Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Civic - Problem z temperaturą po wymianie UPG

23 Lip 2010 22:28 3150 2
  • Poziom 14  
    Witam mam problem z moją Hondą może ktoś z Was miał taki problem.

    1. Dane auta

    Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G

    2. problem przed naprawą

    Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia.

    3. co zostało zrobione:

    a) wymiana uszczelki pod głowicą
    b) planowanie głowicy
    c) wymiana uszczelniaczy zaworowych
    d) wymiana pierścieni
    e) podmieniliśmy chłodnicę z takiej samej hondy i nic
    f) podmieniliśmy korek i termostat z dobrej hondy gdzie wszystko jest ok i dalej to samo
    g) odpowietrzyliśmy układ i dalej to samo
    h) sprawdziliśmy wiatrak załącza się nieco przy połowie wskaźnika temperatury
    i) podmieniliśmy tez włącznik wentylatora i nic

    Całość została złożona, nowy płyn chłodniczy, termostat i czujnik temperatury.

    4. co udało się uzyskać ?

    a) płyn nie przechodzi już do wyrównawczego gdy się nagrzeje
    b) płyn jest zasysany do układu chłodzenia (kiedy stygnie)
    c) termostat puszcza na duży obieg, chłodnica się nagrzewa
    d) rury doprowadzające płyn do chłodnicy da się ugiąć
    e) wentylator się załącza koło połowy wskaźnika (normalnie przed usterką 1/3 wskaźnika)

    5. Obecny problem

    a) dalej silnik łapie w szybkim tempie temperaturę ponad 3/4 i ma ochotę iść wyżej, po wymianie tego wszystkiego tylko z płynem w zbiorniczku się uspokoiło, reszta bez zmian.

    Dodam też, że rozrząd ma przejechane 20 tyś po wymianie.

    Proszę o rady i podpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Głowica na szczelność sprawdzona ?
  • Poziom 14  
    Nie sprawdzona, niestety. Ale tak sobie myślę, że skoro nie wywala płynu to jest ok ?

    Najbardziej drażni mnie to, że jadę to naturalnie chłodnica jest chłodzona powietrzem a temp nie spada. Tak jak by wlatujące powietrze na chłodnicę nie robiło swojej roboty.

    Dziś wymieniłem pompę wody na nową, okazało się jednak, że stara jest ok.
    Odpowietrzyłem układ (tyle ile da się to zrobić za jednym razem) i dalej to samo.
    Wskazówka od temperatury na 3/4 i idzie do góry.

    Problem rozwiązany !!!

    Okazało się, że po remoncie wszystko było ok poza czujnikiem temperatury na zegary. Został on wymieniony w czasie remontu na nowy. I nowy był zły. Trafił się zły wyskalowany i wskazówka od temperatury głupiała. Po podmianie na stary jest ok.

    Owszem słyszałem o nowych uszkodzonych termostatach ale czujnik !!!

    Cóż najważniejsze, że jest ok.