Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki założyc parownik?

mkos1 04 Wrz 2004 13:18 4967 19
  • #1 04 Wrz 2004 13:18
    mkos1
    Poziom 29  

    Witam Wszystkich!
    Mam Audi B4 z silniczkiem 2.0 (ABK) wraz ze sterownikiem LPG Autronic AL700.
    Zamontowany parownik jest jakiejś firmy GMS o oznaczeniu 90E.
    Ostatnio na gazie zaczyna mi nieco wariować ale biorąc pod uwagę, ze na LPG mam juz przejechane ponad 60 tys. km to uważam, że juz chyba czas na wymianę zestawu membran parownika.
    Problem mam taki, ze jeżdząc od gazownika go gazownika nikt nie był w stanie mi znaleźć zestawów naprawczych do tego parownika ze względu na to jak mówili, że on jest "nietypowy i niezbyt spotkany w autach".
    Proponowali mi wymianę całego parownika na AGC lub Lovato.

    Teraz moje pytanie - :arrow: skoro nie mogę nigdzie znaleźć części do posiadanego parownika to zakup jakiego nowego parownika zaproponowalibyście mi :?:
    Ew. jakie są ich ceny, trwałość i awaryjność?

    Z góry dziękuję za odpowiedź!

    P.S. ... :idea: a może zrobić ankietę?

    0 19
  • #2 04 Wrz 2004 13:43
    Jazdaaaa
    Poziom 18  

    lovato koszt ok 250 zł

    0
  • #3 04 Wrz 2004 18:01
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam
    I potwierdzam, tylko LOVATO!
    Użytkowałem taką instalację i nie miałem nigdy żadnych problemów.Nawet w najcięższe mrozy odpalał mi prawie na dotyk( audi B3 gażnik Kehein 1800ccm)
    Po sześciu latach użytkowanie wymieniłem wszystkie membramy i wszystkie historie gumowe wchodzące w skład zestawu naprawczego. Trzy lata temu od zaprzyjaźnionego gazownika odkupiłem taki zestaw za 50 pln.
    Teraz w innym samochodzie mam instalacje BRC i jestem mocno niezadowolony.

    0
  • #4 04 Wrz 2004 18:36
    art0
    Poziom 11  

    ja polecam red. firmy aldessa bardzo znana na rynku firma turecka , byli na targach gazowych w victorii

    0
  • #5 04 Wrz 2004 19:44
    Jazdaaaa
    Poziom 18  

    a czesci do aldessa pewnie trudne do kupienia ja bym radzil lovato tu niema problemu z czesciami napewno pewnego czasu mialem holenderski niby popularny ale czesci nie byly popularne

    0
  • #6 04 Wrz 2004 21:12
    mkos1
    Poziom 29  

    A co sądzicie o produktach AGC ?

    0
  • #7 05 Wrz 2004 22:18
    vip1977
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam Corsę B 1.4i i instalację założoną przez AGC (Tomasetto + komputer stag-50). Po 10 tys. mam wymieniony reduktor/parownik i silnik krokowy - całe szczęście, że na gwarancji. Nie jestem zbytnio z niej zadowolony. Może to wina warsztatu, który to montował i słabej regulacji.

    0
  • #8 06 Wrz 2004 01:12
    mags
    Poziom 12  

    Witam
    Polecam LOVATO dobra sprawdzona firma miałem złozoną instalacje tego typu w 3 autach brak jakichkolwiek problemow, stary 10 letki Polonez w zimę bezproblemowo palił z gazu. Gorąco polecam napewno będziesz zadowolony

    0
  • #9 06 Wrz 2004 11:19
    Janek Bień
    Poziom 17  

    JESTEM ZA LOVATO

    0
  • #10 06 Wrz 2004 11:27
    bemo1
    Poziom 24  

    Jestem za Lowato, mimo drogich ale dostepnych czesci zapasowych.

    0
  • #11 06 Wrz 2004 13:00
    mkos1
    Poziom 29  

    Witam !
    Byłem dzisiaj u 3 "gazowników" i ....jak było pytanko LOVATO czy AGC to za każdym razem proponowali mi AGC z uwagi ponoć na jego lepszą pracę przy silniku wyposażonym we wtrysk benzyny.
    Czym to mogło być naprawdę podyktowane ?

