Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 900 - Kontrolka akumulatora okresowo świeci

lukjez 22 Lip 2010 21:13 5208 9
  • #1 22 Lip 2010 21:13
    lukjez
    Poziom 9  

    Witam.
    Z pozoru problem wydaję się prosty do rozwiązania (alternator, szczotki do wymiany albo mostek diodowy, regulator..) ale niestety objawy nie są typowowe.
    Otoż od czasu do czasu świeci mi się słabo kontrolka akumulatora - włącza/wyłącza nie regularnie , np przy jakiś wstrząsach samochodu. Ważne jest że gdy się włączy, to obroty silnika - niskie/wysokie nie mają wpływu na jej jasność - cały czas tak samo świeci - dość słabo, nie tak jasno, jak w normalnym stanie przy wyłączony silniku.
    Druga sprawa to sprawdziłem w momencie jej świecenia , napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika i wydaję się że jest ok tzn ok. 14.3 V.
    Szczotki w alternatorze były wymienianie 1,5 roku temu. Wyłączyłem wszystkie możliwe odbiorniki prądu w samochodzi, tzn. światła, dmuchawe, radio itd. a kontrolka dalej świeciła. Wie ktoś, gdzie szukać przyczyny jej świecenia?

    0 9
  • #2 22 Lip 2010 21:22
    viper555
    spec od auto-elektro

    W diodach wzbudzenia.P

    0
  • #3 22 Lip 2010 21:40
    spoxx2006
    Poziom 15  

    A sprawdziłeś po prostu wsuwkę lub ogólnie podłączenie przewodu od kontrolki. Może jest jakiś nalot lub luz.

    0
  • #4 22 Lip 2010 21:55
    lukjez
    Poziom 9  

    Nie wiem czy to diody wzbudzenia, skoro napięcie wydaję się w porządku.
    Stanu samej kontrolki nie sprawdzałem, ale w sumie wypadało by. Takie sprawy z reguły sprawdza sie zawsze na samym końcu :)

    A jeszcze takie pytanie.
    Jak odłącze klemy akumulatora podczas pracy silnika - wiem, może być skok napięcia, wiec nie należy taka robić - ale mimo wszystko silnik chodzi sobie bez akumluatora np. 5 minut i potem nagle gaśnie - Czy może być to objawem tego , że włącza się dmuchawa chłodnicy , i wtedy napięcie spada, (a spada, sprawdzałem miernikiem, na podłączonym akumulatorze, ) do wartości za małej do wygenerowania iskry , i dlatego gaśnie??

    0
  • #5 22 Lip 2010 22:11
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Teoretycznie tak. Ponieważ akumulator może być podłechtany i już tak dobrze nie radzić sobie z dużym obciążeniem którego potrzebuje wentylator chłodnicy jak i cewka zapłonowa.

    0
  • #6 23 Lip 2010 07:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    lukjez napisał:
    Nie wiem czy to diody wzbudzenia, skoro napięcie wydaję się w porządku.


    To po co pytasz jak wiesz swoje.P

    0
  • #7 27 Lip 2010 13:52
    lukjez
    Poziom 9  

    Kolego Viper, chyba mialeś racje z tymi diodami. Otóż głębiej zbadałem sprawem i tak: Chociaż na zaciskach aku/alternatora napięcie jest ok (14,2), to o tyle napięcie między konektorem wzbudzenia na alternatorze (tym cienkim kabelkiem)
    a minusem na akumulatorze wynosi coś koło 11,V. I chyba stąd jest ta różnica potencjałów z której bierze sie świecenie kontrolki - ona zamyka obwód z drugiej strony. Nie znam szczegółowo schematu całego tego układu, ale obwód wzbudzenia chyba stanowi trochę odzielną sprawę. Tylko teraz pytanie czy moge olać sprawe i jeździć tak, bez problemów, czy też nie - jak patrzyłem to wyciąganie alternatora w moim bmw :) bez kanału i pomocy drugiej osoby to troche robota dla hardkorów :), ledwo palca tam gdzieś można włożyć...

    0
  • #8 27 Lip 2010 14:05
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Ja mam 1.1 i to samo, czasem świeci bardziej, czasem mniej, czasem wcale. Ale już tak od roku jest olewane i nie zauważyłem problemów z elektrycznością, a akumulator nowy nie jest (raczej starszy) i w zimie nie było z tym problemów także. Napięcia na zaciskach akumulatora zawsze poprawne.
    Problem ten nastąpił po wymianie alternatora na używkę z półki bo w starym łożyska do wymiany. Miałem wymienić te łożyska i wrzucić go znowu ale jakoś odwlekane.

    Dla świętego spokoju lepiej napraw, koszt niewielki. Kanał się przydaje przy tym, no i z tego co pamiętam to wypada nadkole prawe zdjąć.

    0
  • #9 07 Lis 2010 11:42
    lukjez
    Poziom 9  

    A więc tak jak pisałem wcześniej, świecenie kontrolki ładowania było skutkiem uszkodzenia diod wzbudzenia. Dałem elektormechanikowi do naprawy i zrobili mi wraz z kilkoma innymi rzeczami do naprawy za 100 zł. Trochę się nakombinowali, bo to jest alternator Iska,montowany do CC przez krótki okres, ale jakieś zamienniki dali rade znaleźć. Mówili że póki ładuje akumulator normalnie, to mógłbym z tym jeździć. Ale postanowiłem się pozbyć tego problemu, z racji tego że niebawem pozbywam się swojego BMW, i kiepsko to wygląda gdy klient zobaczy, że cały czas dioda ładowania się świeci :)
    Pozdrawiam

    0
  • #10 07 Lis 2010 12:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie wiem nad czym kombinowali przecież tu jest jeszcze łatwiejsza naprawa niż w magneti bo przychodzą 3 osobne diody 1A a tam musi być mostek.P

    Cinquecento 900 - Kontrolka akumulatora okresowo świeci

    0