Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

jareks91 21 Lip 2010 13:29 36935 28
  • #1 21 Lip 2010 13:29
    jareks91
    Poziom 21  

    Witam,
    Chciałbym podłączyć sterownik do centralnego zamka w Golfie IV. Przeszukałem fora, ale nie ma żadnych wartościowych informacji, dlatego założyłem temat.

    Z tego co wyczytałem są dwie opcje:

    1. Podłączenie się do wiązki wychodzącej z drzwi kierowcy do przewodów.

    2. Podłączenie które nie wymaga wchodzenia do drzwi.

    Czy ktoś mógby wyjaśnić jak podłączyć sterownik wykorzystując metodę numer 2 ?

    Pozdrawiam

    3 28
  • #2 21 Lip 2010 15:16
    domellus
    Poziom 29  

    Ja niestety nie bedę zbyt pomocny ale jak bys jeszcze podał jaki sterownik chcesz zamontować, jakiś schemat do niego dołączony no i nie wiem jaki jest tam zamek powietrzny czy elektryczny (po prostu nie wiem ) ale napewno komuś takie informacje bedą bardzo pomocne aby udzielić Ci rzetelnej informacji :) Pozdrawiam

    0
  • #3 21 Lip 2010 15:20
    jareks91
    Poziom 21  

    Sterownik sam zamierzam zbudować, natomiast zamek jest centralny elektryczny.

    0
  • #4 21 Lip 2010 18:14
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    podaj do jakiego golfa IV dokladnie chcesz to montowac

    1
  • #5 21 Lip 2010 19:33
    ele5
    Poziom 26  

    Sterowanie dwoma masami w drzwiach kierowcy we wiązce z modułu silnika szyb do zamka tylko i wyłącznie.Tapicerke zdejmuje się 5min. Przeciągamy przez przelotke dwa przewody do auta. Opisywane miliony razy. Tak samo jak Passacie B5!!!

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Chyba że masz korby z przodu i salon Polska to inny temat... w co wątpię.

    1
  • #6 21 Lip 2010 19:50
    jareks91
    Poziom 21  

    golf 1.4 rocznik 1998r.

    Czyli nie ma innej możliwość jak trzeba wejść do drzwi kierowcy i wpiąć się we wiązkę?

    2
  • #7 21 Lip 2010 20:16
    ele5
    Poziom 26  

    Nie ma! ale co w tym trudnego?? Jak nie potrafisz zdjąć tapicerki odkręcić blache i przeciągnąć 2 przewody to odpuść Sobie kolego wszystko.

    2
  • #8 21 Lip 2010 20:36
    Excallibur
    Poziom 10  

    a nie taniej bedzie kolego kupic jakis sterownik uniwersalny i tam wychodza 2 kable ktore wpinasz w instalacje. i dziala

    1
  • #9 21 Lip 2010 20:52
    jareks91
    Poziom 21  

    Nie, bo mam moduł radiowy muszę tylko dorobić końcówkę z przerzutnikiem T i na dwóch tranzystorach co nie jest problemem.
    W takim razie będę się wpinał w drzwi...

    0
  • #11 22 Lip 2010 10:43
    tpolo
    Poziom 17  

    Nie ma potrzeby zdejmowania tapicerki drzwi.
    Wystarczy zdemontować osłonę słupka "A", tam gdzie znajduje się klamka maski silnika.Widać tam wiązkę kabli która wchodzi do drzwi. Dwa wcięcia w Przewody plus niezbędne podłączenia sterownika i wszystko działa.
    Proste jak drut. Godzinka pracy.
    Życzę sukcesu.

    0
  • #12 22 Lip 2010 17:40
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    jezeli masz szyby na korbe i orginalny central to sterowanie lapiesz wewnatrz na lewym slupku lub z komfortu pod deska na lewo od kierownicy( nie musisz wchodzic w drzwi), natomiast jezeli masz szybki na pradzie to wchodzisz w drzwi kierowcy i tam podlapujesz sterowanie zamkiem

    2
  • #13 22 Lip 2010 20:36
    p4x
    Poziom 13  

    Przyłączę się do tematu.
    Gdzie w golfie IV 98r (szyby na korbkę) można podłączyć się do włączników krańcowych drzwi? Przypuszczam że przy oryginalnym sterowniku centralnego zamka, jednak mógłby ktoś podpowiedzieć który to przewód?

    -1
  • #14 22 Lip 2010 20:41
    jareks91
    Poziom 21  

    Ja mam szyby elektryczne, to nie mogę się podłączyć pod moduł komfortu?

    0
  • #15 22 Lip 2010 22:48
    Andiv
    Poziom 32  

    Nie w drzwiach masz modułu latające po canie.

    0
  • #16 23 Lip 2010 00:46
    ele5
    Poziom 26  

    Nie no to jakaś profanacja tematu. Tak jak pisze Andiv sygnały po CANie!!!!!!!! Więc nic nie złapiecie koledzy na słupku drzwi!!!!! Jedynie w B5 jest szansa na progu złapania sterowania z tylniej klapy. To wszystko i temat do .....

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oni WSZYSCY mają linę na karku zawiązaną jak mają zdejmować tapicerki....i coś szukać! Brak słów!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Kolega tpolo proszę się nie wypowiadać!! To nie golf3 że mamy na szarym i zielonym sterowanie zamkiem na słupku!! Rozmawiamy o golfie 4..............a tam na słupku to se możesz w pompkę dmuchnąć przyjacielu...Tam jest CAN.

