Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel CD 30 i zakłócenia od świateł dziennych LED

sliver1 20 Jul 2010 21:53 42431 141
Renex
  • #121
    tpsz1
    Level 2  
    Właśnie przetestowałem patent z diodami.
    W moim aucie zakłócenia zniknęły po włączeniu w szeregu trzech diod prostowniczych 50V 6A na plusie zasilania DRLi.
    Nie ma znaczenia gdzie te diody są - masa, czy plus.
    Najwyraźniej coś się wzbudza w lampach przy napięciu powyżej 12V i wtedy zaczynają siać.
    Jest i minus takiej imprezy - na wolnych obrotach trochę mrugają/falują DRLe.
  • Renex
  • #122
    llopacinski
    Level 11  
    nie jestem elektronikiem, ale być może wtedy ten przetwornik w lampach przestaje działać przy za niskim napięciu.
  • #123
    tpsz1
    Level 2  
    Świecą tak samo jasno, tylko widać na wolnych obrotach jakby dostawały sinusa.
    Nie wiem jak to bardziej obrazowo opisać.
    Lekkie zwiększenie obrotów (900 - 1000) i nie widać pomrugiwania.
    Koledzy praktycy pewnie wymyślą jakiś patent typu kondensator na wygładzanie przebiegu i wtedy nawet na wolnych będzie OK.
    Ja na razie jestem zadowolony, zniknął bardzo uciążliwy szum w czasie odbioru radia.
    Jeździ się przecież z obrotami zawsze większymi niż wolne, więc nie ma problemu.
    A - jeszcze w kwestii napięcia.
    Normalnie lampy w czasie pracy silnika dostają napięcie ok, 14,1 V.
    Trzy diody obniżyły napięcie do 11,7V (mierzone), więc nie jest to jakiś dramat.
  • #124
    remik7171
    Level 10  
    Witam ,ja też posiadam światła dzienne Hp 507 made In china ale one u mnie nie wprowadzają żadnych zakłóceń..Po prostu jest filtr pierścieniowy na wejściu (jedna cewka na + druga na-)i dalej na + jest dioda SS34 a za nią kondensator ceramiczny i elektrolit i do masy całego układu reszta tak jak w aplikacji SN3350.U mnie jest problem z układem 3 diód po okresie 2-3 mc zaczeły migać aż się wyłączyły i to samo w drugiej lampie,a pozostałe dwie diody świecą normalnie.Oczywiście reklamowałem nawet kilka razy aż zostały wymienione na nowe i to samo nawet zrobiłem układ opóżniający załączanie po uruchomieniu pojazdu i wraz w jednej lampie powtóżył się ten sam problem.Dlaczego układ dobrze znosi 2 diody a przy 3 przestaje działać po pewnym czasie?.Zrobiłem układ na Lm317 ale to chyba zły pomysł zadumo wydzielanego ciepła na radiatorze 10X5 dość gorący przy dwóch LM chyba zagorąco w upalne dni.Tak popatrzyłem na aplikację SN 3350 zasilanie 6-40V prąd wyjściowy 700mA i znalazłem bardzo podobny albo bliźniaczy te same wyprowadzenia PT 4115 zasilanie 8-30V prąd wyjściowy to 1,2A.Różnica tylko w dławikach co o tym sądzicie?
  • Renex
  • #125
    MKR3BS
    Level 10  
    Witam.
    U mnie światełka 510 HP siały niesamowity zamęt w radio. (brak zakłóceń w czasie odtwarzania płyt CD).
    Zastosowane metody:
    -Dioda prostownicza - niestety nie pomogło, tzn. zakłócanie części częstotliwości pozostało. Próba zastosowania 3 lub więcej diod w szeregu powodowała duży wzrost amperażu i nagrzewanie diod.
    -Wymiana zasilacza producenta na zwykły przekaźnik - PEŁNY SUKCES.