    0
  • #12 07 Wrz 2004 11:09
    Mondzio
    Poziom 11  

    No coz. Wszyscy jak jeden maz uparli sie na Lovato. Ja jestem mocno przekonany do Landi-Renzo niezaleznie czy to gaznik czy tez wtrysk. Mam to przetrenowane na dwoch samochodach i nigdy nie bylo problemu. Ani z jego dzialaniem ani tez z regeneracja (dostepnosc czesci).
    Wiec jeszcze raz - polecam Landi-Renzo.
    Pozdrawiam

    0
  • #13 07 Wrz 2004 13:53
    wladyslaw_w908
    Poziom 15  

    czytam te wasze posty i troszke mie dziwi. Jak wiadomo z doswiadczenia wszystko jest dobre ale do czasu oraz od jakości zainstalowania i eksploatacji. Ja miałem trzy samochody i w kazdym byla inna instalacj gazowa. Nie miale żadnych problemów z żadną z tych instalcji a były to LOVATO, AGC, oraz jakas dziwna firma. Nie wiem co to bylo ale gaz nie byl zakldany w polsce. Podstawa jest dobrze zalozona instalacji i dobra regulacji. A wszystko bedzie grać;

    0
  • #15 19 Paź 2004 06:38
    mkos1
    Poziom 29  

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Skączyło się to u mnie znalezieniem 70km od mojej miejscowości partnera handlowego producenta posiadanego parownika GMS i oczywiście zakupieniem zestawu naprawczego (koszt 95 PLN).
    Po wymianie "zaadaptowałem" na nowo parownik w autku i .... jeździ OK.
    Muszę przyznać, że ostatnio rozbierałem parownik Lovato (też w celu wymiany zestawu) i muszę stwierdzić, że jednak GMS w/g mnie konstukcyjnie jest znacznie lepiej skonstruowany.

    Pozdrawiam !

    0
  • #16 19 Paź 2004 11:48
    bblo
    Poziom 13  

    Powiecie, że się czepiam, ale:


    Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera - to tak w kwesti formalnej :)

    0
  • #17 19 Paź 2004 12:34
    mkos1
    Poziom 29  

    bblo napisał:
    ....Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera ....

    A dlaczego mam tak nie nazywać ?
    Bardzo często się spotyka to samo określenie (parownik czy reduktor) na ten sam element.
    Spełnia przecież on obie funkcje, tj. podgrzanie gazu aby przeszedł z fazy ciekłej do lotnej oraz zmniejszenie wartości jego ciśnienia.
    Gaz w butli przecież masz pod sporym ciśnieniem więc trzeba to jakoś zmniejszyć. Poza tym jest on pobierany w fazie ciekłej.
    Inna sprawa to sterowanie zapotrzebowaną ilością ze względu na wielkość podciśnienia w układzie dolotowym silnika.
    Co do nazywania miksera parownikiem to szczerze się przyznam, że ... się z tym jeszcze nie spotkałem.

    0
  • #18 21 Paź 2004 07:32
    Mondzio
    Poziom 11  

    ??Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera - to tak w kwesti formalnej??

    Parownik i reduktor to nazwa wymienna i wlasciwie urzadzenie o ktorym mowa w calym watku powinno nazywac sie "reduktor parownikowy " :) Spelnia obie te funkcje: REDUKUJE cisnienie gazu z cisnienia za reduktorem na butli w dwustopniowym reduktorze. Posiada rowniez mozliwosc regulacji cisnienia wyjsciowego.
    Jak wiadomo gaz przy rozprezaniu pobiera z otoczenia duze ilosci ciepla co powoduje czasami zaszronienie parownika - a wiec jest on ogrzewany w celu ODPAROWANIA gazu z postaci cieklej. Jak wiec widzisz laczy on w sobie obie te funkcje.
    Teraz chyba latwiej zrozumiec nadana przeze mnie nazwe.

    Mikser - jest elementem sluzacym do WYMIESZANIA - MIKSOWANIA odparowanego juz gazu z powietrzem. Najczesciej odbywa sie to tuz nad przepustnica choc niektorzy instaluja go tuz obok filtra powietrza. Nie kwestionuje sensu stosowania tej drugiej metody, choc ja na takie cos nigdy bym sie nie zgodzil w swoim samochodzie.

    Jak wiec widzisz pomylilo Ci sie troszke i proponuje pogrzebac w necie zanim napisze sie takiego zalatujacego ironia posta nie majac pojecia o czym sie pisze - wcale nie trudno znalezc te informacje w sieci.

    Pozdro

    0
  • #19 21 Paź 2004 18:18
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    a ja jestem za agc my je montujemy cal czas i nie ma problemów ale jak to ktos zauwazyl klient bedzie zadowolony z tego co nie sprawia problemów byle bylo to dobrze zainstalowane w poprzedniej firmie tylko brc(ale zdarzaly sie buczacre partie)z lovato zrezygnowalismy ale mowie nie nalezy ich oplowac bo z pewnoscia tez sa dobre...mimo wszystko polecam a.g.c ale to kwestia gustu co do landi-renzo owszem to (nie boje sie powiedziec)wg mnie najlepsze reduktoy na rynku ale...cena:)

    0
  • #20 07 Sty 2006 15:18
    MORBID
    Poziom 10  

    Ja mam taki sam silnik ABK jeżdże na LANDI ale mam membranki sztywne i właśnie zakładam BRC ECO 100.dlamnie super.Polecam

    0