Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maxtor 6V160E0 wywrócił się, wydaje piski/stuknięcia

Rebell 23 Lip 2010 00:33 1191 2
  • #1 23 Lip 2010 00:33
    Rebell
    Poziom 9  

Witam,

W dniu dzisiejszym pracowałem na maszynie i nagle zostałem zaskoczony przepięknym BSoD'em po którym nastąpił restart komputra. W tym samym czasie... dysk zaczął wydawać dziwne, nie wiem jak to opisać... tykające odgłosy/stukanie/klikanie? BIOS przestał go chyba zupełnie widzieć, przy odłączonym dysku startuje momentalnie, przy podłączonym dysku BIOS mieli strasznie POST napędów (w czasie którego dysk wydaje regularne "kliknięcia", czuć ruchy głowicy podczas tych kliknięć przy przyłożeniu ręki) po czym wyrzuca info o brakującym kernelu.

Czy na podstawie opisanej sytuacji da się wywnioskować na czym polega awaria? Czy wygląda to na uszkodzoną elektronikę czy mechanikę? Jestem zupełnie zielony w dziale HDD, zależy mi na danych zapisanych na nośniku, na szczęście mam prawie (no właśnie... prawie) świeżego backupa.
    Z tego co wyczytałem na forach, dużo mówi diagnostyka programem MHDD. Postaram się wrzucić więcej info niedługo.

//edit: Dźwięki przypominają trochę nienaoliwione łożysko, co budzi moją wyobraźnię do tworzenia sobie obrazu masakry jaka postępuje we wnętrzu.
    Po długim mieleniu BIOS wyświetlił "Master HDD Error", MHDD widzi dysk, zaraz uzupełnię wyniki badania MHDD.

Pokazuje go jako Maxtor SABRE2, FW: VA112902, rozmiaru nie czyta, ponoć dysk nie obsługuje LBA Mode, a chyba powinien...
    Podczas inicjalizacji dysk znowu zaczyna pracować i wydawać te okropne odgłosy, kojarzą mi się trochę z dźwiękami z Mario.
    Popiszczał, popiszczał, skończyło się jeszcze agresywniejszym piknięciem/piśnięciem (zgrzytnięciem?? :( )... "ERROR: Drive is not responding or operation canceled"