Witam mam problem z moją Hondą może ktoś z Was miał taki problem.
1. Dane auta
Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G
2. problem przed naprawą
Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia.
3. co zostało zrobione:
a) wymiana uszczelki pod głowicą
b) planowanie głowicy
c) wymiana uszczelniaczy zaworowych
d) wymiana pierścieni
e) podmieniliśmy chłodnicę z takiej samej hondy i nic
f) podmieniliśmy korek i termostat z dobrej hondy gdzie wszystko jest ok i dalej to samo
g) odpowietrzyliśmy układ i dalej to samo
h) sprawdziliśmy wiatrak załącza się nieco przy połowie wskaźnika temperatury
i) podmieniliśmy tez włącznik wentylatora i nic
Całość została złożona, nowy płyn chłodniczy, termostat i czujnik temperatury.
4. co udało się uzyskać ?
a) płyn nie przechodzi już do wyrównawczego gdy się nagrzeje
b) płyn jest zasysany do układu chłodzenia (kiedy stygnie)
c) termostat puszcza na duży obieg, chłodnica się nagrzewa
d) rury doprowadzające płyn do chłodnicy da się ugiąć
e) wentylator się załącza koło połowy wskaźnika (normalnie przed usterką 1/3 wskaźnika)
5. Obecny problem
a) dalej silnik łapie w szybkim tempie temperaturę ponad 3/4 i ma ochotę iść wyżej, po wymianie tego wszystkiego tylko z płynem w zbiorniczku się uspokoiło, reszta bez zmian.
Dodam też, że rozrząd ma przejechane 20 tyś po wymianie.
Proszę o rady i podpowiedzi.
1. Dane auta
Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G
2. problem przed naprawą
Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia.
3. co zostało zrobione:
a) wymiana uszczelki pod głowicą
b) planowanie głowicy
c) wymiana uszczelniaczy zaworowych
d) wymiana pierścieni
e) podmieniliśmy chłodnicę z takiej samej hondy i nic
f) podmieniliśmy korek i termostat z dobrej hondy gdzie wszystko jest ok i dalej to samo
g) odpowietrzyliśmy układ i dalej to samo
h) sprawdziliśmy wiatrak załącza się nieco przy połowie wskaźnika temperatury
i) podmieniliśmy tez włącznik wentylatora i nic
Całość została złożona, nowy płyn chłodniczy, termostat i czujnik temperatury.
4. co udało się uzyskać ?
a) płyn nie przechodzi już do wyrównawczego gdy się nagrzeje
b) płyn jest zasysany do układu chłodzenia (kiedy stygnie)
c) termostat puszcza na duży obieg, chłodnica się nagrzewa
d) rury doprowadzające płyn do chłodnicy da się ugiąć
e) wentylator się załącza koło połowy wskaźnika (normalnie przed usterką 1/3 wskaźnika)
5. Obecny problem
a) dalej silnik łapie w szybkim tempie temperaturę ponad 3/4 i ma ochotę iść wyżej, po wymianie tego wszystkiego tylko z płynem w zbiorniczku się uspokoiło, reszta bez zmian.
Dodam też, że rozrząd ma przejechane 20 tyś po wymianie.
Proszę o rady i podpowiedzi.