Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku

karol11b 19 Jul 2010 19:38 20647 30
  • #1
    karol11b
    Level 10  
    Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na rozgrzanym silniku. Co o tym sądzicie może pompa się wypracowała? Silnik ma spory przebieg.
  • #2
    colin555
    Level 27  
    mierzone ciśnienie oleju?
  • #4
    karol11b
    Level 10  
    Miska olejowa nie uderzona. Przebieg 300 tyś Silnik 1.4 8V 77km Olej mobil pólsyntetic
  • #5
    karol11b
    Level 10  
    Mierzyłem ciśnienie oleju. Na zimnym silniku na wolnych obrotach jest niskie. Silnik się nagrzewa ciśnienie wzrasta. Jeszcze dzisiaj założe filtr oleju Boscha lub oryginał Fiata bo teraz jest założony Sędziszów. Jeżeli filtr wymienie i nie pomoże to chyba zostanie już tylko pompa do wymiany. Jeszcze się zastanawiam może powinienem wrócić spowrotem na syntetic. Może półsyntetic jest za gęsty i pompa ma za cięzko. Co o tym sądzicie?
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Narzekań na filtry z Sędziszowa trochę się naczytałem, ponoć wkłady potrafią się "rozkleić" i zablokować cały filtr. Co do oleju... najbardziej radykalni użytkownicy FIATów uznają tylko Selenię i tylko taką z jaką auto wyjechało z fabryki. Silniki GP mimo gwarancji na 3 lata z limitem 1 mln km ponoć są obliczone tylko na ok 250 tys. km...
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    spoxx2006
    Level 15  
    ja jestem za wymianą pompy raczej.
  • #9
    karol11b
    Level 10  
    A pompa oleju ma łatwiej podać gęstszy (zimny) olej czy rzadszy? Bo spotkałem się z różnymi opiniami. Jeden mechanik z długoletnim stażem twierdzi, że pompa ma łatwiej podać gęstszy olej, inni mówią, że rzadszy.
  • #10
    spoxx2006
    Level 15  
    Przeważnie jest tak o ile się nie mylę, że objawem uszkodzonej pompy olejowej jest błyskająca kontrolka tuż po odpaleniu lub na zimnym silniku i wolnych obrotach. Z czego wynikałoby, że pompa ma łatwiej z ciepłym i rzadszym olejem a nie zimnym i gęstszym.
  • #11
    jarewa
    Level 31  
    Ale odnośnie kolegi "tzok" i kolegi "owik"

    Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić.

    W filtrze najważniejsze jest oczko (sito).

    I taki filtr noname mogą mieć duże.


    A uszkodzenie pompy jest odwrotne niż kolega"spoxx2006" napisał. Przy nieszczelności zębatek pompy na zimnym oleju jeszcze tłoczy a na rozgrzanym będzie słabiej.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nikt nie pisze o sprawdzeniu zaworka ciśnienia oleju. Może puszczać na zimnym.
  • #13
    kkknc
    Level 43  
    Wygląda na zapchany filtr oleju i nie bardzo działający zawór by-pas. wymień filtr i olej powinno być ok. Wydaje mi się że niedawno kupiłeś to auto i wymieniłeś olej na lepszy niż był poprzednio co spowodowało wypłukanie osadów i zabicie filtra olejowego. Co do seleni to w moim punciaku wymieniałem uszczelkę pod głowicą po 100tyś. Cylindry i tłoki wyglądały super natomiast wałek rozrządu i wnętrze głowicy było brązowe od osadu. Dzisiaj do swojego leje lotosa ( bo w tamtym roku miałem okazje rozebrać silnik który jezdził od samego początku na lotosie i miał znaczny przebieg i wyglądał SUPER )porównam za parę lat jak to będzie wyglądać. Bo na seleni osady robiły się dość szybko.
  • #14
    barubar
    Level 26  
    To bzdury. Widziałeś kiedyś w życiu zapchany filtr oleju? Nie widziałeś. To powiem ci inaczej, akurat w zawór obejściowy można wierzyć w najtańszej podróbie. Bo taki mają sposób na te swoje niby filtry. Ja mam pytanie, bardzo ważne. Dlaczego mu błyska ta kontrolka smarowania?
    P.S. Mi się robią osady na Castrolu, Mobilu, Lotosie, Valvoline itd.
    Przestań się dopisywać bez sensu w wątkach, których nie rozumiesz.
  • #15
    jarewa
    Level 31  
    [quote="barubar"]To powiem ci inaczej, akurat w zawór obejściowy można wierzyć w najtańszej podróbie. Bo taki mają sposób na te swoje niby filtry.quote]

    Wszystko by było ok ale wiesz nieraz sprzedawca sam nie wie co sprzedaje i czasami są problemy. Sprzedawca sprawdzi że zgadza się gwint i uszczelka i dla niego będzie pasowało a nie zobaczy już gdzie wlot a gdzie wylot.

