Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku

karol11b 19 Lip 2010 19:38 13750 30
  • #1 19 Lip 2010 19:38
    karol11b
    Poziom 9  

    Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na rozgrzanym silniku. Co o tym sądzicie może pompa się wypracowała? Silnik ma spory przebieg.

    1 29
  • #2 19 Lip 2010 19:39
    colin555
    Poziom 27  

    mierzone ciśnienie oleju?

    0
  • #3 19 Lip 2010 19:40
    tzok
    Moderator Samochody
  • #4 19 Lip 2010 19:45
    karol11b
    Poziom 9  

    Miska olejowa nie uderzona. Przebieg 300 tyś Silnik 1.4 8V 77km Olej mobil pólsyntetic

    0
  • #5 22 Lip 2010 07:52
    karol11b
    Poziom 9  

    Mierzyłem ciśnienie oleju. Na zimnym silniku na wolnych obrotach jest niskie. Silnik się nagrzewa ciśnienie wzrasta. Jeszcze dzisiaj założe filtr oleju Boscha lub oryginał Fiata bo teraz jest założony Sędziszów. Jeżeli filtr wymienie i nie pomoże to chyba zostanie już tylko pompa do wymiany. Jeszcze się zastanawiam może powinienem wrócić spowrotem na syntetic. Może półsyntetic jest za gęsty i pompa ma za cięzko. Co o tym sądzicie?

    0
  • #6 22 Lip 2010 20:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Narzekań na filtry z Sędziszowa trochę się naczytałem, ponoć wkłady potrafią się "rozkleić" i zablokować cały filtr. Co do oleju... najbardziej radykalni użytkownicy FIATów uznają tylko Selenię i tylko taką z jaką auto wyjechało z fabryki. Silniki GP mimo gwarancji na 3 lata z limitem 1 mln km ponoć są obliczone tylko na ok 250 tys. km...

    1
  • #7 22 Lip 2010 21:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 22 Lip 2010 21:20
    spoxx2006
    Poziom 15  

    ja jestem za wymianą pompy raczej.

    0
  • #9 22 Lip 2010 21:56
    karol11b
    Poziom 9  

    A pompa oleju ma łatwiej podać gęstszy (zimny) olej czy rzadszy? Bo spotkałem się z różnymi opiniami. Jeden mechanik z długoletnim stażem twierdzi, że pompa ma łatwiej podać gęstszy olej, inni mówią, że rzadszy.

    1
  • #10 22 Lip 2010 22:03
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Przeważnie jest tak o ile się nie mylę, że objawem uszkodzonej pompy olejowej jest błyskająca kontrolka tuż po odpaleniu lub na zimnym silniku i wolnych obrotach. Z czego wynikałoby, że pompa ma łatwiej z ciepłym i rzadszym olejem a nie zimnym i gęstszym.

    0
  • #11 24 Lip 2010 18:55
    jarewa
    Poziom 31  

    Ale odnośnie kolegi "tzok" i kolegi "owik"

    Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić.

    W filtrze najważniejsze jest oczko (sito).

    I taki filtr noname mogą mieć duże.


    A uszkodzenie pompy jest odwrotne niż kolega"spoxx2006" napisał. Przy nieszczelności zębatek pompy na zimnym oleju jeszcze tłoczy a na rozgrzanym będzie słabiej.

    0
  • #12 24 Lip 2010 20:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nikt nie pisze o sprawdzeniu zaworka ciśnienia oleju. Może puszczać na zimnym.

    1
  • #13 09 Sie 2010 00:04
    kkknc
    Poziom 42  

    Wygląda na zapchany filtr oleju i nie bardzo działający zawór by-pas. wymień filtr i olej powinno być ok. Wydaje mi się że niedawno kupiłeś to auto i wymieniłeś olej na lepszy niż był poprzednio co spowodowało wypłukanie osadów i zabicie filtra olejowego. Co do seleni to w moim punciaku wymieniałem uszczelkę pod głowicą po 100tyś. Cylindry i tłoki wyglądały super natomiast wałek rozrządu i wnętrze głowicy było brązowe od osadu. Dzisiaj do swojego leje lotosa ( bo w tamtym roku miałem okazje rozebrać silnik który jezdził od samego początku na lotosie i miał znaczny przebieg i wyglądał SUPER )porównam za parę lat jak to będzie wyglądać. Bo na seleni osady robiły się dość szybko.

    0
  • #14 09 Sie 2010 00:27
    barubar
    Poziom 26  

    To bzdury. Widziałeś kiedyś w życiu zapchany filtr oleju? Nie widziałeś. To powiem ci inaczej, akurat w zawór obejściowy można wierzyć w najtańszej podróbie. Bo taki mają sposób na te swoje niby filtry. Ja mam pytanie, bardzo ważne. Dlaczego mu błyska ta kontrolka smarowania?
    P.S. Mi się robią osady na Castrolu, Mobilu, Lotosie, Valvoline itd.
    Przestań się dopisywać bez sensu w wątkach, których nie rozumiesz.

    0
  • #15 09 Sie 2010 19:12
    jarewa
    Poziom 31  

    [quote="barubar"]To powiem ci inaczej, akurat w zawór obejściowy można wierzyć w najtańszej podróbie. Bo taki mają sposób na te swoje niby filtry.quote]

    Wszystko by było ok ale wiesz nieraz sprzedawca sam nie wie co sprzedaje i czasami są problemy. Sprzedawca sprawdzi że zgadza się gwint i uszczelka i dla niego będzie pasowało a nie zobaczy już gdzie wlot a gdzie wylot.

