Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,2 HTP szarpie na gazie.

mosfet 21 Lip 2010 14:08 6379 5
  • #1 21 Lip 2010 14:08
    mosfet
    Poziom 25  

Witam.

Od wczoraj mam problem ze swoją fabią. Silnik 1,2 HTB 6V, Instalka Zavoli Alisei sekwencyjna. Jeszcze nie mam kompletnych obserwacji, ale podzielę się tym co dotychczas zauważyłem, może koledzy podpowiedzą na co patrzeć.

Silnik zapala normalnie na benzynie, na gaz przełącza się b. szybko bo w zasadzie już po 'wykokoszeniu się' z miejsca parkingowego (jestem 'młodym kierowcą, więc zajmuje mi to około 30-60 sekund i trochę gazuje ) Potem jedzie normalnie na gazie, jedyny niepojący objaw to telepanie na wolnych obrotach - puszczam gaz, wciskam sprzęgło - telepie dodam ciut gazu, nie telepie (albo telepie dalej tylko bezwład zamachu już stabilizuje, nie wiem). Po przejechaniu na gazie około pół kilometra zaczyna się Cyrk Monty Pythona. Autem zaczyna szarpać, dodanie gazu nic nie daje, a dzisiaj po takim szarpaniu zapalił mi się helikopter i silnik nie reagował na dodawanie gazu. Zjechałem na bok, przełączyłem na benzynę, odpaliłem i helikopter zgasł, dojechałem spokojnie do pracy na benzynie bez niepokojących objawów. Pod pracą na dużym parkingu przełączyłem na gaz i testowałem. Ostre przyspieszanie na 1-ce, wyłączenie silnika, zapłon i przełączenie na gaz i znowu piłowanie na 1-ce i wszystko OK, może telepnęło nim raz czy dwa w ciągu całego testu ale bardzo leciutko.

A teraz najśmieszniejsze: jak wracam z pracy, auto działa 'jak dawniej' Odpala na benzynie, przełącza się szybciutko na gaz i idzie na gazie jak starsza córka Szatana.. Tylko telepie na wolnych obrotach (na sprzęgle i bez gazu), ale tak było zawsze. Wolne obroty są zawsze stabilne, wskazówka nie faluje, tylko telepie autem. Jak przejedzie jakieś 20km to już nie telepie.