Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 190E jaki gaz?

05 Wrz 2004 11:28 9391 18
  • Poziom 14  
    witam
    posiadam mercedesa 190 silnik 2 litry rocznik 85 z automatyczną skrzynią biegów.
    zastanawiam sie jaką instalacje gazową do niego założyć, prosze o porady

  • Poziom 15  
    Najprostszą.
  • Poziom 14  
    ten samochód to oczko w głowie mojego ojca, bardzo o niego dba, instalacja gazowa musiała by być taka aby nie stwarzała problemów i nie zyłowała silnika bo ten człowiek by sie załamał. prosze o podanie konkretnych producentów lub typów instalacji. dzieki
  • Poziom 19  
    A co masz w tym ME? Jeżeli KE-Jetronic to koledzy gaziarze nie polecają założenia gazu przez firmy które nie mają pojęcia o co chodzi.
    Nara.
  • Poziom 17  
    zakladalem do paru mercedesów instalacje gazowe
    jesli jest na K-jetronicu to też nie ma problemu
    polecam reduktor LOVATO do tego odpowiedni mixer ( montowany na korpus przepustnicy K-JETRONICA mixer musi miec charakterystyczny grzybek na srodku ) niestety musimy wywiercic otwor w plastikowej obudowie filtru powietrza aby przeprowadzis przewod doprowadzajacy gaz do mixera
    do tego jeszcze centralka taka jak do gaznikowego systemu czyli z pozycja tzw wypalania paliwa
  • Poziom 17  
    Janek Bień napisał:
    zakladalem do paru mercedesów instalacje gazowe
    jesli jest na K-jetronicu to też nie ma problemu
    polecam reduktor LOVATO do tego odpowiedni mixer ( montowany na korpus przepustnicy K-JETRONICA mixer musi miec charakterystyczny grzybek na srodku ) niestety musimy wywiercic otwor w plastikowej obudowie filtru powietrza aby przeprowadzis przewod doprowadzajacy gaz do mixera
    do tego jeszcze centralka taka jak do gaznikowego systemu czyli z pozycja tzw wypalania paliwa


    Tia, centralka jak do gaznikowca, to przepraszam, gdzie w K-Jetronicu jest komora plywakowa, z ktorej trzeba wypalic benzyne? 8O Centralka jak najbardziej automatyczna, reduktor z kompensacja powietrza.

    Grzybek na srodku - chodzi o mixer soniczny? I teraz pytanie - korpus przeputnicy, mam nadzieje ze mowisz o normalnej przepustnicy, a nie klapie spietrzajacej. A ten otwor w filtrze to chyba nie do doprowadzenia gazu, a wlasnie kompensacja powietrza.
  • Poziom 15  
    :arrow: toradek
    mieszasz pojęcia a w dodatku nie wiesz na czym polega K-jetronic.
  • Poziom 17  
    unitra napisał:
    :arrow: toradek
    mieszasz pojęcia a w dodatku nie wiesz na czym polega K-jetronic.


    10 lat jezdzilem na tym wtrysku, przeczytalem wszystkie konspekty Boscha, mialem gaz w tym wtrysku, zapewniam Cie w 10000%, ze wiem jak dziala ten wtrysk. Zjadlem na nim zeby.
  • Poziom 39  
    ale o co chodzi, dyskusja w pełni tylko nie wiadomo o czym ,a swoją drogą jakie wypalanie benzyny chyba się nie znam bo z tego co mi wiadomo to z K-, KE-Jetronica nie ma co wypalać jak przy gażniku
  • Poziom 22  
    panowie wiem 1 mozna rzecz jasna zamontowac zwykla instalacje i odciac pompe paliwa(nie polecam ale w tym przypadku to jedno z rozw)ale wiem tez ze po zamontowaniuzwyklej instalacji i po wystapieniu strzalów traci sie po paru razach przeplywomierz czy nie?nie ma miejsca na klape co powoduje duze ryzyko ja to nazywam "mina"
  • Poziom 17  
    Odciecie pompy to jedyne praktyczne rozwiazanie. Inaczej musialbys odciac kazdy wtryskiwacz zaworem, albo robic jakies cuda z obejsciem. Co do przeplywomierza - istnieje ryzyko, ale rozwiazania sa dosc proste: 1. zastosowac antywybuch oraz 2. nie dokrecac gumy idacej do rozdzielacza. W przypadku wybuchu ja wywali najpierw.

    No oczywiscie najlepszym rozwiazaniem byloby zalozenie III generacji.
  • Poziom 22  
    owszem tyle ze to ryzyko jest dosc duze nam na warsztat wracaly merce dosc czesto .a chyba chodzilo ci o 4 generacje gazu (wtrysk)czy tak?to jestr najmadrzejsze rozw.kombinowalismy i testowalismy rozne opcje i niestety zmuszenibylismy zrezygnowac z montazy tych aut no chyba ze na odpowiedzialnosc klienta.ps.
    jesli ma sie rozumnego klienta i wytlumaczy sie mu ze przy 1 strzale nalezy zlokalizowac przyczyne i ja usunac i on to pojmie a ponadto bedzie sie stosowal do zalecen tj.wymiana (regularna)swiec przewodów to ryzyko zminimalizuje.ale nie mozemy wykluczyc uszkodzenia przeplyeomierza juz po 1 strzale :wink: :wink:
  • Poziom 12  
    Daj sobie spokój ze zwykłymi instalacjami , chyba że chcesz Ojcu przysporzyć problemów , poszukaj wartsztatu który zaproponuje Ci wtrys ciągły gazu
    LIS firmy Landi lub IGS firmy Landi Renzo.
    Na nich przy odpowiednio dobranej mapie Merc chodzi jak pszczółeczka !
  • Poziom 22  
    jesli chodzi o Landi-renzo to jest to bardzo dobra firma ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze igs nie bardzo im wyszedl.Albo tez np Peugeot 406 jest autem bardzo odpornym na l.p.g :boss:
  • Poziom 17  
    Ludzie, skrzynke piwa temu, kto w K-Jetronicu bez przerobek zalozy IV generacje 8O . Jak, skoro nie ma wtryskiwaczy elektromagnetycznych, a tym bardziej ich sterownika. Chodzilo mi o III generacje.
  • Poziom 39  
    zmień ojcu auto a nie wkładaj do tego gazu to będzie prostsze niż danie się namówić gaziolom na instalke
  • Poziom 11  
    Spokojnie z tym olewaniem zakładania gazu. Sam mam 190 2.0 od pół roku zagazowaną i śmigam bez problemów. Ale podstawa to dobre świece kopułka, palec, przewody.

    Pozdro
  • Poziom 16  
    mesiorro napisał:
    Spokojnie z tym olewaniem zakładania gazu. Sam mam 190 2.0 od pół roku zagazowaną i śmigam bez problemów. Ale podstawa to dobre świece kopułka, palec, przewody.

    Pozdro


    To wlasnie jest podstawa. Swiece co 10tys. km(tylko nie NGK), dobre przewody WN i zagazowany merc chodzi fajnie.
  • Poziom 15  
    Mam 190e z gazem i wiem co to znaczy jak nie działapoprawnie instalacja gazowa.Świece czy też przewody mają mały wpływ na prace silnika na gazie,bo gdy idealnie chdzi na bęzynie to i na gazie będzioe dobrze.po prostu za dużo elektroniki montują do m,eśków i potem są problemy.Ja w swoim wymontowałem oba silniki krokowe i zastąpiłem je ręczną regulacją.Tyle że ssanie się nie włancza ale i tak pali cały czas na gazie i niema problemów.