Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

osuszacz w samochodzie nieszczelny

czarek0307 22 Jul 2010 11:55 3232 6
  • #1
    czarek0307
    Level 9  
    Witam. Mam VW Sharan 1996 rok. Zimą zauważyłem, że z osuszacza klimatyzacji kapie coś żółtego (chyba jakiś olej). Klima teraz nie chłodzi. Czy kwalifikuje się do wymiany i wraz z nim trzeba wymienić czujnik ciśnienia?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Miand
    Level 21  
    Ależ skąd wystarczy poxilina :D , do wymiany, czujnik jeżeli się nie będzie chciał odkręcić lub pęknie też. Maż świadomość że to już 14 lat?
  • #3
    jasak
    Level 2  
    W przypadku takiej nieszczelności odradzam jakiekolwiek klejenie. Tylko wymiana osuszacza. Sprawdź na allegro - koszt w granicach 100 PLN. Jeśli zdecydujesz się jednak na klejenie to nie poxilina, a dwuskładnikowy klej do metalu typu Chester Metal + "zbrojenie" np bandażem. Zyczę powodzenia
  • #4
    Miand
    Level 21  
    jasak wrote:
    W przypadku takiej nieszczelności odradzam jakiekolwiek klejenie. Tylko wymiana osuszacza. Sprawdź na allegro - koszt w granicach 100 PLN. Jeśli zdecydujesz się jednak na klejenie to nie poxilina, a dwuskładnikowy klej do metalu typu Chester Metal + "zbrojenie" np bandażem. Zyczę powodzenia



    Widzę że kolega nie ma pojęcia jakie ciśnienia tam występują, do 30at. Więc kleić można tylko poco, i tak trzymać nie będzie (poza ciśnieniem temperatura, olej i wibracje)
  • Helpful post
    #5
    jasak
    Level 2  
    Miand napisał:
    Widzę że kolega nie ma pojęcia jakie ciśnienia tam występują, do 30at. Więc kleić można tylko poco, i tak trzymać nie będzie (poza ciśnieniem temperatura, olej i wibracje)

    Proponuję przeczytać dokładnie co napisałem, a o klimatyzacji mam duże pojęcie + 26 lat praktyki
  • #6
    crizz100
    Level 15  
    Widzę że sami fachowcy się wypowiadają 30bar :) przy r134 życzę powodzenia:) ciekawe czym osiągniesz takie ciśnienie?
  • #7
    orionbenny
    Level 13  
    crizz100 wrote:
    Widzę że sami fachowcy się wypowiadają 30bar :) przy r134 życzę powodzenia:) ciekawe czym osiągniesz takie ciśnienie?

    Rzeczywiście, fachowców to mamy doskonałych:
    - na kompresorze jest zawór bezpieczeństwa, który otwiera się przy 37 b
    - preostat awaryjnie rozłącza sprzęgło kompresora przy 30 b
    Pytanie: po co to wszystko, skoro polscy fachowcy twierdzą, że nie ma szans na takie ciśnienia w układzie?

    A wracając do tematu: tylko wymiana. Zresztą filtr-osuszacz powinno się wymieniać co kilka lat.