Witam
Jest to mój dopiero 2 post więc proszę o wyrozumiałość.
Przyznam że jest sporo tematów na temat usterek klimatyzacji ale prawie wszystkie dotyczą układu "Climatronic". Ponadto problemy już opublikowane są inne od tego, który opiszę poniżej.
Tym razem chciałbym pomóc mojemu Ojcu który ma problem z klimatyzacją w swoim aucie..
Auto: SEAT
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TDI 90KM
Rok: 2000/2001
Skrzynia: 6 biegów
Klima: Manualana
Klimatyzacja chyba kiedyś działała ?
ale gdzieś był wyciek i z czasem "czynnik/gaz" się ulotnił. Problem z wyciekiem został jednak usuniety w tamtym roku i chyba znów wsio działało ?
. Jednak od jakiegoś czasu klimatyzacja znów przestała funkcjonować.
Z informacji jakie przekazał mi Tato to:
- czynnik/gaz został ponowanie napałniony (2 dni temu, koszt 150 PLN )
- instalacja klimatyzacji została sprawdzona przeciwko jakichkolwiek nieszczelnościom - jest OK
- ciśnienie śmiem twierdzić również zostało zmierzone w instalacji i jest OK (danych brak)
Problem jest taki:
Po wciśnięciu przycisku uruchamiania klimatyzacji AC na panelu deski i przekręceniu pokrętła nawiewu na tryb 1/2/3... z kratek nawiewnych leci tylko powietrze o temp otoczenia. Pompa od klimatyzacji nie załącza się gdy wybrany jest tryb pracy klimatyzacji. Również wentylatory chłodnicy auta w komorze silnika nie uruchamiają się, a chyba powinny. ?
Osoba, która napełniała czynnik/gaz nie mogła pomóc Ojcu, szczegółów nie znam tej rozmowy.
Wiem tylko że Tato podłączył na krótko pompę klimatyzacji i uruchomiła się ona bez kłopotu. "Sprzęgiełko", które gdzieś się tam znajduje wydaje charakterystyczny dźwięk w momencie jej uruchamiania i wydaje się że działa poprawnie. O ile nie mylę się było ono wymieniane w tamtym roku, więc powinno być OK.
Zwracamy się do Forumowiczów z prośbę o pomoc w tej sprawie. Być może ktoś z Was będzie miał wystarczającą wiedzę jak tą usterkę naprawić domowym sposobem. Sami wiecie że koszt naprawy w jakims autoryzowanym serwisie to ostateczność ze względu na wysokie koszty. Mój Tato jest mechanikiem i wie jak różne rzeczy sprawdzić/naprawić, jednak z tym sobie nie radzi i prosi o pomoc lub jakieś wskazówki jak dokonać sprawdzenia poszczególnych elementów tego układu
Dużą podpowiedzią zapewne byłoby wytłumaczenie zasady działania tego manualnego układu klimatyzacji. Będę wdzięczny za jakieś szczegółowe opisy lub rysunki tej instalacji.
Dadam jeszcze że auto nie było podłączane do systemu diagnostycznego więc nie mam pojęcia czy znajdują się w nim jakiekolwiek błędy.
Zamierzam dopiero zakup kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG. Mam nadzieję że pomoże on w zdiagnozowaniu błedów klimatyzacji o ile takie tam będą występować. (ale wg mojego myślenia to chyba nic nie zobaczyny w programie diagnostycznym ze wsględu na to że sama instalacja jest manualna, to chyba znaczy mechaniczna. Sterowanie odbywa się tylko za pomoca czujników które dają określone odczyty, wg mnie nie są one analizowane w jakiś zaawansowany sposób jak w przypadku "climatronic", więc sam układ wydaje mi się że powiniem być łatwy w naprawie, bynajmniej powinno łatwo być określić przyczynę usterki.
Proszę o Wasze głosy w tej sprawie.
Dziękuję i pozdrawiam Sebastian
P.S Klima bardzo potrzebna bo zamierzam pożyczyć od Ojca auto lada dzień. Pogoda sami widzicie , upały blisko 40 stopni. Będą w nim jechać jego małe wnuki a moje dzieciaki. Jedno 1 miesięczne, 2-gie dwuletnie
Więc cel szczytny i wyzwanie duże.