    -1
  • #17 23 Lip 2010 08:16
    tpolo
    Poziom 17  

    Kolego ele5. Masz szczęście że nie mogę Ci udowodnić że nie do końca masz rację. Auto w którym to robiłem zmieniło właściciela i jest poza moim zasięgiem. Inaczej poświęcił bym się, z ciągnął wóz rozebrał i wysłał zdjęcia. Napisałem zgodnie z wiedzą posiadaną na dzień dzisiejszy, jak to zrobiłem i tej wersji się będę trzymał. Przy okazji i tak zmuszony byłem rozbierać drzwi w celu wymontowania zamka ( urwane luty na płytce zamka) i nie zauważyłem w drzwiach żadnego słowie zero modułu sterującego drzwiami, oczywiście akurat w tym egzemplarzu. A więc nie upieraj się i nie neguj wypowiedzi innych. Nie każdy jest takim omnibusem jak Ty.
    Pozdrawiam

    0
  • #18 23 Lip 2010 08:59
    ele5
    Poziom 26  

    Bo to był salon Polska i szyby niby fabryczne ale dokładane w Polsce. Pisałem o tym wyżej. Nie widziałeś modułu w drzwiach tak?? Bo jest zintegrowany z silnikiem szyb.........

    0
  • #19 23 Lip 2010 11:56
    tpolo
    Poziom 17  

    Czyli dłużej nie przeciągając sprawy. Na wstępnie rugasz i negujesz czyjeś wypowiedzi a następnie przyznajesz rację że jednak są wersje w których można podłączyć wszystko na słupku. A czy się da czy nie da to tylko zależy od opcji wyposażeniowej konkretnego egzemplarza auta. W zapytaniu jareks91 nic nie ma jaka jest wersja jego auta i ukierunkowywał swoje pytanie cytuję:"Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak podłączyć sterownik wykorzystując metodę numer 2 ?' koniec cytatu , a więc na słupku co według mnie kończy tą sprawę.

    0
  • #20 23 Lip 2010 16:21
    ele5
    Poziom 26  

    Tak tyle że 90% golfów to sprowadzone auta z zachodu z elektryką przednią i modułami w silnikach. Dlatego mało prawdopodobne aby dało radę u niego na słupku. Koniec tematu.

    0
  • #21 03 Sie 2010 00:37
    jareks91
    Poziom 21  

    Dzięki za dotychczasową pomoc, za jakiś czas zamieszczę zdjęcia gdzie wepnę swój sterownik.
    Mam jeszcze takie pytanko:

    Chciałbym, aby po zamknięciu drzwi zamrugały mi kierunkowskazy. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić, gdzie mam się wpinac aby tego dokonać?

    1
  • #22 03 Sie 2010 01:47
    p4x
    Poziom 13  

    Bez problemu możesz się wpiąć w przewody od kierunkowskazów które idą od włącznika światła awaryjnego (ten przełącznik z trójkątem, jest nad radiem:D). Trzeba podważyć ten włączniczek jakimś śrubokrętem i wyjdzie cały moduł przerywacza. Później tylko sprawdzić woltomierzem do którego przewodu trzeba się wpiąć i po sprawie

    2
  • #23 03 Sie 2010 10:04
    jareks91
    Poziom 21  

    Znalazłem schemat przerywacza kierunkowskazów w książce oto on:

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

    Z tego co wnioskuje wystarczy zewrzeć linie T8d/3 i T8d/2 z T8d/1 wtedy powinny kierunkowskazy świecić bez przerwy tak ?

    Czy ktoś wie gdzie są podłączane linie zakończone cyfrą w prostokącie ? jak to interpretować tę cyfrę ? - na rysunku zaznaczyłem strzałką.

    Przeczytałem, że cyfra w prostokącie oznacza w której ścieżce prądowej przewód jest prowadzony, czyli co to znaczy praktycznie ?

    z góry dziękuje za pomoc.

    0
  • #24 03 Sie 2010 18:26
    jareks91
    Poziom 21  

    Zamieszczam objaśnienia do schematu elektrycznych , jednak on nie wyjaśnia sprawy z numerami ścieżek prądowych czy ktoś mógłby pomóc?

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

    3
  • #25 03 Sie 2010 20:51
    ele5
    Poziom 26  

    Jezu zamiast kupić gotowy sterownik za 100 zł. na pilota co ma wyjścia na kierunki i wpiąć się na progu w czarno biały i czarno zielony i po sprawie . A tu kombinacje straszne widze ze schematami, ale jak widać nie którzy lubią utrudniać sobie życie. Nie ubliżając przy tym woli twórczej założycielowi tematu

    1
  • #26 04 Sie 2010 00:10
    jareks91
    Poziom 21  

    W końcu doszedłem do tego jak się czyta schemat elektryczny samochodu. Rozwiązany problem ścieżek prądowych przedstawiam na rysunku.

    Chyba teraz w tym temacie znajdują się już wszystkie informacje jak podłączyć sterowanie do zamka.
    Jak tylko tego dokonam dam znać czy faktycznie działa jak powinno.

    Teraz wydaje mi się że według schematu aby zaświeciły się kierunkowskazy jednostajnym światłem należy zewrzeć:
    T8d/7 z T8d/3 i T8d/2

    Golf IV - podłączenie sterownika do centralnego zamka.

    0
  • #27 05 Sie 2010 07:39
    tc
    Poziom 18  

    jeszcze jedno uwzględnij automatyczne domykanie szyb ( czas impulsu sterującego), więc myślę że lepszy będzie kupiony sterownik dedykowany do twego samochodu z taką funkcją

    0
  • #28 05 Sie 2010 09:32
    jareks91
    Poziom 21  

    Tak, właśnie to uwzględniam, a tak z ciekawości czy są gdzieś dostępne sygnały niedomkniętych drzwi ?

    1
  • #29 06 Sie 2010 21:27
    252257
    Użytkownik usunął konto