Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka audi a4 1.8 bez FIS na FIS

Martino22 18 Jul 2010 11:03 42227 14
Relpol
  • #1
    Martino22
    Level 10  
    Witam koledzy.Z góry mówie że użyłem opcji "szukaj" i nic nie znalazłem co by mnie interesowało. Przepraszam ze zawracam głowę ale nie mogę sie odnaleść w sprawie przeróbki licznika FIS. Mam audi a4 1.8 z 1995 roku. Nie mam tam obecnie FIS i chciałbym sobie taki licznik sprezentować. Lecz szukam jak takiej przeróbki dokonac w takim aucie i niestety są małe ilosci takich tematow dotyczace mojego auta. Bardzo bym prosił o ewentualne schematy czy tez linki do stron. Za pomoc bardzo zdziekuje i przepraszam za odgrzewanie kotleta na nowo. Pozdrawiam
  • Relpol
  • #2
    Stefanek1
    Level 26  
    Będziesz miał problem, bo nie wiem czy samochód jest wyposarzony w cała masę czujników potrzebnych do ogslugi FISa, jak chocby temp. zewnętrzna, czujnik poziomu oleju, czujnik poziomu płynu spryskiwacza, pałaczenie kabelków z radia RDS, czy nawigacji, itd, parametry spalania, bo chyba o to ci najbardziej chodzi, powinien obsłuzyć ECU, ale czy w tym twoim modelu były egzempalarze z FISem?
    Wejdź na forum Audi, tam masz masę postów na temat takiej przeróbki.
    Pozdrowienia.
  • Relpol
  • #3
    Martino22
    Level 10  
    Które forum polecasz? Bo jest tego cała masa. Pozdrawiam
  • #4
    Pawellll
    Level 11  
    Kolego montowałem FIS-a u siebie ogólnie nie jest to jakaś skomplikowana sprawa w twoim roczniku, trzeba dobrać tylko odpowiedni licznik do rocznika auta z odpowiednim oznaczeniem i pobawić się kabelkami dorabiając dodatkową wtykę do licznika oraz wymienić manetkę do obsługi FIS i wyciągnąć sygnał spalania z ECU. Efekt jest super.

    Przeróbka audi a4 1.8 bez FIS na FIS Przeróbka audi a4 1.8 bez FIS na FIS

    Wejdź na audi a4 klub i tam masz temat Efekt wymiany licznika na FIS w którym masz wszystko opisane.
    Jak coś to mam swoje notatki z montażu.
  • #5
    Martino22
    Level 10  
    Mam problem. Kupiłem liczniki od anglika rok 96 bez problemu podpasowały do mojego auta. Wszystko chodziło tzn niektore funkcje. Zmieniłem kodowanie z mil na km. Potem chciałem sobie zrobic korekte licznika ponieważ był o wiele za duzy przebieg. Korekcje wykonywalem Vag commander i tutaj zonk. Nagle licznik ześwirował. Wskazówki zaczeły latać wyświetlacz zaczoł wyswietlac jak dyskoteka, w cyfrowym wyswietlaczu km jakies dziwne symbole. Potem przekrecam kluczyk i oto efekt. Wskazówka kilometrow podchodzi do 20 km/h od czsu do czasu obrotomiesz skoczy, wyswietlacz ciagle swieci jednolitym swiatłem, buzer jakby trzeszczy. Co sie takiego stało?? Uwalony eeprom ? Czy nowy wsad wystarczy czy ogladnac sie za nowym licznikiem. Na szczescie za ten licznik zapłaciłem grosiki ale sam fakt denerwuje ze cos poszło nie tak. Numer licznika 8D0 919 035 M

    Dodano po 4 [godziny] 19 [minuty]:

    Dochodze co mogło byc przyczyna awarii. Czy eeprom 93s56 zapisuje w sobie wsad licznika czy tylko pzrebieg ? jeśki to lamerskie pytanie z gory przepraszam ale az tak w elektronice nie siedze :) Ale o wskazówki bardzo dziekuje
  • #6
    Martino22
    Level 10  
    Mam małe pytanie. Jak podłaczyc licznik na tzw. "krótko" na stole zebym mogł zobaczyc czy działa. Licznik z roku 96 kostki 26 pin. Rozpiska za duzo mi nie mowi. bardo bede wdzieczny za podpowiedz pozdrawiam
  • #7
    rox1
    Level 18  
    witam............uwaliłeś tym badziewiem eprom w liczniku orginał nie zczytałeś z pewnością wiec jesteś w d...e ...............

    pozdro rox........

    a co do drugiego pytania jest to możliwe niebieska kostka "brązowe" masy czerwone plusy ..............
  • #8
    Pawellll
    Level 11  
    Rozpiska jak podpiąć licznik "na stole" z wykorzystaniem zasilacza 12V:

    Złącze żółte, 26-pin

    pin 18 - minus lub pin 19 - minus
    pin 20 - okablowanie diagnostyczne (jeśli chcemy podpiąć się VAG-iem do licznika "na stole" pod ten pin podpinamy linię K z interfejsu, należy pamiętać, że do interfejsu należy również podpiąć plus i minus)

    Złącze niebieskie, 26-pin

    pin 3 - plus lub pin 4 - plus
  • #9
    Martino22
    Level 10  
    rox1 wrote:
    witam............uwaliłeś tym badziewiem eprom w liczniku orginał nie zczytałeś z pewnością wiec jesteś w d...e ...............

    pozdro rox........

    a co do drugiego pytania jest to możliwe niebieska kostka "brązowe" masy czerwone plusy ..............


    Niestety błędy kosztuja ;) ale juz licznik oddany zekomo nie dzialający i kasa odzyskana. Pozdrawiam ;)
  • #11
    Marekczek
    Level 11  
    Witam a ja mam taką prośbę czy by nie dało się powiedzieć który pin to impulsator Prędkościomierza gdyż nie mogę nigdzie znaleźć a kupiłem projektor prendkosci na szybę i nie wiem jak to podłączyć dodam ze mam 2 wtyczki w liczniku 2 x 26 niebieską i żółtą z góry dziękuje Pozdrawiam Marek
  • #12
    Pawellll
    Level 11  
    Tutaj masz rozpiskę pinów w liczniku z kostkami 26-pinów

    Niebieska 26-pin
    1 -not used
    2 -Buzzer actuation
    3 -Terminal 15
    4 -Terminal 15
    5 -not used
    6 -Terminal 61
    7 -Handbrake/brake malfunction
    8 -ABS direct
    9 -Airbag direct
    10 -CAT
    11 -ABS inverted
    12 -Airbag inverted
    13 -Right parking light
    14 -Ignition lock, S-Contact
    15 -Buzzer actuation
    16 -not used
    17 -not used
    18 -Oil pressure 1.8 bar
    19 -Terminal 58d
    20 -Coolant level
    21 -Right turn signal
    22 -Main beam
    23 -Speedometer input
    24 -Brake fluid
    25 -Brake pad
    26 -Left parking light

    Żółta 26-pin
    1 -Terminal 58
    2 -Terminal 58
    3 -Engine-speed signal
    4 -A/C compressor
    5 -Time - output
    6 -Vehicle speed signal 1
    7 -Vehicle speed signal 2
    8 -Door contact, driver's side
    9 -Terminal 30
    10 -Terminal 30
    11 -not used
    12 -Tank warning
    13 -Left turn signal
    14 -not used
    15 -not used
    16 -Belt buckle switch
    17 -not used
    18 -Terminal 31
    19 -Terminal 31
    20 -Diagnosis wiring
    21 -not used
    22 -not used
    23 -Glow plug indicator lamp
    24 -Immobiliser
    25 -Fuel gauge sender
    26 -Coolant temperature sender
  • #13
    onyx8528037
    Level 11  
    Witam kolegów.Mam takie pytanko mam licznik MotoMeter 1J0920 822B
    jak podpiąć go na stole.Mam dwie wtyczki niebieską i zieloną.
    Wiem jak podpiąć plus oraz mase tylko gdzie podpiąc linie K
    tak zeby interfejs sie polączył.
    Z gory dzieki za odp:)
  • #14
    fann
    Level 11  
    Witam Wszystkich!
    Mam problem , a mianowicie wymieniłem u siebie w A4 1.9 TDI silnik AFN z końca 96 r. zegary na pełen Fis, na razie czekam na kostkę 20 pinową do sterowania Fis. Mam kilka pytań, może ktoś mnie poratuje.
    Opis pinów tej kostki i moje pytania:
    1- Sygnał zużycia- gdzie go podłączyć , gdzie szukać żeby wpiąć się?
    2- Nie wykorzystany
    3- Niewykorzystany
    4- Niewykorzystany
    5- Temperatura zewnętrzna- wiadomo gdzie
    6- Wskazanie zakresu- nie wiem gdzie to wpiąć
    7- Niewykorzystane
    8- Niewykorzystane
    9- Poziom płyny chłodniczego- wiadomo
    10- Ciśnienie hydrauliczne- nie wiem gdzie wpiąć
    11- Komputer samochodu reset- chyba w manetkę reset
    12- Radio telef. clok-?
    13- Radio/telefon data- ?
    14- Komputer samochodowy z lewej strony- nie wiem gdzie i co z tym zrobić
    15- Radiotelefon/ Enable-?
    16- Tylnie światło /światło mijania- czy to do światła mijania?
    17- Przekaźnik świec żarowych- do jakiego miejsca wpiąć na przekaźniku
    18- Komputer samochodowy z prawej strony- nie wiem gdzie i co z tym zrobić
    19- Światło hamowania- chyba do świateł hamulca
    20- Nie wykorzystane
    Znalazłem podobną instrukcje ale do C4 a nic na temat A 4 z moich lat, w książce schematy są ale nic na temat tej kostki.
    Na razie działa w sposób następujący:
    Zapala się Fis i na przemian pokazuje awarie żarówki i świateł hamowania, a spalanie pokazuje 51, 01- 09, test przechodzi ok., wszystko poza tym działa dobrze tak mi się wydaje. Proszę o pomoc bo sam nie dam rady
  • #15
    snicky22
    Level 11  
    Witam kolegów ja mam taki problem ze mam Licznik po II lifcie a mam auto z 96 roku chce zrobic adaptery kostek z 26pin na 32 pin ale nie bardzo wiem o co chodzi z tymi terminalami czy ktoś ma schemat kostek z kolorami kabli ?
    Lub dobrze rozpisany schemat kostek 26 pin i 32 pin??
    Za wszelką pomoc dziekuje