Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

homac 23 Lip 2010 19:53 83960 35
  • #1 23 Lip 2010 19:53
    homac
    Poziom 12  

    Witam!
    Zakupiłem na allegro interfejs diagnostyczny VAG KKL (do samochodów z grupy VW ( AUDI, SEAT, SKODA, VW) Jest kompatybilny z oprogramowaniem VAG wersja 409,1 firmy Ross-Tech z polskim VAG 409,1 lub VAG 2,5 PL) na port USB do diagnozowania Skody (sprawuje się całkiem dobrze).
    W opisie interfejsu było takie sformułowanie: "Można również diagnozować inne auta z systemem OBD2 posiadające protokół ISO 9141 są to między innymi Alfa Romeo od 2001r benzyna, BMW od 2000r benzyna, Citroen od 2001r benzyna, Fiat 2001r benzyna, Opel od 2000r benzyna, Volvo od 2001 benzyna, do tego celu używamy oprogramowania firmy Ross-Tech VAG COM wersja 409,1 lub 311,2"
    Czy można nim zdiagnozować inne marki samochodów? konkretnie chodzi mi o Fiata Pandę 1.1 benzyna 2003r. Jeśli tak to jak to zrobić za pomocą VAG COM 409.1?

    1 29
  • #2 23 Lip 2010 20:00
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak ładnie poprosisz to samochód przemówi ludzkim głosem i sam powie co go boli. W każdym razie w ten sposób masz większe szanse niż programem VAG.

    3
  • #3 23 Lip 2010 20:01
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Fiata to nie zrobisz tym ale Alfe, Opla i owszem.
    Następna sprawa to napewno nie programami VAG-COM...

    0
  • #4 23 Lip 2010 20:03
    T5
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Jak ładnie poprosisz to samochód przemówi ludzkim głosem i sam powie co go boli. W każdym razie w ten sposób masz większe szanse niż programem VAG.
    Prawie jak poezja:D Japończyki jakieś takim czymś robiłem.Błędy kasowało:D:D Poza tym do każdego auta najlepszy sprzęt dedykowany.Zostań więc przy skodzie:D

    2
  • #6 23 Lip 2010 20:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Przetestuj i zdaj relację, tylko najlepiej pełną wersję bo ta darmowa mocno okrojona.

    2
  • #7 23 Lip 2010 20:45
    homac
    Poziom 12  

    A jakieś inne programy? Może ktoś ma coś sprawdzonego?

    3
  • #8 23 Lip 2010 22:34
    autoas
    Poziom 42  

    Ty chciałbyś pewnie VAGiem za 49 zł robić wszystkie marki, no super i jeszcze program byś chciał taki uniwersalny

    -3
  • #9 23 Lip 2010 23:13
    homac
    Poziom 12  

    Nie chciałbym robić wszystkich marek bo nie mam takiej potrzeby, tylko pytam jakie są jeszcze możliwości tego interfejsu i czy sformułowanie z opisu to prawda.

    2
  • #10 23 Lip 2010 23:46
    pitool
    Poziom 29  

    Nie kombinuj bo posadzisz kabel za 49 zł. Kup sobie Vcds albo Vcp i wtedy masz pewność że nie posadzisz żadnego sterownika w aucie (Gdzieś tu jest temat jak wysypał się sterownik ABS od takich tanich fejsów) a tu masz chyba najlepsze info w sieci jaki sprzęt do "diagnostyki" sobie kupić:D
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic910110.html

    2
  • #11 24 Lip 2010 10:54
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Napisałem wyżej że VAG'iem jako interfejsem to połączysz się z Oplem bo są do tego programy, Alfą i jeszcze paroma ale z Fiatem to nie wydaje mi się zbytnio tak samo z Citroenem. Ople to nawet Omega B z 97r powinna się łączyć.

    1
  • #12 24 Lip 2010 11:29
    KS2507
    Poziom 23  

    Witam!!!

    Mam takie pytanko,posiadam interfejs jak w temacie.
    a
    Chciałbym połączyć się ze sterownikiem Astry G X14XE 1998r.

    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy, a chciałbym skasować kontrolkę AIR BAG

    Jakim programem najlepiej to zrobić,oczywiście z darmowych wersji.

    Z góry dziękuję!!!

    0
  • #13 24 Lip 2010 11:32
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.

    0
  • #14 24 Lip 2010 13:36
    ociz
    Moderator Samochody

    KS2507 napisał:
    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy

    No i wystarczy, usuwasz usterkę kasujesz błędy i wszytko śmiga.

