Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy procesor do Toshiby L20-217 na socket 479 mPGA

24 Lip 2010 10:11 4429 16
  • Poziom 8  
    Witam ! Posiadam laptop ten co w temacie i chciałbym wymienić procesor tylko nie wiem na jaki i jaki będzie dobry. Proszę o pomoc jakie procesory będą pasowały i jak by ktoś mógł podać mi przykładową aukcje na allegro z procesorem, który wejdzie do mojego laptopa. Teraz mam włożony procesor Intel Celeron M 350 (1.3 Ghz). Jak nie ten temat to przepraszam ale jest tu nowy :) .
  • Poziom 32  
    W gre wchodza jedynie inne CM. Zadnego C2D ani Dual-Core tam nie wsadzisz ze wzgledu na chipset. Jesli bardzo zalezy Ci na tej wymianie to kup najwyzej taktowanego Celerona Mobile'a pod swoj socket i mozesz ewentualnie zrobic pin-mod'a fsb na 400Mhz (jesli mnie pamiec nie myli).
    Pamietaj o zwiekszonym wydzielaniu ciepla i co sie z tym wiaze wymiana pasty termo i kontroli temperatury. Te Toshiby porzadnie sie grzaly (rowniez jak mnie pamiec nie myli).
  • Poziom 8  
    Czyli co tylko celerony ? Na innym forum pisali, że moge zmienić na jakiś pentium M, tylko nie podałem im chipset'a tylko model. Ale jak zamienię na celeron np. tam 2.0 Ghz (o ile jest) to będzie różnica ? Acha a na allegro dostanę te pastę czy w zwykłym sklepie komputerowym też. A i co to ten pin mod ?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Masz racje. Mozesz jak najbardziej zakupic Pentium M. Np modele:
    Pentium-M (Dothan) 750 1.86GHz
    Pentium-M (Dothan) 740 1.73GHz
    Teoretycznie chyba najwyzszy to 780 lecz jego cena jest kosmiczna:)

    Mozesz tez kupic Pentium'a M i zrobic wspomniany Drut-Mod.
    Zmieniasz tym magistrale na wyzsza a tym samym zwiekszasz o dosc sporo taktowanie procesora. Np z Pentiuma M 735 mozna zrobic 10 razy (?) drozsza 780tke:)
    Wszystko zostalo opisane i wystarczy poszukac. Nawet na allegro masz w tej chwili aukcje Pentiumow M z opisem modowania poprzez zlaczenie druciekiem dwoch pinow. Wsytarczy wpisac odpowiednie zapytanie np "Intel Pentium M 735".
    Roznica pomiedzy Celeronem M 1,3Ghz a Pentiumem M 2i wieceh Ghz bedzie na pewno odczuwalna.
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc pkt. już masz. Możesz jeszcze napisać jak sprawdzić czy procesor wejdzie do mojego laptopa, czym się sugerować i na co patrzeć.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    1. Popatrzec na socket
    2. Popatrzec na chipset (przeczytac np datashit)
    3. Jesli jestesmy leniwi wrzucic w google zapytanie "model laptopa cpu upgrade" i na pewno cos wyskoczy:)

    Do Twojej toshibki beda na 100% pasowac tylko CM'y i PM'y wiec najrozsadniej jest wziac Pentiuma z taktowaniem ok 1.8-2.0 GHZ (wyzsza sa drogie), zdrutowac piny i gotowe:)
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Tak bedzie pasowal.
    TUTAJ masz liste Pentiumow M. Beda pasowac wszystkie pod socket mPGA.
    Chyba kazdy mozesz poddac "drut-mod'owi" zmieniajac magistrale fsb na wyzsza, jesli Cie to interesuje.
  • Poziom 8  
    Dzięki za tak dokładną pomoc, znasz się na tym lepiej niż ja na wiązaniu butów :P Jeszcze raz Dzięki !!!!! :D

    Dodano po 9 [minuty]:

    Oj jeszcze ostatnie pytanie już na prawdę, wybacz mi pewnie już nie wytrzymujesz :P jak nie masz ochoty nie musisz odpowiadać ale czy jak wsadzę tego pentium z tej aukcji to będę musiał wymieniać pastę i te chłodzenie i czy to drogie jest ? Z góry dzięki.
  • Poziom 32  
    Chlodzenie oczywiscie zostawiasz to samo. Paste kup jakakolwiek - na allegro wpisz "pasta termoprzewodzaca" i wyskoczy sporo pozycji. Wystarczy zwykla biala za pare zlotych.
    W laptopie i tak sa takie temperetury ze 2 stopnie w ta czy w ta w zaleznosci od dobrej/gorszej pasty nie maja znaczenia:)
  • Poziom 8  
    A zobaczyłem, że na tej stronie z wiki co mi podałeś nie ma procesorów pod socket mpga, są ale tylko pod µpga. Czy to nie szkodzi ? Czy procesor i tak wejdzie ?
  • Poziom 32  
    micro-PGA/mPGA/μPGA to ten sam socket.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Czyli że dual core mógłby wejść ?
  • Poziom 8  
    Zdecydowałem się zakupić nowy procesor do toshiby L20-217 i teraz moje pytanie jaki wejdzie do socket'u: 479 mPGA
    Wsadzony jest tam teraz Celeron M 350.


    SL6N9 SL7UZ - Te dwa rodzaje procesorów podano mi, że wejdą. Czy jakiś inny wejdzie jeszcze? Najlepiej żeby ktoś podał mi aukcje na allegro z tym procesorem.