    Światełka obecnie świecą troszkę słabiej (ale i tak bardzo mocno - wcześniej raziły jak sk....) i teraz pobierają jedynie 2 Watt z malutkim ogonkiem (wcześniej ok 12 Watt).

    Pozdrawiam, wypróbujcie i podzielcie się swoimi spostrzeżeniami.

    P.S. Zasilacz producenta podawał na wyjściach 28 V bez obciążenia (2 wyjścia niezależne), z obciążeniem lampek 17 V. Zastosowanie diod na wyjściu zasilacza nic nie dawało poza wyraźnie słabszym świeceniem lampek. Diody przed zasilaczem prawie nie dawały efektu obniżenia napięcia na jego wyjściu ponieważ dla równowagi prądowej zasilacz pobierał na wejściu więcej Amper (nagrzewanie diod). Niby sprytne ustrojstwo ale ... radio nie działało.
    Obecnie lampki chodzą na 12,3-14 V i jest OK.
    -Do roboty!
  • #126
    c-4
    Level 11  
    Kolego MKR3BS: czy 510 HP mają zasilacz osobno? Bo co zrobic gdy mamy lampy gdzie wszystko jest upchane w obudowe i jedyne co mamy na wierzczu to kable (do zasilania, masa, do swiateł mijania)
  • #127
    MKR3BS
    Level 10  
    Tak, OSOBNO. FABRYCZNIE:-KABEL-ZASILACZ-KABEL(x2)-LAMPA(x2)
    Właśnie zrozumiałem, że dla osób, które użytkują lampy z zasilaczami wewnątrz lampowymi moja wcześniejsza porada jest bezużyteczna. Jednak Wiem, że ten wątek czytają niemal wszyscy, którym LED-y zakłócają odbiór radia. Myślę więc, że będzie to dla nich dobra wskazówka.

    Pozdrawiam.
  • #128
    ZBYSZEK666
    Level 12  
    tpsz1 wrote:
    Właśnie przetestowałem patent z diodami.
    W moim aucie zakłócenia zniknęły po włączeniu w szeregu trzech diod prostowniczych 50V 6A na plusie zasilania DRLi.
    Nie ma znaczenia gdzie te diody są - masa, czy plus.
    Najwyraźniej coś się wzbudza w lampach przy napięciu powyżej 12V i wtedy zaczynają siać.
    Jest i minus takiej imprezy - na wolnych obrotach trochę mrugają/falują DRLe.
    Postanowiłem spróbować tego samego do swoich DRL 507(705) przy czym w moim przypadku zakłócenia dot.bardziej stacji słabszych.Po szeregowym wpięciu 3 diod po 5A które akurat posiadałem zakłócenia zostały zniwelowane i radio odbiera bez szumów.U mnie napięcie diody obniżyły z 14.22V/12,83-przy włączonym silniku i z 12,40V/10,30 przy wyłączonym.Zaobserwowałem grzanie się diod i zastanawiam się czy nie wpłynie to na ich żywotność.W przypadku dalszych problemów z tym rozwiązaniem planuję spróbować wykorzystać układ LM29400T-12+radiator polecany na jednym z portali.
  • #129
    Skazony
    Level 10  
    Witam,
    znalazłem post z rozwiązaniem ( ciekawe czy u mnie da radę)
    niestety nie mogę się zapytać w tamtym temacie ponieważ jest przeniesiony do kosza :/
    Quote:
    Post#47 27 Mar 2012 15:10
    Re: Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia

    Witam.
    Też miałem problem z zakłócaniem fal radiowych w związku z używaniem świateł LED
    Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia
    Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia
    jakie kupiłem na allegro.
    Czytałem Wasze posty i już rozwiązuję wasze problemy, żadne żaróweczki czy też jakieś dodatkowe przekaźniki, wystarczy jeden maleńki stabilizator napięcia L7812. Zakładamy go na +.
    Są w nim 3 nóżki, i tak: od lewej wchodzi prąd, środkowy to masa, z prawej wychodzi do LED-ów.
    Wczoraj pisałem do gościa z allegro od którego kupiłem owe LED-y i wyjaśnił mi, że najwyraźniej nie jest stabilizowane napięcie w moim Stratusie, zastosowanie takiego stabilizatora rozwiąże problem iiiii rozwiązało Very Happy
    Arrow Owy stabilizator w moim aucie zmniejsza prąd z 14,5V do 11,95V. Nie ma wpływu na jakość świecenia LED-ów.
    Koszt: 3 zł
    Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia Światła do jazdy dziennej led a zakłócenia radia

    https://obrazki.elektroda.pl/2296138100_1332857665.png
    https://obrazki.elektroda.pl/9770266600_1332859206.png


    Moje pytanie:
    JAK wmontować ten stabilizator ?
    bardzo proszę o "łopatologiczny" przekaz.
    Co to jest ta (pogrubiona prze ze mnie) masa :?:

    Pozdrawiam
  • #130
    hrafa
    User under supervision
    Witam kolegę Skazony
    Takie podłączenie faktycznie zmniejsza prąd podawany na światła i co za tym idzie znikają zakłócenia w radiu ale : palą się tylko 2 diody led w każdej lampie lub mrugają, po drugie stabilizator rozgrzewa się do takiej temperatury że aż parzy i chłodzenie jego nie na wiele się zda.
    Podłączenie jest bardzo proste patrząc na wprost stabilizatora lewa nózka do zasilania środkowa masa pojazdu (podłączenie do karoserii) prawa do zasilania DRL
  • #131
    Skazony
    Level 10  
    Dzięki

    czyli jednak diody będą lepszym rozwiązaniem ?
  • #132
    hrafa
    User under supervision
    Żadne z rozwiązań nie jest skuteczne każde ma jakieś minusy
    Te ledy muszą po prostu być zasilane impulsowo nie ma innego rozwiązania inne metody są połowiczne jedyne skuteczne to ekranowanie świateł chińczyki też o tym wiedzą :cry:
  • #133
    Skazony
    Level 10  
    Ekranowanie - czyli ?
    No to jest w końcu jakiś sposób aby rdl świeciły a radio dobrze grało ?

    ten stabilizator się grzeje bo jest 1A a jak by tak zastosować 3A ?
  • #134
    skaktus
    Level 37  
    Stabilizator na 1A czy na 3A wydzieli tyle samo ciepła i będzie grzał się tak samo.

    Przy obniżaniu prądu w lampach, częściowo odciążacie elektronikę, ALE układu nie oszukacie i tak będzie siał po eterze i jest to nieuniknione. W miastach można tego nie słyszeć, ALE poza miastem gdzie sygnał jest mizerny, może być już tragedia. 99% lamp korzysta z tych układów sterujących przetwornicami:

    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=89247#89247

    Jak chcecie mieć zniwelowane zakłócanie to albo robicie bajery z kondensatorami itd i sprawdzacie efekt albo kupujecie sprzęt markowy ;)
  • #135
    pablokinah
    Level 2  
    Miałem tak samo po zakupie w sklepie DRL ale mam osobno box sterujący i były zakłócenia więc udałem się do sklepu z zapytaniem co z tym zrobić a tu sprzedawca od ręki wyciąga z zaplecza nowy box i każe mnie podmienić tak uczyniłem i jest ok( czyli wygląda że im wiadoma sprawa tylko my się dowiadujemy po montażu )
  • #136
    Frogger
    Level 11  
    Witam,