    0
  • #16 24 Lip 2010 18:09
    KS2507
    Poziom 23  

    ociz napisał:
    KS2507 napisał:
    Opel Techem ściągnientym z neta mogę tylko odczytać i skasować błędy

    No i wystarczy, usuwasz usterkę kasujesz błędy i wszytko śmiga.


    Sorki ! źle opisałem mogę odczytać i skasować tylko błędy sterownika silnika nic poza tym..

    A chcę wykasować błąd AIR BAG.

    1
  • #17 24 Lip 2010 18:21
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    To zobacz co napisałem 3 posty wyżej. Bawiłem się kiedyś dla testu czymś takim i stwierdziłem że Tech1-2 nic nie zastąpi...

    0
  • #18 26 Lip 2010 20:35
    ociz
    Moderator Samochody

    Elektroniczek napisał:
    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.

    Robione przed chwilą.
    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

    0
  • #19 26 Lip 2010 22:18
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    No prosze. To wychodzi na to że po co kupować techa-2 :D

    1
  • #20 26 Lip 2010 22:26
    ociz
    Moderator Samochody

    No nie koniecznie, bo sama możliwość odczytywania i kasowania błędów to zwykle za mało.

    1
  • #21 27 Lip 2010 07:42
    Elektroniczek
    Poziom 22  

    Wiem dlatego ręczniak tech1-2 jest w użyciu. kiedyś bawilismy sie dla testu fejsami z allegro na chleb by sie nie zarobiło prz ich pomocy.

    0
  • #22 31 Lip 2010 09:47
    kukiz1986
    Poziom 27  

    ociz napisał:
    Elektroniczek napisał:
    Darmówkami VAGiem SRS chyba nie ruszysz.

    Robione przed chwilą.
    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.


    kolego ja tez łacze sie zwyklym kabelkiem bez problemu z airbag w oplu. Mam tylko do ciebie pytanie. Jak ja odczytuje usterke to mam nr błedu - nieznany, a u ciebie wyskakuje dodatkowo opis. Czy to jest zwykly tech? jaka wersja?

    1
  • #23 31 Lip 2010 12:47
    ociz
    Moderator Samochody

    Tech2_PL nie wiem co za wersja, ale mi też czasem pokaże jakieś bzdurne opisy albo po węgiersku. Mogę Ci podesłać jak chcesz. Ogólnie jakby ktoś miał zamiar poważnie podchodzić do takiej diagnostyki to szkoda czasu na jakieś fejsy.

    1
  • #25 01 Sie 2010 18:52
    starter55
    Poziom 24  

    Ja powiem od siebie tak
    Dobre są kable na detykowanych kosciach motoroli obslugujące oddzielnie linie K i L
    i łączące sie za pomocą portu com
    A jakie mozliwosci są takich kabelków to nikt nie zdaje sobie sprawy , ale ja wiem ze duze, wszystko zalezy od programów.

    1
  • #27 03 Sie 2010 14:09
    Shady 89_tychy
    Poziom 18  

    We fiacie kablem KKL można trochę zrobić, ale do inspekcji czy komfortu potrzeba ELM'a.

    0
  • #28 03 Paź 2010 08:32
    bogd74
    Poziom 9  

    homac napisał:
    Vag KKL działa z programem Fiatecuscan (sprawdzałem darmową wersje ze strony http://www.fiatecuscan.net/Default.aspx ). Mam kabel bez przeróbek - można odczytać i skasować kody błędów silnika.
    mam vag kkl 409.1 ale niestety nie umie połączyć się sterownikiem Bosch EDC15C w Fiat Brava 1.9 JTD wejście na 3piny.

    0
  • #29 03 Paź 2010 11:44
    Shady 89_tychy
    Poziom 18  

    Też miałem Fiata Bravo z 1.9 JTD. Musisz przerobić kabel według schematu na zdjęciu. Ważne jest żeby wyprowadzić na krokodylkach zewnętrzną masę oraz plusa. Kabel wtedy działa na 100%

    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

    Wystarczy połączyć piny z kabla z pinami we wtyczce 3-pinowej. Są też dostępne przejściówki na aledrogo.

    1
  • #30 07 Paź 2010 18:42
    bogd74
    Poziom 9  

    Shady 89_tychy napisał:
    Też miałem Fiata Bravo z 1.9 JTD. Musisz przerobić kabel według schematu na zdjęciu. Ważne jest żeby wyprowadzić na krokodylkach zewnętrzną masę oraz plusa. Kabel wtedy działa na 100%

    Interfejs VAG KKL a inne marki samochodów.

    Wystarczy połączyć piny z kabla z pinami we wtyczce 3-pinowej. Są też dostępne przejściówki na aledrogo.
    Niestety nie potrafie się połączyć, może mam złe sterowniki? Mam taką oryginalną przejściówke.

    1