Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wypadanie zapłonów-przyczyna? vw polo 1991

piteR-ek 20 Lip 2010 19:58 8011 22
  • #1 20 Lip 2010 19:58
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Polo 1991 PB+LPG
    1.4ABD z golfa 3

    Do sedna.
    Problemem są wypadające zapłony przy rozgrzanym silniku, na zimnym nie występuje, najbardziej parcha od 1100-2000, bo później silnik ma już duży pęd i tak nie oddaje tego, dzieje się to zarówno na gazie i na paliwie. Co zrobiłem/wymieniłem:
    -swiece ngk, kable,kopułka,palec beru
    -nowa podstawa wtrysku
    -reset ecu (nie pisac o vagu bo tu nie nie da się podłączyć normalnie, jedynie blink)
    -ustawiony zapłon na lampie
    -wymieniona cewka wn na ori używkę, na nowym zamienniku to samo więc zwróciłem
    -regulacja tps


    Proszę o poradę, co to może być.

    Ps. nie wiem czy dobry dział.

  • Fibaro
  • #2 20 Lip 2010 20:12
    jarewa
    Poziom 31  

    Nic nie piszesz o czujniku Hala w aparacie zapłonowym.

  • #3 20 Lip 2010 21:19
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Tylko przeczyściłem go i na ośce te "blaszke" a może on być przyczyną mojego problemu ?

  • Fibaro
  • #4 21 Lip 2010 15:19
    piteR-ek
    Poziom 10  

    ma ktoś z was jeszcze jakieś rady co to może być

  • Fibaro
  • #5 22 Lip 2010 16:15
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Przyczyną okazały się świece, chwalący ngk mają u mnie -minus

  • #6 22 Lip 2010 18:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Pamiętaj, że NGK to najczęściej podrabiana marka. Nawet kupując w sklepie nie masz pewności, że kupujesz oryginał...

  • #7 22 Lip 2010 19:30
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Założyłem boscha i zrobiłem z 20km i dalej to samo, nie mam pojęcia co mu dolega.

    Silnik zimny chodzi idealnie, jak złapie temp roboczą czyli ok 90° to wtedy zaczyna się parchanie, i nierówna praca, ale tak jak w 1szym poście napisałem

  • #8 27 Lip 2010 21:24
    basbet
    Poziom 9  

    Przyczyną może być czujnik temperatury płynu( ssania) może przekłamywać aczkolwiek często też przyczyną jest czujnik położenia wału. Przypadki z autopsji.

  • #9 27 Lip 2010 21:54
    jarewa
    Poziom 31  

    To jest monotronic boscha. Wybłyskaj czy ECU nie ma błędów?

    Czujnika położenia wału nie ma.

    Kolega pisze regulacja TPS. A po tym zrobiona adaptacja?
    Może opisze procedure regulacji?

  • #10 28 Lip 2010 13:56
    piteR-ek
    Poziom 10  

    basbet jak odłączę niebieski czujnik to nic się nie zmienia, więc chyba nie on winien.
    Tak to jest monobosch, zczytywałem kody i nic nie było, a co do regulacji to szukałem w necie, znalazłem taki skan w pdfie o Mono motronicu boscha i według niego, nie wiem co nazywasz adaptacja? Chodzi ci o to żeby po regulacji zostawić auto na biegu jałowym aż do włączenia wentylatora?-jeśli o to, to zrobiłem tak, niestety bez skutku.

  • #11 29 Lip 2010 15:59
    jarewa
    Poziom 31  

    Ciężko określić tak nie widząc to i nie dotykając. Ale ja bym posprawdzał jeszcze napięcia dla ECU jak i przy cewce, czy są spadki.Wyczyścił bym wtyczki od ecu jak i reszty elektroniki skontrolował na czystość.

    Mówiłeś że jak wymieniłeś z ngk na boscha to przez jakiś czas było w miarę. wymieniony palec kable kopułka ale czy wszystko beru czy tylko palec?

    Jakie kable mają oporności?

    Cewka kopułka - 2k Ohm
    Palec - 1 k Ohm
    kopułka świeca - 5k Ohm




    Czy jesteś pewny że to nie podróbka?, z pewnego zródła kupione?. Czasami zdarzają sie buble może pech chciał że i Tobie.



    Mimo wszystko usterka bardzo znana i zawsze to jest instalacja NW przebicie.

  • #12 30 Lip 2010 14:32
    piteR-ek
    Poziom 10  

    A więc sprawdziłem narazie przewody WN i
    na kablu cewka-rozdzielacz pisze 2kOhm mierzyłem i ma 1.9

    A te do świec pisze 5kOhm i mierzyłem je kolejno od aparatu do rozrządu i
    najkrótszy 5.6 kOhm
    2gi od aparatu 5.9 kOhm
    3ci 5.5 kOhm
    4ty 5.7 kOhm
    A co do ich oryginalności kupiłem je na allegro, na fajkach pisze BERU GERMANY i na fajkach gumowych też, kopułka i palec również beru, świece NGK JAPAN

  • #13 30 Lip 2010 14:52
    grzrz
    Poziom 10  

    Z moich do

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z moich doświadczeń ,to zaczynamy od najprostszych rzeczy, klemy naloty ,uziemienia wszelkie opory w przepływie prądu .

  • #14 30 Lip 2010 15:26
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Napięcie dochodzące do cewki jest stabilne bo sprawdzałem, i wynosi przy zapalonym silniku 14.1V

  • #15 30 Lip 2010 23:13
    grzrz
    Poziom 10  

    Wg autodaty punkty po kolei:
    1 Połączenia elektryczne (akumulator -silnik)
    2 Pompa paliwa ,przekaźnik pompy
    3 System dolotowy powietrza,nieszczelności
    4 Ciśnienie paliwa ,utrzymanie ciśnienia
    5 Czujnik temperatury
    6 TPS

  • #16 31 Lip 2010 14:06
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Wszystko to sprawdziłem i jest ok, nowa podstawa pod wtryskiem i nic.

  • #17 10 Lis 2010 19:01
    piteR-ek
    Poziom 10  

    A czy przyczyną wypadania zapłonów mogą być nieszczelne zawory?
    Zimny silnik mi przez jakieś pół minuty ewidentnie przerywa, chodzi jak traktor, a na gorącym właśnie wypadają zapłony. Doszedłem do tego z lektury forum, cały czas coś szukam. Jedyny sposób na sprawdzenie ich czy są szczelne to zwalanie głowicy i do warsztatu?

  • #18 10 Lis 2010 19:03
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie trzeba zdejmować głowicy, wystarczy pomiar kompresji (a raczej ciśnienia sprężania), przy złym wyniku - próba olejowa.

  • #19 12 Lis 2010 18:19
    piteR-ek
    Poziom 10  

    I jak zawory będą nieszczelne to próba olejowa to wykaże
    ? Sory ze tak pisze ale już sporo kasy w to auto weszło i narazie bez jakiegokolwiek efektu.

  • #20 12 Lis 2010 20:19
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak, jeśli wyjdzie słabe ciśnienie sprężania, a po wlaniu oleju się poprawi - będzie to znaczyło, że ciśnienie ucieka przez pierścienie, jeśli po wlaniu oleju ciśnienie się nie zmieni, to znaczy, że ucieka przez zawory (ew. jest pęknięta głowica, lub wydmuchana uszczelka).

  • #21 11 Gru 2010 11:46
    blacky2008
    Poziom 2  

    Może powiem co się u mnie działo. Passat 94r 2.0 b+g, wymeniłem świece i przewody,siwece ngk, przewody champion. po jakimś tygodniu, moze dwóch zaczął strzelać na gazie przy gwałtownym dodaniu gazu,i tak chodził raz na "trzech, raz na czterech garach" wymieniłem palec i kopułkę, obie cześci beru. nic nie pomogło. po różnych próbach zauważyłem ze przewody które kupiłem, były przystosowane do świec z takimi nakrętkami na górze, a świece były bez nakrętek. Założyłem stare przewody i wszystko wróciło do normy, mimo ze mam słabe sprężanie w moim passku.

  • #22 12 Gru 2010 22:47
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Nie u mnie przewody są dobre, podmieniałem na próbę stare i jest to samo, kompresja wyszła po 11,5 +/- 0,5bar Jedynie czego jeszcze nie próbowałem podmienić to sterownik silnika, może on jest winny

    //
    Podmiana sterownika też nic nie pomogła, niestery, dalej jest pukanie w wydech.

  • #23 08 Sie 2011 10:31
    piteR-ek
    Poziom 10  

    Zmieniając silnik, nie był wymieniany wydech, a w polo 1.0 jest on bardzo małej średnicy, zmieniając na 1.4 moje przygody nie miały końca, ostatnimi czasy zmieniłem znowu silnik na 1.6 ABU z ibizy/golfa i tutaj już była konkretna masakra, silnik parchał tak samo lub nawet gorzej przy około 2k rpm. Autem nie dało się jechać na 1biegu po mieście, bo jak sie ruszyło i puściło gaz to schodził z prędkości jak kangur (irytujące) aż pewnego dnia zadecydowałem że wywalę środkowy tłumik, pojechałem do tłumikarza wstawił przelot rurę 48mm i ustąpiło, autem nie szarpie ładnie da się teraz jechać, tłumik środkowy na łączeniu z końcowym miał średnicę wew, chyba ok 42-43mm, teraz już auto chodzi dobrze i przy okazji daje frajdę z jazdy

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson