Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra 2.0 GT LPG 90r - Słabo się zbiera.

bandi1990 21 Jul 2010 21:02 2269 9
  • #1
    bandi1990
    Level 11  
    Witam mam problem jestem posiadaczem Opla Vectry 2.0 A GT 115km , zakupiłem go nie dawno i moim zdaniem jest zamulony... Tzn ruszając np ze skrzyżowania z 2 strasznie wolno się rozpędza... Jeździłem identyczną Vectra 1.6 B+G z tego samego roku i ma lepszego kopa szybciej osiąga prędkość.... Na początku myślałem, że trzymają go hamulce ale podniosłem samochód, koła lekko się obracają.... Później spr gaz- sądziłem, że zmniejszona jest dawka gazu-- jeździłem na benzynie no i dalej to samo... Macie jeszcze jakieś pomysły??
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Elektroniczek
    Level 22  
    Tak. Pomysł jest taki żeby ruszać z 1 biegu...
    Pozatym są rózne skrzynie przy 1.6 są skrzynie F13 CR i WR a przy 2.0 F18 i tak samo CR i WR

    CR - Krótkie przełożenia.
    WR - Długie przełożenia.

    Na CR auto się szybciej zbierze ale częściej trzeba biegi zmieniać a na WR auto się wolniej zbiera ale za dłuższe przełożenia.
  • #3
    bandi1990
    Level 11  
    Tylko, że w Oplu jest coś takiego, że 1 mogę wrzucić dopiero po całkowitym zatrzymaniu... A jak dojeżdżam do skrzyżowania 90 stopni i jest tylko ustąp pierwszeństwa to przecież nie będę się za każdym razem zatrzymywać... Przed chwila pomyślałem o tarczy sprzęgła... Ale chyba odpada- jak złapię już 3 tys obrotów to pędzi jak szalony... A może jakiś filtr??
  • #4
    Elektroniczek
    Level 22  
    Pierwsze słysze żeby w Oplu dało się wrzucić 1 bieg po całkowitym zatrzymaniu. Tak się dzieje jak masz rozklekotany wybierak pomiędzy wodzikiem a skrznią biegów (można nawet kupić zestaw naprawczy) Usuń luzy z wybieraka przy skrzyni biegów, wyreguluj mechanizm a 1 wrzucisz bez problemu.
  • #5
    bandi1990
    Level 11  
    Nie to na 100% taka blokada w każdej Vectrze jaka jeździłem jest takie coś... A żeby wyregulować skrzynię muszę ją wyciągać?? Czy coś jest pod drążkiem??
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Żadna blokada tylko synchronizator zużyty, ja w swojej Astrze wrzucę 1 przy 60km/h jak lekko gazu dodam.
  • #7
    Elektroniczek
    Level 22  
    Człowieku nie ma żadnej blokady. Jeździłem wieloma Oplami począwszy od Kadeta, Astry, Omegi jak i Vectry i wszędzie szło wrzucić 1 (były wyjątki że nie szło ale to jak wyżej napisałem) jak się auto toczyło. Wrzuć na luz i pomachaj drążkiem zmiany biegów na boki i zobacz czy jest sztywno czy ma luz. Jak ma luz to musisz sobie naprawić wybierak i wyregulować (na drążku jest regulacja).
    ociz też ma racje że to może być synchronizator. Przeważnie pomaga naprawa tego pająka przy wybieraku i idzie wrzucić jedynke bez problemu.
  • #8
    bandi1990
    Level 11  
    Nie bawiłem się jeszcze w skrzyni, no luzy ma pewnie macie rację.. Sorry za upartość ale byłem pewny bo w 2 którymi jeździłem nie mogłem wrzucić jedynki gdy prędkość przekraczała 20km... A orientujecie się ile taki synchronizator kosztuje?? Bo z tego co widzę na allegro to ok 200 zł łapie a nie opłaci mi się pchać tyle w samochód którym nie wiem ile będę jeździł... Trafiła mi się okazja to go kupiłem...
  • #9
    Elektroniczek
    Level 22  
    Nie opłaca się wymieniać synchronizatora. Lepiej poszukać skrzyni. Spróbuj posusuwać te luzy o których pisałem wyżej.
  • #10
    robokop
    Moderator of Cars
    bandi1990 wrote:
    Bo z tego co widzę na allegro to ok 200 zł łapie a nie opłaci mi się pchać tyle w samochód którym nie wiem ile będę jeździł... Trafiła mi się okazja to go kupiłem...

    No to się z nim teraz męcz. Zamykam - skoro kolega nie ma zamiaru inwestować, to ze sznurka, drutu i gumy do żucia nic się nie ulepi.