Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie w Ford Focus 1.8 16V ZETEC-E

romeczek7 21 Lip 2010 08:47 5099 12
  • #1 21 Lip 2010 08:47
    romeczek7
    Poziom 9  

    Mam następujący problem ze swoim Focusem. Ładowanie na biegu jałowym to 14,2V bez włączonych odbiorników, natomiast po włączeniu dmuchawy, świateł i klimatyzacji napięcie spada do 12,2V i tak do momentu gdy dodam gazu, wtedy na podwyższonych obrotach 13,8V po odpuszczeniu znowu wraca na 12,2V. Podmieniłem alternator na nowy (uprzejmość kolegi) to samo.
    Mam wrażenie, że jest to trochę związane z klimatyzacją, gdyż kiedy jest włączona potrafią zawisnąć obroty podczas jazdy na biegu jałowym ok 1500obr i spaść dopiero po zatrzymaniu oraz przyśpieszanie wygląda tak jakby sprzęgło się ślizgało. Tylko przy włączonej klimatyzacji takie cyrki. Mechanicy, elektrycy rozkładają ręce a na diagnozie przez Forda - 0 błędów.
    Czy jest to normalne zachowanie układu ładowania i tych cyrków z obrotami? Bardzo proszę o pomoc.

  • #2 21 Lip 2010 08:50
    Rolandos
    Poziom 18  

    W którym miejscu dokonujesz pomiaru??

  • #3 21 Lip 2010 09:07
    romeczek7
    Poziom 9  

    Na akumulatorze wszystkie pomiary

  • #4 21 Lip 2010 09:10
    Rolandos
    Poziom 18  

    sprawdź proszę na samym alternatorze. Często problem tkwi w przewodzie pomiedzy alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem.

  • #5 21 Lip 2010 09:18
    romeczek7
    Poziom 9  

    Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.

  • #6 22 Lip 2010 16:44
    Scalak5
    Poziom 22  

    Tak jak pisał kolega Rolandos -pomiaru dokonaj również na samym alternatorze to że przewody wyglądają dobrze nie oznacza że nie mają straty wewnętrznej /nie pierwszy raz w tych autach/poza tym spróbuj na innym akumulatorze pomiaru.A na koniec czy napinacz paska klinowego chodzi płynnie lubią się zacinać i nie dopinają paska co spowoduje niewidoczne dla ciebie ślizganie i zmniejszone ładowanie.

  • #7 22 Lip 2010 18:16
    romeczek7
    Poziom 9  

    Dziękuję za sugestię i zainteresowanie. Przyjrzę się paskowi (ma może 2000km), napinacz też nowy wszystko oryginał. Akumulator trzyma napięcie nie ma kłopotów z rozruchem silnika. Zmierzę to napięcie na samym alternatorze i dam znać.

  • #8 22 Lip 2010 18:33
    lukaszek_socho
    Poziom 18  

    Cytat:
    Zmierzę to napięcie na samym alternatorze i dam znać.


    Mam nadzieję,że mialeś na myśli,że zmierzysz przy samym alternatorze?
    Pomiar na samym alternatorze (po odłączeniu akumulatora) może skończyć się jego uszkodzeniem.

  • #9 22 Lip 2010 19:47
    romeczek7
    Poziom 9  

    Oczywiście, przejęzyczenie.

  • #10 22 Lip 2010 20:16
    Scalak5
    Poziom 22  

    Nie chodzi mi o to że akumulator nie trzyma tylko wiem z doświadczenia że te alternatory nie tolerują niektórych z nie oryginalnych akumulatorów /w drastycznym przypadku alternator potrafi rozgrzać się do" czerwoności"mimo iż jest dobry i akumulator też.

  • #11 22 Lip 2010 20:43
    romeczek7
    Poziom 9  

    Rozczaruję Cię. Akumulator to Motorcraft Silver 52Ah więc nie wiem jak to możliwe, żeby Ford strzelił sobie w kolano. Zmierzyłem napięcie na alternatorze bezpośrednio i... po włączeniu klimy i nawiewu na max, oraz świateł i dodatkowo radia napięcie na wolnych obrotach spadło do 12,5V. Jest to napięcie mniej więcej takie jak ma sam akumulator. Nie zauważyłem objawów ślizgającego się paska. Co więcej, gdy założyłem alternator Bosch'a od Mondeo i komputer nie mógł sterować napięciem, najniższe napięcie po włączeniu odbiorników było w granicach 13,8V. Chodzi mi o to czy ktoś się z tym spotkał, może to normalne i czy to może być wina samego oprogramowania komputera?

  • #12 22 Lip 2010 20:56
    Scalak5
    Poziom 22  

    Nie rozczarujesz mnie ani trochę jak chcesz poczytać o strzałach forda w kolano polecam lekturę co do ładowania Focusa diesla 1.8.
    Co do oprogramowania jest to możliwe.
    Nie dawno bo wczoraj miałem podobny przypadek alternator wyjęty z 1.6 zetec /ładowanie jak u ciebie wahania w zależności od obciążenia 12.5-13.8/dodam iż była to nówka.
    Zamontowany do 1.4 /ładowanie 14.2v brak zmian przy obciążeniu./idealne wysterowanie.

  • #13 22 Lip 2010 22:08
    romeczek7
    Poziom 9  

    Czyli jednak potwierdzasz, że może to być błąd w oprogramowaniu. Jest to dla mnie jakiś punkt zaczepienia. Tak naprawdę nie jedna osoba mówiła czy radziła na forach przy problemach z ładowaniem, że trzeba zmienić akumulator, a to były tylko wydane niepotrzebnie pieniądze (chyba, że ktoś zaopatruje się w akumulator a'la supermarket). Mój 2 letni nie zawiódł mnie podczas ostatniej zimy (bez doładowań) więc nie sądzę żeby to była jego wina.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME