Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

homac 23 Jul 2010 19:53 113621 35
  • #1
    homac
    Level 12  
    Witam!
    Zakupiłem na allegro interfejs diagnostyczny VAG KKL (do samochodów z grupy VW ( AUDI, SEAT, SKODA, VW) Jest kompatybilny z oprogramowaniem VAG wersja 409,1 firmy Ross-Tech z polskim VAG 409,1 lub VAG 2,5 PL) na port USB do diagnozowania Skody (sprawuje się całkiem dobrze).
    W opisie interfejsu było takie sformułowanie: "Można również diagnozować inne auta z systemem OBD2 posiadające protokół ISO 9141 są to między innymi Alfa Romeo od 2001r benzyna, BMW od 2000r benzyna, Citroen od 2001r benzyna, Fiat 2001r benzyna, Opel od 2000r benzyna, Volvo od 2001 benzyna, do tego celu używamy oprogramowania firmy Ross-Tech VAG COM wersja 409,1 lub 311,2"
    Czy można nim zdiagnozować inne marki samochodów? konkretnie chodzi mi o Fiata Pandę 1.1 benzyna 2003r. Jeśli tak to jak to zrobić za pomocą VAG COM 409.1?
  • #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak ładnie poprosisz to samochód przemówi ludzkim głosem i sam powie co go boli. W każdym razie w ten sposób masz większe szanse niż programem VAG.
  • #3
    Elektroniczek
    Level 22  
    Fiata to nie zrobisz tym ale Alfe, Opla i owszem.
    Następna sprawa to napewno nie programami VAG-COM...
  • #4
    T5
    Admin of Cars group
    ociz wrote:
    Jak ładnie poprosisz to samochód przemówi ludzkim głosem i sam powie co go boli. W każdym razie w ten sposób masz większe szanse niż programem VAG.
    Prawie jak poezja:D Japończyki jakieś takim czymś robiłem.Błędy kasowało:D:D Poza tym do każdego auta najlepszy sprzęt dedykowany.Zostań więc przy skodzie:D
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    Przetestuj i zdaj relację, tylko najlepiej pełną wersję bo ta darmowa mocno okrojona.
  • #7
    homac
    Level 12  
    A jakieś inne programy? Może ktoś ma coś sprawdzonego?
  • #8
    autoas
    Level 42  
    Ty chciałbyś pewnie VAGiem za 49 zł robić wszystkie marki, no super i jeszcze program byś chciał taki uniwersalny
  • #9
    homac
    Level 12  
    Nie chciałbym robić wszystkich marek bo nie mam takiej potrzeby, tylko pytam jakie są jeszcze możliwości tego interfejsu i czy sformułowanie z opisu to prawda.
  • #10
    MobilTruck
    Level 31  
    Nie kombinuj bo posadzisz kabel za 49 zł. Kup sobie Vcds albo Vcp i wtedy masz pewność że nie posadzisz żadnego sterownika w aucie (Gdzieś tu jest temat jak wysypał się sterownik ABS od takich tanich fejsów) a tu masz chyba najlepsze info w sieci jaki sprzęt do "diagnostyki" sobie kupić:D
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic910110.html
  • #11
    Elektroniczek
    Level 22  
    Napisałem wyżej że VAG'iem jako interfejsem to połączysz się z Oplem bo są do tego programy, Alfą i jeszcze paroma ale z Fiatem to nie wydaje mi się zbytnio tak samo z Citroenem. Ople to nawet Omega B z 97r powinna się łączyć.
  • #12
    KS2507
    Level 23  
    Witam!!!

    Mam takie pytanko,posiadam interfejs jak w temacie.
    a
    Chciałbym połączyć się ze sterownikiem Astry G X14XE 1998r.

    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy, a chciałbym skasować kontrolkę AIR BAG

    Jakim programem najlepiej to zrobić,oczywiście z darmowych wersji.

