Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B4 96r Nie działa klimatyzacja

wisnialdz 23 Lip 2010 18:42 6342 9
  • #1 23 Lip 2010 18:42
    wisnialdz
    Poziom 15  

    Witam
    Ostatnio nabiłem sobie czynnik chłodzący w samochodzie i napotkałem problemy. Mianowicie auto zachowuje się tak jak przed nabiciem. Pojechałem do serwisu i powiedzieli, że mam do wymiany sprężarkę. Szukając dalej w drugim serwisie powiedzieli, że mogę mieć do wymiany zawór rozprężny. Według informacji z internetu obstawiałbym to drugie. Dotykając rurek od klimatyzacji te co idą po lewej stronie przy błotniku jedna była ciepła druga ta bliżej silnika była zimna. Czy można jakoś inaczej sprawdzić co jest nie tak domowymi sposobami ??. Dodam, że po odpaleniu auta układ tak jakby chłodził lecz później leci ciepłe powietrze.
    Auto to Passat B4 1.9TDI 110KM 96rok

    0 9
  • #2 23 Lip 2010 20:13
    jawiczka
    Poziom 27  

    Stawiałbym na zawór rozprężny, dobrze by było gdyby koleś od nabijania klimy, podłączył manometry, i sprawdził jakie są ciśnienia w układzie.

    0
  • #4 23 Lip 2010 21:17
    wisnialdz
    Poziom 15  

    Pierwszy mechanik podpinał urządzenie. Wyszło mu, że mam o połowę za małe, ale dokładnie nie wiem które.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bodajże powinno być 20Bar, a mam 10Bar.

    0
  • #6 23 Lip 2010 23:11
    Miand
    Poziom 20  

    Znajdź kumaty warsztat bo dzięki takim radom pójdziesz w koszty ( to podobnie jak w instalacji napięcie badał byś językiem). Podstawą jest właściwa ilość czynnika załadowana do auta, rozkład ciśnień, oraz to co się z nimi dzieje w czasie. Niestety klima to luksus, wielu by chciało nie każdego stać.

    0
  • #7 24 Lip 2010 07:16
    radekklimat
    Poziom 21  

    Klima to nie luksus tylko standart a luksus to 17-letnia dupa w domu za zone:):)

    Co do Paska
    Podaj cisnienia jakie panuja w układzie klimy podczas pracy

    0
  • #8 24 Lip 2010 21:23
    Miand
    Poziom 20  

    Standard tak ale nie w 14to letnim aucie koszt naprawy czasami zaczyna przekraczać wartość auta. To tak jak przyjemność posiadania 17to letniej żony z wielkością debetu na koncie :D

    0
  • #9 25 Lip 2010 00:08
    wisnialdz
    Poziom 15  

    Dzisiaj gadałem z mechanikiem który postawił tezę, że uwalona jest sprężarka dokładnie nie znam ciśnień jakie są w układzie, ale mam za małe ciśnienie na wyjściu sprężarki. Dla potwierdzenia kazał mi odpalić auto poczekać, aż się nagrzeje i sprawdzić rurki. Rurka która na początku była zimna po pewnym czasie zaczęła się robić letnia.

    1
  • #10 25 Lip 2010 12:14
    radekklimat
    Poziom 21  

    Sprezarka moze byc dobra tylko zawor ktory jest w niej moze byc uwalony.
    Jak ci rozbierze układ to niech sprawdzi czy dysza jest drozna i czy sitka sa czyste

    2