Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,7TD [X17DTL] 94r. - problem z kontrolką Air Bag

21 Lip 2010 07:59 4265 14
  • Poziom 9  
    Witam

    Wymieniałem śrubę z alternatora przy ramieniu, że nakrętka była zjechana to ją uciąłem kątówką i wstawiłem nową zapominając podpiąć kabelek masy który opierał się obudowę alternatora. Po włączeniu silnika i sprawdzeniu jak się zachowuje pasek klinowy dojrzałem iskrzący się kabelek, szybko wyłączyłem silnik i zamocowałem kabel tak jak miał być. Teraz na biegu jałowym nie świeci ale jak dodam gazu to zapala się na kilka sekund i gaśnie, przy jeździe świeci ale jak włączam sprzęgło i obroty maleją kontrolka gaśnie, proszę o pomoc w temacie.

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Więc podłącz pod komputer i sie dowiesz dlaczego świeci :)
  • Poziom 9  
    Tak patrzę na allegro na "Interfejs OPEL SCANNER 1.0.1.71 z OBD2, ALDL" z tym tylko że to by mnie wyszło raczej za drogo żeby takie coś sobie kupić. Ile będzie kosztować diagnoza u mechanika ? Mam jeszcze jedno pytanko, czy dało by się w tym aucie sprawdzić kody błyskowo, tylko trzeba by potem masę na 30 minut odłączyć ?

    pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    W zaprzyjaźnionym warsztacie podesłani przezemnie ludzie płacą 30 - 50 zł (zależnie od samochodu) za podłączenie i odczytanie błędów, nie mówie tutaj o naprawie :) Co do "wybłyskania" to niestety nie wiem czy sie da i jak to robić ale wiem kto by wiedział :) a dokładniej to "owik" :) (oczywiście pewnie wielu innych jeszcze też wie :) )
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    zmierz napięcie w instalacji na wolnych i wyższych obrotach. na moje to napięcie wzrasta Ci ponad 15-16V i airbag protestuje.
  • Poziom 9  
    Co może być powodem wzrostu napięcia, bo jak śmigałem kątówką to szło deczko opiłków mogły nalecieć do alternatora ale czy mogły spowodować taki stan rzeczy, czy ten kabelek mógł namieszać ?

    pozdrawiam
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    a zmierzyłeś te napięcie ??????
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Raczej na ten kabelek bym obstawiał i w związku z tym uszkodzony regulator pradu ładowania. Tak czy owak po podłaczeniu pod kompa jeśli jest za wysokie napiecie lub za niskie w instalacji wyszło by. Zmierz jakie masz ładowanie obecnie. To że kontrolka od ładowanie nie swieci też nie do końca może oznaczac że jest wszystko ok.
  • Poziom 9  
    Napięcie od 15-19V a z akumulatora leci lekki dymek jak przygazuję, akum ma 13V więc mogę go zarżnąć, rozebrałem ten alternator i wyjąłem ten stabilizator ale zastanawiam się czy to ma sens bo jest już deczko stary i już skrzypi łożysko, co myślicie o tej cenie i jakości ?

    Moderowany przez carrot:

    linki do aukcji usunąłem

  • Poziom 9  
    Kupiłem opcję nr. 2, a za porady serdecznie dziękuję, bo na Opel24 to mają takich userków w nosie że tak to po ludzku powiem... Jak by ktoś chciał a nie wiem czy nie naruszam regulaminu to mały link do tutorialu o wymianie łożysk i szczotek w Delco Remi do 1,7 D/TD.

    Tutorial Delco Remi

    Zastanawia mnie jeszcze do czego służy ta śrubka w kółku, bo tamte 3 wiem:

    Opel Astra 1,7TD [X17DTL] 94r. - problem z kontrolką Air Bag

    wydaje się być śrubą mocującą "mniejszą" z radiatora diod.

    pozdro
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
  • Poziom 9  
    Wie ktoś może gdzie przychodzi bakelitowa podkładka na dużą śrubę radiatora pod radiator czy nad pod łeb śruby, bo ta śruba podłączona jest z regulatorem i chyba do niej przykręca się tego bata co idzie 55A, masakra rozbierałem i jakoś tak niefortunnie wypadła i nie wiem skąd. Składam własnie tego starego dziada żeby zobaczyć czy będzie chodził ale mam pewne podejrzenia że dioda impulsowa-mostek poszedł bo bardziej ona daje co ma niż regulator, tak mi się wydaje bynajmniej.

    pozdrawiam