Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja - małe napięcie na aku oraz gubi wolne obroty

20 Lip 2010 22:25 3845 4
  • Poziom 12  
    Witam. Jestem posiadaczem Skody Felicji 2000r. silnik 1.6 LX wolkswagena, benzyna+gaz sekwencja. Zauważyłem ostatnio dwie usterki. Pierwsza to napięcie na akumulatorze (wymienionym ok. 1 miesiąc temu, zaznaczam że jeździłem też w dalsze trasy także powinien się doładowywać). Po uruchomieniu silnika i spadku obrotów do standardowych 900 obr./min. napięcie na aku wynosi 14,0V - 14,3V. Gdy zrobię powiedzmy 2-3 km po mieście spada do ok.13,6V, a po paru następnych kilometrach spada nawet do 13,2V co jest już napięciem dużo za małym. Pasek od alternatora ma naciąg prawidłowy. Co można z tym zrobić, od czego zacząć naprawę? Druga sprawa to często gubi wolne obroty (spadają do standardowych 900, po czym strzałeczka idzie niżej nawet do 300 i szybko wraca do 900) gdy dojeżdżam do skrzyżowania/ronda gdzie muszę wyhamować. Jest to na tyle uciążliwe, że w 1/10 przypadków przy takim spadku obrotów samochód gaśnie, wtedy odpalam i jadę dalej. Jak zabrać się do tej usterki? Czy usterka z obrotami może wynikać z zbyt małego napięcia na aku?
  • Poziom 27  
    Witam.

    O ile w tej feli zastosowany jest ten sam alternator lub podobny co w 1.3MPI to mają one pewną wade, otóż nie doładowywują akumulatora w prawidłowy sposób. W 1.3 MPI mojej matuli 13.8V na jałowym biegu to norma. Bardziej zaawansowani skodziarze ładują pod ten alternator własnoręcznie składane regulatory napięcia dzięki czemu napięcie wraca do tych 14,4 i wyżej. Co do falujących obrotów to czy problem występuje na obu paliwach? Może to zanieczyszczona przepustnica. Jeśli nigdy nie było to robione to napewno nie zaszkodzi przeprowadzenie tej operacji. Butelka benzyny ekstrakcyjnej, pędzelek, nowa uszczelka za 5zł i do dzieła.
  • Poziom 8  
    Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
  • Poziom 23  
    Przy silnikach 1.6 i 1.9 w Felicii byly montowane altki Bosch, a nie Magneton jak w 1.3 to po pierwsze.Takie spadki napiec moze powodowac regulator napiecia: sam mam w mojej Felce 1.3MPI alternator Valeo 90A i na oryginalnym reglerze na zimnym mial ponad 14V, a w miare nagrzewania napiecie spadalo ponizej 14V .Wymiana reglera rozwiazala sprawe chociaz po 2 latach bezproblemowej eksploatacji widze ze na zimno ma 14,3-14,5V, a jak sie nagrzeje to trzyma 14,1V.
  • Poziom 8  
    Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp. 1 nap. od 13,9V do 13,96V. W 2 od 13,72V do 13,76V. W przyp. 3 od 12,26V (bieg jałowy) do 13V przy 3000 obrotów. Widać, że mało.
    Dodanie diody jest bezinwazyjne - mocowana do regulatora na konektorach. Zrobiłem tak po pierwszej gwarancyjnej wymianie akumulatora, bo w karcie stało, że napięcie ładowania w samochodzie musi mieścić się w przedziale 13,9V do 14,5V.