Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mini klimatyzacja do kabiny Bizona z056. Proszę o pomoc!!!

p-p141 22 Jul 2010 14:30 13881 22
  • #1
    p-p141
    Level 14  
    Witam

    Chcę wykonać mała klimatyzacje do schłodzenia, chociaż minimalnie powietrza w kabinie kombajnu zbożowego. Ma ktoś pomysł jak zrobić taka klime???
    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    radekklimat
    Level 21  
    Pomysł jest taki, ze mozna zamontowac klime normalna nie jakas mini
    Szacunkowy koszt ok 2500 zł
  • #4
    Maly
    Level 30  
    No to chyba bym zainwestował w normalny klimatyzator domowy, problemem byłaby tylko przetwornica z 24 na 230 takiej mocy
  • #5
    p-p141
    Level 14  
    Normalna klima jest bardzo droga wychodzi około 5000zł ;/ myślałem właśnie na taka domowa ale ciężko znaleźć coś małego ;/
  • #6
    Maly
    Level 30  
    Ostatnio widziałem w markecie (Nomi) w promocji za 250zł. Tylko trochę większa od tv 21cali. Firma żadna, ale gwarancja jest, jak się rozleci to zawsze można wziąść następną, może na jeden sezon wystarczy
  • #7
    p-p141
    Level 14  
    Nie mam dostępu do tego sklepu ;/
  • #8
    radekklimat
    Level 21  
    klima domowa nie pojdzie na zadnej przetwornicy 24/230 V bo za duzy prad rozruchu


    Popraw pisownię w poście - regulamin !
    mod.serwisant73
  • #9
    lopr_pol
    Level 25  
    Jedyna rozsądna metoda to wypruć z jakiegoś rozbitka kompletny układ klimatyzacji i doczepić do silnika kombajnu. Albo wsadzić w szybę klimę "okienną" (wielkości większej mikrofalówki) i wozić agregat prądotwórczy na wierzchu :)
  • #10
    p-p141
    Level 14  
    Klima z obojętnie jakiego auta może być?? Każda sprężarka wytrzyma tak długie wysokie obroty??
  • #11
    robokop
    Moderator of Cars
    p-p141 wrote:
    Klima z obojętnie jakiego auta może być?? Każda sprężarka wytrzyma tak długie wysokie obroty??
    Wysokie obroty czego ? Bo silnik nie ma nawet 2000 obr/min.
  • #12
    p-p141
    Level 14  
    Jednak nic z tego ;/ przewody od sprężarki do chłodnic muszą być długie a koszt ich jest ogromny ;/ Może ktoś wie co innego można było by zastosować ???? Bardzo proszę o pomoc.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zastanawiam sie nad ogniwami Peltiera. Tylko nie mam pojęcia co zrobić ze strona nagrzewająca sie ;/
  • #13
    berlingo
    Level 22  
    Ogniwami peltiera to możesz ochłodzić sobie puszkę piwa - za mała wydajność.
  • #14
    p-p141
    Level 14  
    Więc co innego można by zastosować??
  • #16
    Tommy82
    Level 40  
    Chyba tylko klima postojowa z ciężarówki montowania na dachu zamiast szyberdachu. Znajomy ma ale używa tylko jak stoi i kabinę ma wychłodzoną zwykłą klimą. Bo normalnie to tylko trochę chłodnym wieje.
  • #17
    p-p141
    Level 14  
    a gdzie taka klime dostane??
  • #18
    Tommy82
    Level 40  
    W zasadzie to trudno wyczuć warsztaty związane z sam ciężarowymi w szczególności ogrzewaniem postojowym czy agregatami do chłodni powinni mieć namiary na takie cuda w twojej okolicy.
    Jest wymóg bojarze w Hiszpanii ze musi być klima postojowa w aucie ciężarowym. Są ich dwa rodzaje "wodna" i kompresorowa. Wodna działa tak ze powietrze odparowuje wodę i tak się ochładza ale w naszym klimacie gdzie jest duża wilgotność to nie zdaje egzaminu gdzieś indziej może w jakiejś Australii przy +50 i suchym powietrzu tak (jak opowiadał wujek który tam po wojnie wylądował pieluchy tam tak schną ze jak ostatnia powiesił na sznurku to pierwsza mógł już ściągać).
    U nas jest to rozwiązanie co najmniej do kitu i omijać z daleka bo to pieniądze wyrzucone w błoto lepiej kupić wiatraczek na alle.....
    Drugi rodzaj to klima z kompresorem i to działa troszkę lepiej ale samo i tak jest kija warte bo jest przeznaczona do wspomagania klimy mechanicznej w czasie postoju (wiadomo ograniczona moc bo przecież nie może rozładować akumulatorów bo ciężarówka musi odpalić po postoju). No i jak zaczyna pracować to kabinę ma wychłodzoną. Jest przeznaczona do tego żeby wspomagać a nie być główna klimą na co zwracam uwagę. Ale twoje oczekiwania żeby dmuchało trochę chłodniejszym powinna spełnić. Najlepiej by było jak byś to u kogoś zobaczył na żywo czy dmucha wystarczająco jak dla ciebie. Instalacja była dość trywialna bo to dość dobrze spasowało zamiast szybra jak by było szyte na miarę (pod model auta i nie wykluczam ze tak właśnie było).
  • #19
    chazir
    Level 10  
    Na rynku dostępne są klimatyzatory przenośne o mocy chłodniczej 1000W, pobiera to ok 500 -600W więc spokojnie pociągnie to przetwornica 24->250V, oczywiście nie jest to dokładnie klimatyzacja ale "zimny wentylator" ale Tobie nic innego nie trzeba, wytwarza to różnicę temperatur ok 8-10 C więc aż za dużo. Widziałem ostatnio na allegro za bodajże 300 zł.

    Edit:
    Nie wiem tylko jak by to cudo zniosło wstrząsy.
  • #20
    danthe
    Level 30  
    To może wykorzystaj normalną klimę z osobówki do schłodzenia cieczy w jakimś zaizolowanym zbiorniku, a następnie normalnymi rurkami 1/2 cala doprowadź do kabiny do normalnej nagrzewnicy która będzie w tym wypadku chłodziła. Koszt dodatkowej pompki obiegu cieczy ok. 150 zł (od ogrzewań postojowych) + cena rurek miedzianych i izolacji termicznej.

    Zwracam uwagę że przetwornica 24/230V o mocy 1kW może mieć problemy z ruszeniem sprężarki (silnika indukcyjnego) o nominalnej mocy 200 - 300 W, jest to spowodowane kilkukrotnie większym prądem rozruchu silnika niż podczas normalnej pracy który może być za duży dla takiej przetwornicy.
  • #21
    chazir
    Level 10  
    danthe wrote:

    Zwracam uwagę że przetwornica 24/230V o mocy 1kW może mieć problemy z ruszeniem sprężarki (silnika indukcyjnego) o nominalnej mocy 200 - 300 W, jest to spowodowane kilkukrotnie większym prądem rozruchu silnika niż podczas normalnej pracy który może być za duży dla takiej przetwornicy.


    danthe
    Bo mnie zainteresował temat, a się na tym nie znam, pierwsze co google pokazało to tania przetwornica 1300W o mocy chwilowej 2000W, do tego przykładu za mała ale pewnie są większe, chodzi mi o to jak się ma moc chwilowa do prądu(mocy) rozruchu silnika indukcyjnego.
  • #22
    dokts
    Level 10  
    stary temat.... i co kolego zrobiłeś? bo ja tak