Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z pracą silnika Audi A3

Marcin77xx 18 Lip 2010 22:05 5703 14
  • #1 18 Lip 2010 22:05
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    Wiatm!! posiadam Audi A3 1.6 1998 r climatronik. auto po przejechaniu kilku kilometrów wchodzi na wysokie obroty do 4000 i nie schodzi z nich. po wyłączeniu silnika nie mogę odpalić... po kilku minutach odpala i da sie przejechać kilka kilometrów albo nawet i kilkadziesiąt ale to nie zawsze... byłem u mechanika kazał wymienić przepływomierz. kupiłem nowy i założył mechanik nic nie pomogło... mechanik wykasował 2 błędy i nic... przeczyścił przepustnice i tez nic nie pomogło. byłem u drugiego mechanika i powiedział ze podepnie auto pod komputer i wgra nowy program do komputera zwiazany z przepustnica. ja od samego poczatku stawiałem na silniczek krokowy. prosze o pomoc co robić... bo juz tyle pieniędzy wydałem... jeszcze jedno pytanie czy da się wyczyścić silniczek krokowy?? bo mechanik twierdzi ze nie a ja sie nie znam... ze jak nie pomoże wgranie nowego programu to musze kupic przepustnice z silniczkiem. zna może ktoś koszt nowej przepustnicy ?? czy kupić używke na allegro. proszę o pomoc...
    [/b]

    0 14
  • #2 18 Lip 2010 22:12
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    Na razie nic nie kupuj i nie rób kosztów trzeba pierwsze zdiagnozować co jest grane

    0
  • #3 18 Lip 2010 22:13
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Wrzuć logi z VAGa to się popatrzy i doradzi coś, inaczej to jak wróżenie z fusów.

    0
  • #4 18 Lip 2010 22:15
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    Dzięki wielkie... pierwszy mechanik mówił ze były dwa błędy i je wykasował... tylko auto chodzi tak samo jak na początku źle... teraz jade do innego mechanika na diagnostyke komputerowa...

    0
  • #5 18 Lip 2010 22:18
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Powiedz niech zrobi logi i wrzuć je tutaj.

    0
  • #6 18 Lip 2010 22:24
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    ok. jutro jade do mechanika. to jutro wrzuce

    1
  • #7 19 Lip 2010 18:11
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    witam... nie zrobił mi logów. wykryło błąd sondy lambda i czujnik temperatury silnika. wgrali mi nowy program. mechanik mówił ze powinien świecić sie check a nie świeci się. a nie pamietam czy jak kupiłem to auto to się świecił. moze poprzedni właściciel wyciagnoł diode. po przejechaniu od mechanika do domu jakieś 8 km znowu wszedł na obroty:(. czyli musze wymienić sonde??

    0
  • #8 19 Lip 2010 18:34
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Lepiej zmień mechanika. Warto sprawdzić czy sonda napewno padnięta i czujnik. Jeżeli tylko mechanik ci powiedział po odczytaniu błędów to zmień warsztat.

    0
  • #9 19 Lip 2010 18:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest), nieszczelność dolotu (np. uszkodzone serwo hamulców).

    Diagnostyka komputerowa to nie tylko odczytywanie błędów, ważniejsze są wartości mierzone (i tu można np. skontrolować odczyt położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia czy wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym /jeśli jest MAP-Sensor/) oraz diagnostyka aktywna/testy elementów wykonawczych - tu można skontrolować działanie nastawnika wolnych obrotów (jeśli jest) czy kontrolki "check engine".

    Podaj dokładne oznaczenie silnika.

    0
  • #10 19 Lip 2010 19:19
    trans-serwis
    Poziom 39  

    To wgrywanie nowego programu to jakaś nowa moda czy co?

    0
  • #11 19 Lip 2010 20:51
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    trans-serwis chodzi o to żeby klienta skroić więcej no i jak to brzmi. Paaanie wgramy nowy program i będzie chodzić pięknie... okazuje się że potem trzeba kombinować żeby takie auto postawić na nogi.
    Tutaj by pomogło pewnie wrzucenie logów i było by wiadomo co jest nie tak.

    0
  • #12 19 Lip 2010 21:56
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    - Oznaczenia AKL
    - Pojemność (cm3) 1595
    - Moc ( KM (kw) ) 101 (74)
    - 1.6 benzyna
    - climatronik

    Dodano po 7 [minuty]:

    pomóżcie bo nie wiem co mam robić... mechanik podpioł pod kompa i mówił ze wykryło 2 błędy jeden to dotyczył sondy lambda a drugi czujnika temperatury silnika. zrobił adaptacje przepustnicy. i mówił ze wszystko ok. ze musze wymienic sonde lambda i ten czujnik. i abum najpierw jechał do elektryka zeby sprawdził dlaczego sie nie swieci check. pojechałem sie przejechac autem i normalnie jechało tylko jak wracałem do domu to znowu to samo sie zaczeło dziać. co mam teraz zrobić?? jechac na inna diagnostykę komputerową?? czy kupic te części i wymienić?? cieżko jest trafić na dobrego mechanika...

    Dodano po 24 [minuty]:

    jeszcze po adaptacji przepustnicy kręcił auto do odcięcia zapłonu i gasił silnik i tak kilka razy i nic . a przed tym wszystkim jak ja kręciłem auto do 4 albo 5 tys to po zgaszeniu nie dało sie odpalić czasami. od piatku jeździłe na biegu 3 i tylko do 3 tys obrotów i nic mi sie nie działo . zawsze przewaznie jak wbijałem 4 bieg i miałem obroty od 2,5 tys do 3 tys to po wbiciu na luz auto głupiało ale nie zawsze. nie wiem czy to ma jakies znaczenie to tego ze tak sie dzieje... teraz zrobiłem 20 km na tylko biegu 3 do 3 tys i nic sie nie działo...

    Dodano po 9 [minuty]:

    AKL 402077

    2
  • #13 21 Lip 2010 22:14
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    witam... mechanik z kielc doradził mi ze to może byc potencjometr gazu <czujnik> albo komputer walniety. musze jechac znowy na kompa i aby podpieli i dokładnie zobaczyli w trakcie jazdy ( kiedy wchodzi na obroty) i wtedy powinno byc widac co jest tego przyczyna. prawda to??

    0
  • #14 21 Lip 2010 22:43
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Daj te logi w końcu to dostaniesz jakieś wskazówki.

    0
  • #15 23 Lip 2010 23:04
    Marcin77xx
    Poziom 8  

    dziekuje za pomoc... autko juz naprawione... to była sonda lambda... wymieniona została, zrobiłem 300 km i nic sie nie stało... jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc...

    0