    Rozerwało przy mnie 5filtrów FILTRONA i jednego BALDWIN w skrzyni biegów. Sprzedawca sprawdzał w tych swoich katalogach i wszystko się zgadzało że to zamiennik. Ale jakimś cudem je rozrywało po minucie albo dłużej. Przyczyna jednak tkwiła w filtrze za słaba wydajność. I niestety odwrotne krążenie.
    Moderated By robokop:

    Regulamin pkt. 8.4/10.4 - co kolegi spostrzeżenia mają wspólnego z zadanym problemem? Ostatnie, 5 ostrzeżenie.

  • #16
    barubar
    Level 26  
    Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ? Tylko lampka mruga? Na ciepłym się filtr odblokowuje czy zawór nagle puszcza? Po co to gdybanie.
    Pytam ponownie, dlaczego ta lampka mruga? Co to oznacza w tym samochodzie? Czy któryś z was może mi odpowiedzieć? Pomogę trochę, to nie jest tak jak w starych VW, takie teorie sobie odpuśćcie.
    Żenada.
  • #17
    jarewa
    Level 31  
    barubar wrote:
    Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ?


    No właśnie kolego kto tu mówił o zablokowanym filtrze? Kto coś wspomniał o zablokowanym zaworze? Kto coś wspomniał o odwrotnym krążeniu w silniku?

    Czytaj z zrozumieniem. Ja tylko to napisałem w kierunku filtra a nie silnika.
  • #18
    barubar
    Level 26  
    A czy ten wątek nazywa się: moje fantazje na temat rozerwanych filtrów według Jarewa czy też może ma taki tytuł: Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku?
  • #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jarewa wrote:

    Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić.

    A zawory bypass w filtrach, a zawory regulujące ciśnienie w pompach? Cuda wianki, 3,5 - 4,5atm ciśnienia blaszany filtr rozsadzi, niesamowite. A założyciel tematu określi się w końcu może w jakich okolicznościach ta kontrolka zaczęła migać i jakie w końcu ma ciśnienie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym i powyżej 2 tys.obr/min?
  • #20
    carrot
    Moderator of Cars
    Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
  • #21
    nuisance lover
    Level 11  
    tzok wrote:
    Silniki GP mimo gwarancji na 3 lata z limitem 1 mln km ponoć są obliczone tylko na ok 250 tys. km...

    Co za bzdura. Silniki GP(Grande Punto jak rozumiem) wystepuja we wszystkich innych modelach fiatow i jakiekolwiek sugerowanie ze silniki punto maja inna wytrzymalosc niz reszta silnikow fiata jest kompletnie bezsensowene. Pozatym strasznie bawi mnie termin "obliczone". Ciekawe jakim algorytmem:?: :infinity:

    Zastanowcie sie zanim cos napiszecie
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    Instrukcja obsługi wrote:
    Zużyty olej silnikowy
    Lampka sygnalizacyjna miga wraz z
    ukazaniem się komunikatu na wyświetlaczu,
    gdy system rozpozna zużyty olej.
    W wyniku pierwszej sygnalizacji, przy
    każdym uruchomieniu silnika, lampka
    sygnalizacyjna miga przez 60 sekund
    i następnie co 2 godziny aż olej
    nie zostanie wymieniony.


    Po prostu wymieniłeś olej poza ASO i nie została skasowana inspekcja olejowa... bo nie sądzę, by on jakoś inaczej "wykrywał" ten zużyty olej.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    tzok
    Moderator of Cars
    ...swoją drogą trochę się wkurzyłem jak się dowiedziałem (już po zakupie auta), że trzeba z tym jeździć do ASO, bo nie ma żadnej "magicznej" kombinacji przycisków do kasowania inspekcji :/ a FES póki co GP nie obsługuje.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    kwok
    Level 39  
    poczytałem wątek i....
    odnośnie poprzednich czterech wypowiedzi
    karol11b wrote:
    Mierzyłem ciśnienie oleju. Na zimnym silniku na wolnych obrotach jest niskie. Silnik się nagrzewa ciśnienie wzrasta. Jeszcze dzisiaj założe filtr oleju Boscha lub oryginał Fiata bo teraz jest założony Sędziszów.


    po mojemu to wina pompy
  • #27
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    kwok
    Level 39  
    pierdziel mruganie - facet napisał że mierzone ciśnienie na zimnym jest niskie i rośnie wraz ze wzrostem temp silnika - zazwyczaj jest odwrotnie nieprawdaż?
  • #29
    Anonymous
    Anonymous