    0
  • #20 18 Lip 2010 16:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Trzeba w zimie jezdzić to szybciej będzie się nagrzewał.
    Tylko mnie ciekawi jak sonda reaguje na skład spalin i czy nie zubaża mieszanki poprzez inne związki % spalania.

    1
  • #21 18 Lip 2010 18:03
    ZGG
    Poziom 27  

    108 oktanów?!? to gdzie tu problem benzynka 1 klasa. Nawet vi pover racing+ ma tylko 102 oktany. Kiedyś benzynka lotnicza, to była zwykła extrakcyjna ok 60 oktanów. I silniki miały po ok 4-5 atm sprężania. Ale ta? No oczywiście że nowoczesne komputery, sondy i inne głupoty mogą od tego dostać szmergla. Ale chyba nie aż tak bardzo. Ja jej też bym zakupił.

    0
  • #22 18 Lip 2010 19:30
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak wiemy silniki samolotów mają sprężarkę łopatkową i paliwo musi mieć wysokie oktany żeby nie było zaburzeń ciągu, ale ludzie dopisują sobie cudowne właściwości liczby oktanowej że to niby przelicznikiem watości energetycznej paliwa jest~!

    1
  • #23 18 Lip 2010 19:45
    Hucul
    Poziom 39  

    romoo napisał:
    ... ale ludzie dopisują sobie cudowne właściwości liczby oktanowej że to niby przelicznikiem watości energetycznej paliwa jest~!

    Ludzie różne głupoty powielają , potrafią stawiać swoją rękę czy głowę pod topór twierdząc , że na 98 auto pali sporo mniej niż na 95 , a wzrost mocy mają niewyobrażalny :D
    Ciekawe , że niektórzy mechanicy też w to wierzą :idea:

    1
  • #24 18 Lip 2010 21:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto