Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

jareks91 21 Jul 2010 13:29 42146 28
IGE-XAO
  • #1
    jareks91
    Level 21  
    Witam,
    Chciałbym podłączyć sterownik do centralnego zamka w Golfie IV. Przeszukałem fora, ale nie ma żadnych wartościowych informacji, dlatego założyłem temat.

    Z tego co wyczytałem są dwie opcje:

    1. Podłączenie się do wiązki wychodzącej z drzwi kierowcy do przewodów.

    2. Podłączenie które nie wymaga wchodzenia do drzwi.

    Czy ktoś mógby wyjaśnić jak podłączyć sterownik wykorzystując metodę numer 2 ?

    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • #2
    domellus
    Level 29  
    Ja niestety nie bedę zbyt pomocny ale jak bys jeszcze podał jaki sterownik chcesz zamontować, jakiś schemat do niego dołączony no i nie wiem jaki jest tam zamek powietrzny czy elektryczny (po prostu nie wiem ) ale napewno komuś takie informacje bedą bardzo pomocne aby udzielić Ci rzetelnej informacji :) Pozdrawiam
  • #3
    jareks91
    Level 21  
    Sterownik sam zamierzam zbudować, natomiast zamek jest centralny elektryczny.
  • #4
    SKRZYNIA
    Level 23  
    podaj do jakiego golfa IV dokladnie chcesz to montowac
  • #5
    ele5
    Conditionally unlocked
    Sterowanie dwoma masami w drzwiach kierowcy we wiązce z modułu silnika szyb do zamka tylko i wyłącznie.Tapicerke zdejmuje się 5min. Przeciągamy przez przelotke dwa przewody do auta. Opisywane miliony razy. Tak samo jak Passacie B5!!!

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Chyba że masz korby z przodu i salon Polska to inny temat... w co wątpię.
  • #6
    jareks91
    Level 21  
    golf 1.4 rocznik 1998r.

    Czyli nie ma innej możliwość jak trzeba wejść do drzwi kierowcy i wpiąć się we wiązkę?
  • #7
    ele5
    Conditionally unlocked
    Nie ma! ale co w tym trudnego?? Jak nie potrafisz zdjąć tapicerki odkręcić blache i przeciągnąć 2 przewody to odpuść Sobie kolego wszystko.
  • IGE-XAO
  • #8
    Excallibur
    Level 11  
    a nie taniej bedzie kolego kupic jakis sterownik uniwersalny i tam wychodza 2 kable ktore wpinasz w instalacje. i dziala
  • #9
    jareks91
    Level 21  
    Nie, bo mam moduł radiowy muszę tylko dorobić końcówkę z przerzutnikiem T i na dwóch tranzystorach co nie jest problemem.
    W takim razie będę się wpinał w drzwi...
  • #11
    tpolo
    Level 17  
    Nie ma potrzeby zdejmowania tapicerki drzwi.
    Wystarczy zdemontować osłonę słupka "A", tam gdzie znajduje się klamka maski silnika.Widać tam wiązkę kabli która wchodzi do drzwi. Dwa wcięcia w Przewody plus niezbędne podłączenia sterownika i wszystko działa.
    Proste jak drut. Godzinka pracy.
    Życzę sukcesu.
  • #12
    SKRZYNIA
    Level 23  
    jezeli masz szyby na korbe i orginalny central to sterowanie lapiesz wewnatrz na lewym slupku lub z komfortu pod deska na lewo od kierownicy( nie musisz wchodzic w drzwi), natomiast jezeli masz szybki na pradzie to wchodzisz w drzwi kierowcy i tam podlapujesz sterowanie zamkiem
  • #13
    p4x
    Level 13  
    Przyłączę się do tematu.
    Gdzie w golfie IV 98r (szyby na korbkę) można podłączyć się do włączników krańcowych drzwi? Przypuszczam że przy oryginalnym sterowniku centralnego zamka, jednak mógłby ktoś podpowiedzieć który to przewód?
  • #14
    jareks91
    Level 21  
    Ja mam szyby elektryczne, to nie mogę się podłączyć pod moduł komfortu?
  • #15
    Andiv
    Level 32  
    Nie w drzwiach masz modułu latające po canie.
  • #16
    ele5
    Conditionally unlocked
    Nie no to jakaś profanacja tematu. Tak jak pisze Andiv sygnały po CANie!!!!!!!! Więc nic nie złapiecie koledzy na słupku drzwi!!!!! Jedynie w B5 jest szansa na progu złapania sterowania z tylniej klapy. To wszystko i temat do .....

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oni WSZYSCY mają linę na karku zawiązaną jak mają zdejmować tapicerki....i coś szukać! Brak słów!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolega tpolo proszę się nie wypowiadać!! To nie golf3 że mamy na szarym i zielonym sterowanie zamkiem na słupku!! Rozmawiamy o golfie 4..............a tam na słupku to se możesz w pompkę dmuchnąć przyjacielu...Tam jest CAN.
  • #17
    tpolo
    Level 17  
    Kolego ele5. Masz szczęście że nie mogę Ci udowodnić że nie do końca masz rację. Auto w którym to robiłem zmieniło właściciela i jest poza moim zasięgiem. Inaczej poświęcił bym się, z ciągnął wóz rozebrał i wysłał zdjęcia. Napisałem zgodnie z wiedzą posiadaną na dzień dzisiejszy, jak to zrobiłem i tej wersji się będę trzymał. Przy okazji i tak zmuszony byłem rozbierać drzwi w celu wymontowania zamka ( urwane luty na płytce zamka) i nie zauważyłem w drzwiach żadnego słowie zero modułu sterującego drzwiami, oczywiście akurat w tym egzemplarzu. A więc nie upieraj się i nie neguj wypowiedzi innych. Nie każdy jest takim omnibusem jak Ty.
    Pozdrawiam
  • #18
    ele5
    Conditionally unlocked
    Bo to był salon Polska i szyby niby fabryczne ale dokładane w Polsce. Pisałem o tym wyżej. Nie widziałeś modułu w drzwiach tak?? Bo jest zintegrowany z silnikiem szyb.........
  • #19
    tpolo
    Level 17  
    Czyli dłużej nie przeciągając sprawy. Na wstępnie rugasz i negujesz czyjeś wypowiedzi a następnie przyznajesz rację że jednak są wersje w których można podłączyć wszystko na słupku. A czy się da czy nie da to tylko zależy od opcji wyposażeniowej konkretnego egzemplarza auta. W zapytaniu jareks91 nic nie ma jaka jest wersja jego auta i ukierunkowywał swoje pytanie cytuję:"Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak podłączyć sterownik wykorzystując metodę numer 2 ?' koniec cytatu , a więc na słupku co według mnie kończy tą sprawę.
  • #20
    ele5
    Conditionally unlocked
    Tak tyle że 90% golfów to sprowadzone auta z zachodu z elektryką przednią i modułami w silnikach. Dlatego mało prawdopodobne aby dało radę u niego na słupku. Koniec tematu.
  • #21
    jareks91
    Level 21  
    Dzięki za dotychczasową pomoc, za jakiś czas zamieszczę zdjęcia gdzie wepnę swój sterownik.
    Mam jeszcze takie pytanko:

    Chciałbym, aby po zamknięciu drzwi zamrugały mi kierunkowskazy. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić, gdzie mam się wpinac aby tego dokonać?
  • #22
    p4x
    Level 13  
    Bez problemu możesz się wpiąć w przewody od kierunkowskazów które idą od włącznika światła awaryjnego (ten przełącznik z trójkątem, jest nad radiem:D). Trzeba podważyć ten włączniczek jakimś śrubokrętem i wyjdzie cały moduł przerywacza. Później tylko sprawdzić woltomierzem do którego przewodu trzeba się wpiąć i po sprawie
  • #23
    jareks91
    Level 21  
    Znalazłem schemat przerywacza kierunkowskazów w książce oto on:

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

    Z tego co wnioskuje wystarczy zewrzeć linie T8d/3 i T8d/2 z T8d/1 wtedy powinny kierunkowskazy świecić bez przerwy tak ?

    Czy ktoś wie gdzie są podłączane linie zakończone cyfrą w prostokącie ? jak to interpretować tę cyfrę ? - na rysunku zaznaczyłem strzałką.

    Przeczytałem, że cyfra w prostokącie oznacza w której ścieżce prądowej przewód jest prowadzony, czyli co to znaczy praktycznie ?

    z góry dziękuje za pomoc.
  • #24
    jareks91
    Level 21  
    Zamieszczam objaśnienia do schematu elektrycznych , jednak on nie wyjaśnia sprawy z numerami ścieżek prądowych czy ktoś mógłby pomóc?

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.
  • #25
    ele5
    Conditionally unlocked
    Jezu zamiast kupić gotowy sterownik za 100 zł. na pilota co ma wyjścia na kierunki i wpiąć się na progu w czarno biały i czarno zielony i po sprawie . A tu kombinacje straszne widze ze schematami, ale jak widać nie którzy lubią utrudniać sobie życie. Nie ubliżając przy tym woli twórczej założycielowi tematu
  • #26
    jareks91
    Level 21  
    W końcu doszedłem do tego jak się czyta schemat elektryczny samochodu. Rozwiązany problem ścieżek prądowych przedstawiam na rysunku.

    Chyba teraz w tym temacie znajdują się już wszystkie informacje jak podłączyć sterowanie do zamka.
    Jak tylko tego dokonam dam znać czy faktycznie działa jak powinno.

    Teraz wydaje mi się że według schematu aby zaświeciły się kierunkowskazy jednostajnym światłem należy zewrzeć:
    T8d/7 z T8d/3 i T8d/2

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.
  • #27
    tc
    Level 19  
    jeszcze jedno uwzględnij automatyczne domykanie szyb ( czas impulsu sterującego), więc myślę że lepszy będzie kupiony sterownik dedykowany do twego samochodu z taką funkcją
  • #28
    jareks91
    Level 21  
    Tak, właśnie to uwzględniam, a tak z ciekawości czy są gdzieś dostępne sygnały niedomkniętych drzwi ?
  • #29
    User removed account
    User removed account