Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchamianiem Renault Megane I

20 Lip 2010 21:51 4839 36
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mój problem wygląda następująco:
    Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go do momentu zapalenia się kontrolek i odczekaniu chwili do nagrzania świec auto nie daje się uruchomić, po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia auta nic się nie dzieje, rozruch ani drgnie. Jedynie to co się dzieje podczas próby uruchomienia to wyłącza sie nawiew w aucie. Nie mam też baterii w kluczyku ( myślałem, że może to coś z immobilaizerem i że bateria się wyczerpała, ale po otwarciu kluczyka okazało się, że baterii nie ma ). Posiadam auto Renault Megane I z 1998 r. diesel 64 KM.
    Czy mógłby mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Jak się zachowuje kontrolka immo na desce ?
    Miga? świeci się ?
  • Poziom 8  
    Kontrolka immo? A jak ona wygląda? I gdzie jest ?
    Wszystko jest tak jak zawsze, nic nie zauważyłem, tylko nie mogę uruchomić auta.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To ten czerwony punkt na samym środku deski rozdzielczej, miga na czerwono.
  • Poziom 8  
    No miga, a jak ma się zachowywać? Co to może być za usterka?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Miga wolno czy szybko?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Akumulator sprawny? Kontroli przygasają podczas próby uruchomienia silnika?
  • Poziom 8  
    Akumulator sprawny, kontrolki nie gasną. A co do migania to nie zwróciłem uwagi.
  • Poziom 27  
    W renault megane nawet jak immo odetnie to słychać kręcenie rozrusznika, na moje to padło sterowanie rozrusznika lub sam rozrusznik.
    Na cienkim przewodzie, który dochodzi do rozrusznika trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch, jeśli jest tam to napięcie to rozrusznik do naprawy.
  • Poziom 14  
    Pierwsze pytanie;W jaki sposób uruchamiałeś samochód przed awarią, bez baterii w kluczyku?
  • Poziom 8  
    Wogóle nie ma baterii w kluczyku. To jest wersja bez baterii.
  • Poziom 36  
    stachuuu napisał:
    Wogóle nie ma baterii w kluczyku. To jest wersja bez baterii.
    Coś bujasz, bo wszystkie meganki miały immo w kluczyku. Poza tym, jak piszą inni, immo nie odcina rozrusznika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    balonika3 napisał:
    stachuuu napisał:
    Wogóle nie ma baterii w kluczyku. To jest wersja bez baterii.
    Coś bujasz, bo wszystkie meganki miały immo w kluczyku. Poza tym, jak piszą inni, immo nie odcina rozrusznika.


    A czy do immo potrzeba baterie? Mniejsza z tym immo, napisz kolego lepiej czy sprawdziłeś sterowanie na rozrusznik.
  • Poziom 27  
    nie potrzeba baterii, bateria potrzebna jest do centralnego zamka
  • Poziom 36  
    colin555 napisał:
    nie potrzeba baterii, bateria potrzebna jest do centralnego zamka
    To odpal ją po otwarciu kluczykiem (nie pilotem).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chwila chwila to jeśli auto fabrycznie wyszło bez centralnego zamka w pilocie to juz nie ma immo?
  • Poziom 36  
    Przemo9826 napisał:
    Chwila chwila to jeśli auto fabrycznie wyszło bez centralnego zamka w pilocie to juz nie ma immo?
    Chylę głowę, spotyka się sporadycznie bez centralnego.
  • Poziom 8  
    Po prostu kluczyk ten nie posiada fabrycznie zasilania baterią, specjalnie go otworzyłem i chciałem sprawdzić czy może bateria się wyczerpała, a tu okazało się, że jej wogóle nie ma. No i nie wiem co to może być. Czy to możliwe żeby akumulator tak odrazu się wyczerpał? Przecież wszystko jest z nim ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jawiczka napisał:
    W renault megane nawet jak immo odetnie to słychać kręcenie rozrusznika, na moje to padło sterowanie rozrusznika lub sam rozrusznik.
    Na cienkim przewodzie, który dochodzi do rozrusznika trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch, jeśli jest tam to napięcie to rozrusznik do naprawy.


    Jak zobisz to co kolega napisał i opiszesz nam efekty kontroli to wtedy będzie możliwa dalsza nasza pomoc. Bez odbioru
  • Poziom 8  
    Aha, czy można uruchomić auto mniejszym akumulatorem? Chodzi o to, że:
    - ja posiadam akumulator 12V 74AH 690A (marki auta nie muszę przypominać)
    - znajomy posiada akumulator 12V 45AH 360A ( auto Opel Astra 2000 r. benzyna)
    Chciałbym za pomocą kabli podłączyć jego akumulator do mojego auta i sprawdzić czy go uruchomię. Problem tylko tkwi w tym czy mogę taki słabszy podłączyć i odwrotnie, taki mocny do jego auta by sprawdzić czy na moim akumulatorze uruchomię jego auto.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A auto posiada centralny zamek, ale otwieram go i zamykam kluczykiem a nie pilotem, bo go nie mam. A tak poza tym to jak mam sprawdzić sterowanie na rozrusznik? Może mi ktoś pomóc? Proszę równierz o odpowiedzi na moje powyższe pytania. Z góry dziękuję.
  • Poziom 11  
    smiało mozesz podłączyć nie powinno sie nic stac;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdyby akumulator miał dość słyszałbyś elektromagnes rozrusznika pod maską, kontrolki by przygasały co kolwiek by się działo a u Ciebie echo rozruchu. Jeszcze raz proszę zrób to co napisał kolega "Jawiczka".
  • Poziom 8  
    Nie powinno???????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego masz kanał, podnośnik lub coś w tym stylu?
  • Poziom 8  
    Czyli najprawdopodobniej awaria rozrusznika? A jak ten kabel mam sprawdzić? Gdzie go szukać? Nie jestem obeznany w tych sprawach.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Nie mam, posiadam tylko lewarek, ale jeszcze go nie używałem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie jesteś obeznany tak więc nawet jeśli dojdziesz do tego że rozrusznik ma dość to i tak go nie wyciągniesz, tak więć zapraszam do najbliższego wasztatu, AMEN.
  • Poziom 36  
    Do rozrusznika idzie jeden cienki kabel. Podczas rozruchu ma być na nim napięcie 12V.
  • Poziom 8  
    Więc jeżeli to będzie przetarty kabel to po co mi wizyta w warsztacie???? Sam go wymienię, tylko nie wiem gdzie dokładnie on idzie, więc pytam o to. Czy "masa" też może być przyczyną takiej awarii?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak też może być przyczyną, sprawdz przewod między karoserią a silnikiem (koło akumulatora)
  • Poziom 36  
    Na przewodzie, o którym pisałem lubi zgnić lub spaść wsuwka. Od tego bym zaczął.