Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT , VW , Audi stosowane anteny

04 Wrz 2004 14:38 11695 27
  • Poziom 14  
    ja mam ten sam problem w renault clio II. podlaczylem mojego kenwooda,lecz radio gra wlasnie tak jakby antena nie byla zasilana....
    dodatkowym problemem jest to,ze radio nie ma takiego kabla ktory podaje napiecie dopiero po wlazceniu radia(tak jak to jest napisane na tej aukcji).co w takim wypadku zrobic>
  • Poziom 34  
    Jeśli chodzi o WV (starsze modele) to ten tajemniczy Separator to nic innego niż kondensator i dławik (a być może w tych badziewiach jest tylko kondensator).

    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Prawda w 100%.
    Może kolega trochę przegiął z ceną ale fakt faktem antene aktywana w VW gruop trzeba zasilić - bo jest ona ze wzmacniaczem i to w ten właśnie szczególny sposób zasilona tzn. tym samym tzw. goracym kablem.
    Niektóre tylko radyjka tzn wszystkie oryginalne VW, SKODA, SEAT oraz AUDI nie wymagają takiego separatora.
    Wszystkie inne - TAK.
    Ale róźnie to bywa w różnych pojazdach indywidualnie.
    Np. niektóe Felicje potrzebują takiego separatora - niektóre - NIE.
    Mozna no rozpoznac chociażby po dodatkowym kablu idącym przy kablu antenowym - wtedy separator jest zbędny.
    W VW od min. 96 roku dokłądnie wsztskie wymagają takiego ustrojstwa.
    GOLF V - fakt ciut inne złączki - ale zasada działania podobna.
    Pozdrawiam
    commor
  • Poziom 12  
    Witam.
    Posiadam Audi 80 z 94 r. i radio gra, ale raczej tak srednio , tzn. czysto odbieraja tylko stacje o silnym sygnale (radio nie seryjne). Żadnych dodatkowych przewodów przy kablu antenowym nie ma. Czy jest jakis sposób aby sprawdzic czy ten separator jest potrzebny?? Może ktos wie jak wyglada on od strony elektronicznej (schemat).

    Z góry dzieki za pomoc.
  • Poziom 25  
    U nasz w Waszawie jest prosta metoda - jeśli gra na Długich - to nie potrzeba - bo UKF to i po dotknięciu paluchem zagra.
    Ale czy ta metoda zadziała w Bytomiu - tego nie wiem.
    W Audi 94r. na 99% trzeba zastosować taki separator - antena ukryta jest zapewne (chyba, że to combi) w szybie tylnej.

    Pozdrawiam
    commor
  • Poziom 34  
    ten cudowny separator to kondensator ( np. 1n) włączony pomiędzy "gorący" gniazda antenowego w radiu a środkową żyłą kabla do anteny i na kabel antenowy ( środkową żyłę od strony anteny, już za kondensatorem patrząc od strony radia) podać przez jakiś dławik zasilanie 12v najlepiej z wyjścia sterowania elektryczną anteną (wtedy prąd na zasilanie wzmacniacza (choć niewielki) będzie płynął tylko przy włączonym radiu.
  • Poziom 14  
    A dławik to obojętnie jaki. Bo zapewne chodzi o separacje zasilania od sygnału indukowanego w antenie.

    A czy z kondensatorem to też jakaś konkretna wartoś bo teoretycznie im większy kondensator tym mniejsza reaktancja dla sygnału w.cz. o co nam chodzi.

    A jak to się ma do dopasowania anteny do radia. Może wartości tych elementów powinny mieć jakieś konkretne wartości (optymalne).

    A w sieci znalazłem chyba coś odpowiedniego

    http://www.elektronet.gower.pl/r038.htm
  • Poziom 34  
    Spokojnie może być, tak jak pisałem kondensator ok. 1n (tu są 2 sztuki to jest lepiej , ale starczy tylko jeden - ten "górny"). Dławik w/g opisu w tekscie.
    :)
  • Poziom 14  
    Dzięki Panowie. Jak zmontuje to podziele się wrażeniami.
  • Poziom 25  
    ...przemyślałem sprawę, tzn sięgnąłem głębiej do swojej pamięci i okazuje się, że w Audi jeśli jest antena w szybie należy zastosować nie tyle seprator ile wzmacniacz antenowy :)
    Mam gdzieś taki oryginalny - to zdrobię fotki i prześlę.
    Pozdrawiam
    commor
  • Poziom 12  
    Ten Audi to jest combi (Avant) i nie ma anteny w szybie tylko na dachu (z tyłu). Spróbuje sklecic taki separator wedłóg opisu i zobacze co to da. Prosiłbym o wiecej informacji jak to jest w combi.

    Wielkie dzieki za wszelkie rady.
  • Poziom 25  
    Skoro tak - to pewno wystarczy separator
    Pozdrawiam
    commor

    PS. No chyba, że okaże się niebawem i Audi i Avant i cabrio :D
  • Poziom 12  
    Wykonałem separator, ale podłączenie nic nie dało. Ale zauważyłem ze aby wyjąć antene z dachu to wystarczy wyjac lampe w suficie z tyłu, co tez zrobiłem. Z anteny wychodza 2 kable: jeden koncentryk, i drugi do zasilania wzmacniacza (po właczeniu radia +12V). Po rozłaczeniu wtyku przy antenie i podłaczeniu zwykłego drutu radyjko nagle zaczeło super sciagac. Prawdobodobnie cos siadło w samej antenie. Rozebrałem antene (choc nie jest to proste bo cała jest zalana jakims badziestwem), wywaliłem wzmacniacz i połaczyłem na sztywno. Jak reka odjał, teraz super graja nawet radia o słabym sygnale.