    Z góry dziękuję!!!
  • #13
    Elektroniczek
    Level 22  
    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    KS2507 wrote:
    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy

    No i wystarczy, usuwasz usterkę kasujesz błędy i wszytko śmiga.
  • #16
    KS2507
    Level 23  
    ociz wrote:
    KS2507 wrote:
    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy

    No i wystarczy, usuwasz usterkę kasujesz błędy i wszytko śmiga.


    Sorki ! źle opisałem mogę odczytać i skasować tylko błędy sterownika silnika nic poza tym..

    A chcę wykasować błąd AIR BAG.
  • #17
    Elektroniczek
    Level 22  
    To zobacz co napisałem 3 posty wyżej. Bawiłem się kiedyś dla testu czymś takim i stwierdziłem że Tech1-2 nic nie zastąpi...
  • #18
    ociz
    Moderator of Cars
    Elektroniczek wrote:
    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.

    Robione przed chwilą.
    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.
  • #19
    Elektroniczek
    Level 22  
    No prosze. To wychodzi na to że po co kupować techa-2 :D
  • #20
    ociz
    Moderator of Cars
    No nie koniecznie, bo sama możliwość odczytywania i kasowania błędów to zwykle za mało.
  • #21
    Elektroniczek
    Level 22  
    Wiem dlatego ręczniak tech1-2 jest w użyciu. kiedyś bawilismy sie dla testu fejsami z allegro na chleb by sie nie zarobiło prz ich pomocy.
  • #22
    kukiz1986
    Level 27  
    ociz wrote:
    Elektroniczek wrote:
    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.

    Robione przed chwilą.
    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.


    kolego ja tez łacze sie zwyklym kabelkiem bez problemu z airbag w oplu. Mam tylko do ciebie pytanie. Jak ja odczytuje usterke to mam nr błedu - nieznany, a u ciebie wyskakuje dodatkowo opis. Czy to jest zwykly tech? jaka wersja?
  • #23
    ociz
    Moderator of Cars
    Tech2_PL nie wiem co za wersja, ale mi też czasem pokaże jakieś bzdurne opisy albo po węgiersku. Mogę Ci podesłać jak chcesz. Ogólnie jakby ktoś miał zamiar poważnie podchodzić do takiej diagnostyki to szkoda czasu na jakieś fejsy.
  • #25
    starter55
    Level 24  
    Ja powiem od siebie tak
    Dobre są kable na detykowanych kosciach motoroli obslugujące oddzielnie linie K i L
    i łączące sie za pomocą portu com
    A jakie mozliwosci są takich kabelków to nikt nie zdaje sobie sprawy , ale ja wiem ze duze, wszystko zalezy od programów.
  • #28
    bogd74
    Level 10  
    homac wrote:
    Vag KKL działa z programem Fiatecuscan (sprawdzałem darmową wersje ze strony http://www.fiatecuscan.net/Default.aspx ). Mam kabel bez przeróbek - można odczytać i skasować kody błędów silnika.
    mam vag kkl 409.1 ale niestety nie umie połączyć się sterownikiem Bosch EDC15C w Fiat Brava 1.9 JTD wejście na 3piny.
  • #29
    Shady 89_tychy
    Level 18  
    Też miałem Fiata Bravo z 1.9 JTD. Musisz przerobić kabel według schematu na zdjęciu. Ważne jest żeby wyprowadzić na krokodylkach zewnętrzną masę oraz plusa. Kabel wtedy działa na 100%

    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

    Wystarczy połączyć piny z kabla z pinami we wtyczce 3-pinowej. Są też dostępne przejściówki na aledrogo.
  • #30
    bogd74
    Level 10  
    Shady 89_tychy wrote:
    Też miałem Fiata Bravo z 1.9 JTD. Musisz przerobić kabel według schematu na zdjęciu. Ważne jest żeby wyprowadzić na krokodylkach zewnętrzną masę oraz plusa. Kabel wtedy działa na 100%

    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

    Wystarczy połączyć piny z kabla z pinami we wtyczce 3-pinowej. Są też dostępne przejściówki na aledrogo.
    Niestety nie potrafie się połączyć, może mam złe sterowniki? Mam taką oryginalną przejściówke.