Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

budowa mini MEW ile obrotow aby wzbudzic alternator.

pankla 20 Lip 2010 18:05 27688 29
  • #1 20 Lip 2010 18:05
    pankla
    Poziom 9  

Witam.
    Wykonałem kolo wodne o średnicy 60cm i szerokości 80cm. Po obliczeniach uzyskuje 30obr/min.
    Wiec teraz chce wykonać przełożenie 1:3 które by mi dawało około 150 obr/min.Jako generatora chce użyć alternatora samochodowego o mocy 870W.
    Wiec moje pytanie ile ten alternator powinien mieć obrotów aby wytworzyć jaki kolwiek prąd aby się wzbudzić.Sadze ze z 150obr/min nic się nie da zrobić ,czy może da się wytworzyć jakiś prąd?? nie mam doświadczenia w tych sprawach wiec proszę o wyrozumiałość, porady i pomoc.

• #2 20 Lip 2010 20:46
    czesiu
    Poziom 32  

Bez przekładni się nie obejdzie, poniżej charakterystyka alternatora. Poniżej 1000 obrotów nie uzyskasz nic. 2/3 mocy uzyskasz po przekroczeniu 2000 obrotów.

• #3 20 Lip 2010 21:23
    pankla
    Poziom 9  

Myślałem ze coś się z tego wyciśnie skoro przy nominalnych obrotach 1500min alternator wytwarza 877W to przy około 150obr tez coś by wytworzył. Istnieje druga nie wiadoma czy kolo uciągnie takie przełożenie na 1000obr/min. Kolo podsiębierne praktycznie zero spadu lecz bardzo szybki nurt.

• #4 21 Lip 2010 07:10
    czesiu
    Poziom 32  

1550 obr to nie są nominalne obroty, alternatory projektuje się tak żeby ich nie przeciążyć podczas normalnej eksploatacji. Np w książce od fiata Uno jest napisane że znamionowe 45A alternator osiąga przy 4500 lub 6000 obr (już nie pamiętam) napewno nie przy 1500 obr.

• #5 21 Lip 2010 08:12
    mczapski
    Poziom 38