    Rozerwało przy mnie 5filtrów FILTRONA i jednego BALDWIN w skrzyni biegów. Sprzedawca sprawdzał w tych swoich katalogach i wszystko się zgadzało że to zamiennik. Ale jakimś cudem je rozrywało po minucie albo dłużej. Przyczyna jednak tkwiła w filtrze za słaba wydajność. I niestety odwrotne krążenie.

    Moderowany przez robokop:

    Regulamin pkt. 8.4/10.4 - co kolegi spostrzeżenia mają wspólnego z zadanym problemem? Ostatnie, 5 ostrzeżenie.

    0
  • #16 09 Sie 2010 19:28
    barubar
    Poziom 26  

    Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ? Tylko lampka mruga? Na ciepłym się filtr odblokowuje czy zawór nagle puszcza? Po co to gdybanie.
    Pytam ponownie, dlaczego ta lampka mruga? Co to oznacza w tym samochodzie? Czy któryś z was może mi odpowiedzieć? Pomogę trochę, to nie jest tak jak w starych VW, takie teorie sobie odpuśćcie.
    Żenada.

    0
  • #17 09 Sie 2010 19:47
    jarewa
    Poziom 31  

    barubar napisał:
    Jakie odwrotne krążenie w przypadku silnika w Punto? Jak zablokowany filtr i zablokowany zawór obejściowy skoro to jeździ?


    No właśnie kolego kto tu mówił o zablokowanym filtrze? Kto coś wspomniał o zablokowanym zaworze? Kto coś wspomniał o odwrotnym krążeniu w silniku?

    Czytaj z zrozumieniem. Ja tylko to napisałem w kierunku filtra a nie silnika.

    1
  • #18 09 Sie 2010 19:57
    barubar
    Poziom 26  

    A czy ten wątek nazywa się: moje fantazje na temat rozerwanych filtrów według Jarewa czy też może ma taki tytuł: Grande Punto kontrolka oleju na zimnym silniku?

    0
  • #19 09 Sie 2010 20:17
    robokop
    Moderator Samochody

    jarewa napisał:

    Mogę dodać ze źle dobrany filtr blokuje zimny gesty olej niż cieplejszy rzadszy. Ale przy takiej usterce filtr zrobi się jak balon i potrafi szczelić.

    A zawory bypass w filtrach, a zawory regulujące ciśnienie w pompach? Cuda wianki, 3,5 - 4,5atm ciśnienia blaszany filtr rozsadzi, niesamowite. A założyciel tematu określi się w końcu może w jakich okolicznościach ta kontrolka zaczęła migać i jakie w końcu ma ciśnienie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym i powyżej 2 tys.obr/min?

    0
  • #20 27 Sie 2010 10:30
    carrot
    Moderator Samochody

    Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)

    1
  • #21 11 Wrz 2010 18:30
    nuisance lover
    Poziom 10  

    tzok napisał:
    Silniki GP mimo gwarancji na 3 lata z limitem 1 mln km ponoć są obliczone tylko na ok 250 tys. km...

    Co za bzdura. Silniki GP(Grande Punto jak rozumiem) wystepuja we wszystkich innych modelach fiatow i jakiekolwiek sugerowanie ze silniki punto maja inna wytrzymalosc niz reszta silnikow fiata jest kompletnie bezsensowene. Pozatym strasznie bawi mnie termin "obliczone". Ciekawe jakim algorytmem:?: :infinity:

    Zastanowcie sie zanim cos napiszecie

    -1
  • #22 11 Wrz 2010 21:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Instrukcja obsługi napisał:
    Zużyty olej silnikowy
    Lampka sygnalizacyjna miga wraz z
    ukazaniem się komunikatu na wyświetlaczu,
    gdy system rozpozna zużyty olej.
    W wyniku pierwszej sygnalizacji, przy
    każdym uruchomieniu silnika, lampka
    sygnalizacyjna miga przez 60 sekund
    i następnie co 2 godziny aż olej
    nie zostanie wymieniony.


    Po prostu wymieniłeś olej poza ASO i nie została skasowana inspekcja olejowa... bo nie sądzę, by on jakoś inaczej "wykrywał" ten zużyty olej.

    0
  • #23 11 Wrz 2010 21:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 11 Wrz 2010 21:16
    tzok
    Moderator Samochody

    ...swoją drogą trochę się wkurzyłem jak się dowiedziałem (już po zakupie auta), że trzeba z tym jeździć do ASO, bo nie ma żadnej "magicznej" kombinacji przycisków do kasowania inspekcji :/ a FES póki co GP nie obsługuje.

    0
  • #25 11 Wrz 2010 21:33
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 11 Wrz 2010 22:25
    kwok
    Poziom 39  

    poczytałem wątek i....
    odnośnie poprzednich czterech wypowiedzi

    karol11b napisał:
    Mierzyłem ciśnienie oleju. Na zimnym silniku na wolnych obrotach jest niskie. Silnik się nagrzewa ciśnienie wzrasta. Jeszcze dzisiaj założe filtr oleju Boscha lub oryginał Fiata bo teraz jest założony Sędziszów.


    po mojemu to wina pompy

    0
  • #27 11 Wrz 2010 22:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 11 Wrz 2010 22:55
    kwok
    Poziom 39  

    pierdziel mruganie - facet napisał że mierzone ciśnienie na zimnym jest niskie i rośnie wraz ze wzrostem temp silnika - zazwyczaj jest odwrotnie nieprawdaż?

    0
  • #29 11 Wrz 2010 23:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 11 Wrz 2010 23:08
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli sobie pierdzieli to masz racją - ja sugerowałem się tym co napisał
    poczekajmy na jego wypowiedź z wynikami pomiaru

    0