Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo Fh 12 Chinczyk 440 2006 problem z ADBLUE

guitarboy 18 Lip 2010 20:44 14198 11
  • #1 18 Lip 2010 20:44
    guitarboy
    Poziom 8  

    Witam mam nastepujacy problem w Volvo "Chinczyku" 440 2006 r. Usterka polega na tym, ze układ nie pobiera Adblue. Zbiornik jest pelny. Na wyswietlaczu odczytałem blędy: MID 128, PPID 278 "usterna nieznana" jest caly czas aktywna.
    Do tego na wyswietlaczu nie pokazuje poziomu Adblue.

    Byłbym rowniez wdzieczny gdyby mi ktoś przesłal kody bledow do Volvo Fh
    na skrzynke:
    martrans8(małpa)wp.pl

    2 11
  • #2 18 Lip 2010 21:45
    pitool
    Poziom 30  

    Odkręć korek od ADblue i może głupio to zabrzmi ale po wąchaj Jeżeli ma woń diesla to stawiam na moduł. W Manie to "jedyne" 25 tyś zł.

    0
  • #3 19 Lip 2010 12:34
    guitarboy
    Poziom 8  

    hmmm w sumie faktycznie nalezaloby zaczac od najprostszych rzeczy czyli sprawdzenia czy nie ma w adblue jakiejs ilosci ropy. Choc z drugiej strony moze nie byc to takie proste skoro powszechnie wiadomo jest ze nawet sladowe ilosci ropy moga zabic uszczeli w pompie. Chyba poprostu pozostaje rozebrac pompe i sprawdzic w jakim stanie znajduja sie uszczelniacze. A moze ktos wie dlaczego nie wyswietla stanu Adblue na wyswietlaczu ? Czy padnieta pompa ma z tym jakies powiazanie ?

    0
  • #4 19 Lip 2010 18:12
    boss130
    Poziom 17  

    Ten kod to : MID 128 PPID 278 Czujnik poziomu, zbiornik AdBlue , a jaki jest FMI ?? Bo nie wiem jakiego rodzaju to usterka .

    0
  • #5 20 Lip 2010 09:18
    guitarboy
    Poziom 8  

    pierwszy kod: MID 128 PPID 278 FMI 1
    drugi kod: MID 128 PPID 278 FMI 14

    1
  • #6 20 Lip 2010 21:25
    boss130
    Poziom 17  

    MID 128 PPID 278
    FMI 1 Poziom niski, chłodzenie ograniczone
    FMI 14 Poziom niski, zatrzymać dawkowanie

    0
  • #7 13 Lis 2010 14:37
    guitarboy
    Poziom 8  

    Może późno ale jezeli ktoś bedzie mial podobny problem moze to pomoc: usterka okazał sie czujnik poziomu i temperatury Adblue ( czyli podaje dane o dwoch parametrach). Zamontowany jest on od dołu zbiornika ( w tym modelu plastikowego) Adblue, widoczny natomiast po odkreceniu metalowej osłony.
    Po wymianie wszystko wrocilo do normy. Niestety cena tego czujnika nie jest mała bo tylko oryginal i ok 1000 pln :( , pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

    1
  • #8 08 Lut 2012 21:38
    gregpa
    Poziom 11  

    Witam
    czy może ktoś zna opis kodu błędu MID128 PSID107 FMI5 i MID128 PPID275 FMI1
    I ewentualnie gdzie szukać usterki.
    Z góry dzięki za inf.

    3
  • #9 12 Lut 2012 19:19
    coralgol1976
    Poziom 16  

    gregpa napisał:
    Witam
    czy może ktoś zna opis kodu błędu MID128 PSID107 FMI5 i MID128 PPID275 FMI1
    I ewentualnie gdzie szukać usterki.
    Z góry dzięki za inf.