    Ale chciałbym jednak załorzyc orginalna antene, moze ktos wiem gdzie można taka kupic?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Mogę Ci PODAROWAĆ z tym, że:
    1. Jestem z Warszawy
    2. Mam takie antenki, ale głownie z Golf'a IV więc pewno bedą miały ciut inną tj. nowszą złączkę...
    Jeśli byś mógł zrobić fotkę swojej końcówki kabla - to zobaczymy.
    A swoją drogą - to powinieneś ją może po prostu zasilić osobnym +12V tzn nie przez separator (bo jest po co innego - stosowany przy +12V "gorącym" przewodem) nie przez wzmacniacz - bo masz w antenie.
    A jak to zrobić instrukcje wraz ze zdjęciem masz tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic172144.html
    nie suferuj się tytułem zdjęcia a MIEJSCEM pina do zasilenia.
    Pozdrawiam
    commor
  • Poziom 27  
    Mam pytanie, czy taki separator jest do kupienia od ręki gdzieś w Warszawie?
    Mam lenia, mało czasu przed wyjazdem i nie chcę czekać na allegro.
  • Poziom 12  
    Do Commor 'a.

    Dzieki za pomoc. Ta antena u mnie jest zasilana bezpośrednio (nie przez separator), bo posiada osobne wejscie na zasilanie. To ze jest uszkodzona to wyczaiłem po tym ze jak odłaczyłem od niej zasilanie to radio zaczeło troche lepiej sciagac(a powinno byc na odwrót). Teraz jak działa całkiem bez wzmacniacza w srodku to jest duzo lepiej.

    Zrobie zdjecie złącza i wyśle Ci go na PRV.
  • Poziom 10  
    Witam, wszystkich.

    Ja mam Passata 93 kombi, antenę mam w tylnej szybie, separator jest umieszczony pod plastikową obudową drzwi bagażnika. Niestety radio i tak nie gra, gdzieś ma przebłyski na kilka sekund łapie jakieś radio i zaraz znowu szum. Procentowo wygląda to tak 0,05% gra 99,95% szumi. Napięcie dostaje na 100% mierzyłem miernikiem. Czyżby padł tenże separator?? Ma ktoś taki na zbyciu??
  • Poziom 14  
    adamjk napisał:
    Mam pytanie, czy taki separator jest do kupienia od ręki gdzieś w Warszawie?
    Mam lenia, mało czasu przed wyjazdem i nie chcę czekać na allegro.


    Jak kogoś interesuje to na Wolumenie koszt separatora to 25zł.
    Ja właśnie zabieram się sam do zrobienia kawałek kabla z wtykami kosztował mnie 6zł reszte elementów mam.
  • Poziom 25  
    Oczywiscie inna jest ta antena na foto od standardów poprzedniego (IV) golfa....
    Ten stanard, który widać na photo to stanard oplowski stosowany w Astrze I i II.
    Można cos takiego dopasować ale za pośrednictwem specjalnej przejciówki + dopiero taka antena z VW np. Golf IV co troszkę osłabi sygnał...
    I dopiero wtedy do tej VW anteny nalezy zastosować separator antenowy :) ...
    pozdrawiam
    commor
  • Poziom 18  
    W mojej Felicii też jest wzmacniacz aktywny przy antenie w jej stopce, przy czym nie ma żadnego przewodu zasilającego.
    Wniosek zasilanie przez separator i kabel antenowy?
    Z forum wiem że niektóre wzmacniacze miały wypuszczony kabelek który szedł aż do radia i był podłączony pod remote +12V radia.
    Połączenie anteny też mam na złączce BNC
  • Poziom 25  
    Tak musisz zastosować separator...
    ale na 200% nie masz złącza BNC 8O
    ja ostanio widziałem taki w mierniku V640, ale w życiu nie widziałem takiego przy radyjku w pojeździe - to już predzej w CB radyjku...
    Pozdrawiam
    commor
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    No bo w tych servisach... to bez urazy... ciemniaki są... a co się musi dziać w takim razie... w poważnych sprawach skoro nie mają o najprostych zielonego pojecia...
    Efekt jest taki, że małe firmy upadają...a coś kolwiek wiedzą...
    Giganty natomiast czyli ASO zbijają fortuny nie dając nic w zamian...i tylko straszą utratą gwarancji... jeśli np. radyjko zamontowane jest poza ich siecią...
    Tyczy się to głównie.. np. Skody gdzie podobno podczas wyjazdu z salonu klient podpisuje cyrograf, że nie załozy radia nigdzie poza ASO.
    Ale jak widać bez radyjka człowiek i 3 latka może żyć ...hihihihi
    pozdrawiam
    commor
  • Poziom 1  
    mam pytanie. gdzie umiejscowiony jest wzmacniacz antenowy w audi 80 b4 z 94 r.