Chęci do naprawy są, ale jakby wiedza mała.
Jest to mój dopiero 2 post więc proszę o wyrozumiałość.
Przyznam że jest sporo tematów na temat usterek klimatyzacji ale prawie wszystkie dotyczą układu "Climatronic". Ponadto problemy już opublikowane są inne od tego, który opiszę poniżej.
Tym razem chciałbym pomóc mojemu Ojcu który ma problem z klimatyzacją w swoim aucie..
Auto: SEAT
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TDI 90KM
Rok: 2000/2001
Skrzynia: 6 biegów
Klima: Manualana
Klimatyzacja chyba kiedyś działała ?


Z informacji jakie przekazał mi Tato to:
- czynnik/gaz został ponowanie napałniony (2 dni temu, koszt 150 PLN )
- instalacja klimatyzacji została sprawdzona przeciwko jakichkolwiek nieszczelnościom - jest OK
- ciśnienie śmiem twierdzić również zostało zmierzone w instalacji i jest OK (danych brak)
Problem jest taki:
Po wciśnięciu przycisku uruchamiania klimatyzacji AC na panelu deski i przekręceniu pokrętła nawiewu na tryb 1/2/3... z kratek nawiewnych leci tylko powietrze o temp otoczenia. Pompa od klimatyzacji nie załącza się gdy wybrany jest tryb pracy klimatyzacji. Również wentylatory chłodnicy auta w komorze silnika nie uruchamiają się, a chyba powinny. ?
Osoba, która napełniała czynnik/gaz nie mogła pomóc Ojcu, szczegółów nie znam tej rozmowy.
Wiem tylko że Tato podłączył na krótko pompę klimatyzacji i uruchomiła się ona bez kłopotu. "Sprzęgiełko", które gdzieś się tam znajduje wydaje charakterystyczny dźwięk w momencie jej uruchamiania i wydaje się że działa poprawnie. O ile nie mylę się było ono wymieniane w tamtym roku, więc powinno być OK.
Zwracamy się do Forumowiczów z prośbę o pomoc w tej sprawie. Być może ktoś z Was będzie miał wystarczającą wiedzę jak tą usterkę naprawić domowym sposobem. Sami wiecie że koszt naprawy w jakims autoryzowanym serwisie to ostateczność ze względu na wysokie koszty. Mój Tato jest mechanikiem i wie jak różne rzeczy sprawdzić/naprawić, jednak z tym sobie nie radzi i prosi o pomoc lub jakieś wskazówki jak dokonać sprawdzenia poszczególnych elementów tego układu
Dużą podpowiedzią zapewne byłoby wytłumaczenie zasady działania tego manualnego układu klimatyzacji. Będę wdzięczny za jakieś szczegółowe opisy lub rysunki tej instalacji.
Dadam jeszcze że auto nie było podłączane do systemu diagnostycznego więc nie mam pojęcia czy znajdują się w nim jakiekolwiek błędy.
Zamierzam dopiero zakup kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG. Mam nadzieję że pomoże on w zdiagnozowaniu błedów klimatyzacji o ile takie tam będą występować. (ale wg mojego myślenia to chyba nic nie zobaczyny w programie diagnostycznym ze wsględu na to że sama instalacja jest manualna, to chyba znaczy mechaniczna. Sterowanie odbywa się tylko za pomoca czujników które dają określone odczyty, wg mnie nie są one analizowane w jakiś zaawansowany sposób jak w przypadku "climatronic", więc sam układ wydaje mi się że powiniem być łatwy w naprawie, bynajmniej powinno łatwo być określić przyczynę usterki.
Proszę o Wasze głosy w tej sprawie.
Dziękuję i pozdrawiam Sebastian
P.S Klima bardzo potrzebna bo zamierzam pożyczyć od Ojca auto lada dzień. Pogoda sami widzicie , upały blisko 40 stopni. Będą w nim jechać jego małe wnuki a moje dzieciaki. Jedno 1 miesięczne, 2-gie dwuletnie