    Witaj
    MID 128 PSID 107 FMI 5 - oznacza problem z grzałką filtra adblue. Błąd ten jest z kategorii MID 233, jednak to sterownik silnika wyświetla błąd pozyskany z SCR dlatego ma inne oznaczenie (dla tych, którzy nie mogą znaleźć PSID 107 w VCADS-ie) :)

    Pamiętam dokładnie, bo jakiś czas temu usuwałem taką usterkę. Błąd wskazuje na zbyt małe napięcie w obwodzie grzałki co często jest objawem skorodowanego kabla. Od grzałki idą 2 przewody (specjalnie wychodzimy od grzałki bo łatwiej). Jeden biało-czarny (-) (UWAGA! tą masą sterownik załącza grzałkę, więc nie upraszczać instalacji zwierając do masy pojazdu) drugi biało-czerwony (+), a jego U=Uak. Dalej po drodze do sterownika mamy złącze skręcane chyba B38 (36), więc je rozepnij. Zmierz oporność grzałki -> musi być 50 Ohm +/- kilka %. Jeśli tak jest to grzałka jest sprawna, a jeśli nie to do wymiany.
    Zmierz napięcie w drugą stronę i jeśli nie ma napięcia równego napięciu akumulatorów patrz jak idzie dalej ta wiązka (widać na foto poniżej). Otóż te dwa przewody biegną równolegle do całej grubej wiązki sterownika i na najbliższym rozwidleniu wiązki (plastikowy trójnik) zawracają bezpośrednio do sterownika Adblue, czyli połączenie jest bezpośrednie sterownik=grzałka. Przed trójnikiem masz jeszcze plastikowe złącze samej izolacji karbowanej (peszel), również je rozepnij. Teraz między rozpiętymi plastikowymi trójnikiem i zwykłą złączką masz jakieś 15cm izolacji karbowanej, którą musisz przesunąć, gdyż wewnątrz biało-czerowny przewód łączy się z jeszcze dwoma biało-czerwonymi zasilającymi inne części podgrzewające. W przypadku mojej naprawy właśnie połączenie tych 4 przewodów (4rty dalej biegnie do sterownika) było zzieleniałe. Po naprawie połączenia powinieneś mieć napięcie U=U akumulatorów. Błąd daje się wykasować w kabinie.
    Żaden z opisanych przewodów nie biegnie do kabiny ! (złączem SCR biegną tylko cyfrowe dane i o ile pamiętam zasilanie całego Adblue)
    Volvo Fh 12 Chinczyk 440 2006 problem z ADBLUE

    Życzę udanej naprawy.

    Z drugim błędem nie pomogę, gdyż mój komp na weekend został w warsztacie.

    Pozdrawiam

    4
  • #10 13 Lut 2012 22:06
    gregpa
    Poziom 11  

    Dzięki za konkretną pomoc i informacje. Po takim opisie raczej napewno znajde co i gdzie go boli.

    0
  • #11 08 Mar 2013 09:45
    Carmann
    Poziom 2  

    Witam, czy ktoś mógłby rozszyfrować taki błąd adblue Volvo Fh12 440 2007
    MID144 PPid 430 FMI0 - Regeneration Volume, To High
    MID144 PPID312 FMI0 - Regeneration status, To high

    poza tym występują jeszcze błędy które mogą mieć związek z tymi błędami
    MID128 PID 111 FMI1 - Coolant level to low (za mało płynu adblue?)
    MID 128 PPID275 FMI1 OBD - Adblue filter temp to low
    MID128 PSID104 FMI5 - Adblue hose heater 4

    Z góry dziękuję za pomoc.

    2
  • #12 08 Mar 2013 17:25
    RYSIU PASIKUROWICE
    Poziom 12  

    A może przetłumaczyć???
    Coolant level to low- poziom płynu chłodzącego silnika za niski
    Adblue filter temp to low- temp iltra adblue za niska / do wymiany grzałka filtra
    Adblue hose heater 4- do wymiany grzałka 4 przewodu

    2
  Szukaj w 5mln produktów