    Ostatnio zwrócił się do mnie kolega z opisywanym przez Was problemem - zakłócenia na słabszych stacjach radia po zamontowaniu świateł do jazdy dziennej. Poleciłem wykonanie ekranowania w postaci owinięcia przetwornicy od świateł LED folią aluminiową, a następnie podłączenia tak wykonanego ekranu do masy samochodu. Pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. Zamieszczam zdjęcie z wykonania ekranu. Najpierw należy bardzo dokładnie owinąć folią aluminiową całą przetwornicę wraz z złączkami służącymi do przyłączenia LED-ów (owe złączki mają duży udział w generowaniu zakłóceń w eterze). W zasadzie jedna warstwa folii aluminiowej powinna wystarczyć, ale dla lepszej wytrzymałości mechanicznej można złożyć folię na pół. Następnie całość należy owinąć taśmą izolacyjną dla celów estetycznych, a także dla zapewnienia należytej odporności folii. W jednym miejscu pomiędzy folią, a taśmą należy wsunąć odizolowaną część przewodu, a następnie starannie owinąć taśmą, aby był dobry styk pomiędzy przewodem a warstwą folii aluminiowej. Czarny krokodylek na zdjęciu należy podłączyć pod minus akumulatora, lub do jakiejś nieizolowanej części karoserii samochodu. Żaden separator nie zmniejszy zakłóceń generowanych przez przetwornicę, ponieważ problem nie leży po stronie zasilania, lecz po stronie generacji zakłóceń elektromagnetycznych w bezpośrednim otoczeniu separatora. Dziwne, że producenci (nawet renomowanych marek!) nie wzięli tego pod uwagę przy projektowaniu zasilania do świateł LED. Stosowanie diod prostowniczych połączonych szeregowo zmniejsza skuteczność świetlną świateł obniżając tym samym zasilanie (dlatego zakłócenia generowane przez układ są mniejsze).

    Pozdrawiam forumowiczów!
  • #137
    skaktus
    Level 37  
    Markowe produkty mają aluminiowe obudowy, więc nie potrzebują żadnych ekranów.
  • #138
    Frogger
    Level 11  
    Akurat tak się składa, że światła w których robiłem aluminiowy ekran były firmy Philips, więc raczej markowe. Co z tego że obudowa aluminiowa, jak warstwa farby skutecznie chroni przed galwanicznym połączeniem z częściami karoserii samochodu. Można by spróbować zedrzeć farbę i przykręcić przetwornicę od świateł do karoserii, ale tego nie próbowałem.
  • #139
    skaktus
    Level 37  
    Ja również posiadam światła Philipsa, wersja z 5 ledami na lampę. Przetwornica fakt, zakłócała, jednak nieznacznie w porównaniu do lamp no-name. Puszka przykręcona do karoserii, ma z nią kontakt - zdarłem farbę. Do tego pierścienie ferrytowe na przewodach i jest spokój.
  • #141
    tpsz1
    Level 2  
    Być może nie wniosę wiele do tematu, ale zmieniłem wcześniej opisane diody na LM7812 na małym radiatorze (wkręciłem go wewnątrz kawałka prostokątnej rury aluminiowej) i od półtora roku temat zakłóceń nie istnieje. Nieważne - miasto czy teren.
    Fakt, trochę się grzeje, ale nie jest to wielka temperatura, izolacji przewodów nie stopi.
    Lampy mają wbudowane przetwornice, więc żadne ekranowanie raczej nie pomoże.
    Pozdrawiam
  • #142
    Golden Flyer
    Level 12  
    Ostatnio zamontowałem w swoim samochodzie zestaw świateł do jazdy dziennej Osram PX-4. Oczywiście pojawiły się też i zakłócenia w radiu. Udało mi się je całkowicie wyeliminować poprzez bezpośrednie połączenie metalowej obudowy przetwornicy z karoserią auta oraz poprzez nawinięcie przewodów zasilających lampy na rdzenie ferrytowe NiZn o wymiarach 31x19x9,5mm o współczynniku AL wynoszącym 1312 nH (7 zł za 2 szt.). Przewody nawijałem tuż przy ich wyjściu z obudowy przetwornicy, na osobnym rdzeniu dla każdej lampy. Na każdym rdzeniu nawinąłem jednowarstwowo ok. 50cm przewodów.


    Tak to wygląda po instalacji i zaizolowaniu:

    Opel CD 30 i zakłócenia od świateł dziennych LED