Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 1.6 16V '2000, LPG. Rozwiązanie problemu rezerwy pb95

pgoral 23 Jul 2010 13:48 3965 5
  • #1
    pgoral
    Level 26  
    Czy jest już jakieś rozwiązanie problemu rezerwy paliwa na desce rozdzielczej?

    Ile by nie było paliwa w baku to jak komp obliczy, że powinna być już rezerwa to ona mi się świeci.

    Najlepiej zadowalało by mnie takie rozwiązanie które na bieżąco lub okresowo aktualizowało by stan paliwa w baku na taki jaki jest naprawdę, ew. przynajmniej by w czasie uruchamiania samochodu aktualizowało stan paliwa.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    Elektroniczek
    Level 22  
    Problem znany we francuzach ale nie słyszałem żeby ktoś to opanował. Niestety jadąć na LPG komputer myśli że jedziesz na PB i odlicza paliwko z baku.
  • #3
    pgoral
    Level 26  
    A próbował ktoś może przerywać połączenie z pływakiem? Albo dołączać w szereg lub równolegle rezystor by ECU zauważyło, że było dotankowanie?
  • #4
    Jarekq
    Level 2  
    Ja znalazłem rozwiązanie na innym forum. mały układzik elektroniczny za 30 zł i po sprawie. Montujesz przy baku 9pływaku) . W momencie uruchamiania zeruje stan kompa przez około 3 sekundy. Później się wyłancza a komputer myśli ,ze autko uległo zatankowaniu i uaktualnia wskazania poziomu.
  • #5
    pgoral
    Level 26  
    Hmmm - ale jaki jest schemat?
  • #6
    fox7
    Level 1  
    UWAGA! - jest rozwiązanie problemu.

    <<WNIOSEK GENERALNY>>
    Okazuje się jednak, że kontrolka rezerwy paliwa (benzyny) w Renault Megane 1.4 16V (z 2000 r.) NIE JEST ZAWSZE ZAPALANA na podstawie bezposredniego odczytu poziomu cieczy w baku !!! Moze PRZEKŁAMYWAC - paliwa moze byc znacznie wiecej, a ona niestety zapali sie.

    <<Jak to mozliwe?>>
    W praktyce wygląda to tak, ze KOPMPUTER POKLADOWY (ten w desce rozdzielczej) oblicza, kiedy ma się zapalić rezerwa.
    Moze wiec okazac sie tak (jak to jest w przypadku mojej Meganki) ze wskazowka od poziomu paliwa jest polozona na skali dosc wysoko (np. w 1/4 zakresu pelnego zbiornika) a rezerwa NIESTETY ZAPALA SIE!

    W aucie z instalacją LPG taki nieracjonalny stan rzeczy daje sie wytlumaczyc nastepujaco. Otoz w tym konkretnym modelu auta, informacje o poziomie paliwa (benzyny) w baku NIE SA odczytywane każdorazowo po uruchomieniu zaplonu (stacyjki). Jesli wiec zatankujemy np. 1/2 baku benzyny i pozniej w zdecydowanej wiekszosci jezdzimy na gazie, to komputerek pokaldowy na podstawie srednich zuzyc liczy nam rowniez PRZEWIDYWANY DYSTNAS, jaki mozna pokonac na paliwie (benzynie) pozostalym w zbiorniku i rowniez na podstawie tych obliczen ZAPALA KONTROLKE REZERWY!
    Czyli tu istotne jest to, że w momencie po zatankowaniu auta, informacje o jego ilosci w baku MUSZA BYC ODSWIEZONE! Jak to sie dokladnie odbywa tego jeszcze niestety nie wiem :(.
    Tak czy siak, pozniej (po zatankowaniu benzyny), to komputer w desce rozdzielczej odpowiedzialny jest za kontrolke rezerwy.

    <<LEKARSTWO>>
    Jak wiec sobie poradzic z faktem, gdy wskazowka od paliwa jest polozona wysoko a rezerwa permanentnie pali sie?
    Otoz TRZEBA ZRESETOWAC KOMPUTER w desce. Po takim resecie wszystkie informacje sa odswiezane, rowniez te o poziomie benzyny w baku.
    Aby zresetowac kompa w desce nalezy postapic nastepujaco:
    a) trzymając wcisniety przycisk "wybierania wyswietlanych informacji" (przycisk nr 3 na zalaczonym rysunku) włączmy zaplon. Zapalą sie wówczas wszystkie kontrolki umieszczone w desce rozdzielczej oraz podniosą sie wskaźniki od paliwa i temperatury.
    b) trzymąc caly czas wcisniety przycisk nr 3, czekamy 2-3 sekundy, by wszelkie informacje zostały w pelni odczytane i nastepnie ...
    c) ... wciskamy przycisk "zerowania licznika przebiegow częściowych" (oznaczony na rysunku nr 2). Nastapi wowczas skasowanie dotychczasowych informacji i wprowadzenie do pamieci aktualnych.
    d) na koniec wyłączamy zaplon i po ponownym jego wlaczeniu kontrolka rezerwy ZGASNIE - jesli oczywiscie poziom paliwa w baku jestfaktycznie wyzszy od ustlonego dla rezerwy! :)

    SPRAWDZONE - DZIALA na 100% !!!

    Tak oto wyglada cala magia zwiazana z kontrolka paliwa!
    Acha, i juz ostatni wniosek generalny:
    jesli chodzi o stan paliwa (benzyny) w baku, to najbardziej wiarygodnym przyrzadem jest tu WSKAZÓWKA POZIOMU PALIWA!

    Ponadto dodam, ze wszystkie wczesniej wymieniane informacje na temat stopniowego zuzycia benzyny w autach zaopatrzonych w instalacje LPG sa oczywiscie w pelnie prawdziwe i logiczne!!! Benzynki ubywa wtedy, gdy auto nie jest przelaczone jeszcze na zasilanie LPG a to ma miejsce w pierwszej fazie po rozruchu auta i gdy nie sa jeszcze zapewniony warunki odnosnie temperatury i obrotow. To jest opisane szczegolowo we wczesniejszych komentarzach!

    znalazłem to rozwiązanie na innym forum, sprawdziłem i działa