Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper 2,2HDI (silnik Forda) '07 - gaśnie po odpaleniu

24 Lip 2010 10:17 18154 26
  • Poziom 9  
    Witam, mam następujący problem. Po odpaleniu silnik gaśnie, potrzeba kilkunastu prób aby nim ruszyć. Jeżeli uda się ruszyć to jedzie normalnie, później silnik gaśnie sporadycznie ale i tak jest problem z odpaleniem. Został wymieniony zawór recyrkulacji spalin (EGR) na nowy i nie przyniosło to żadnego skutku. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnej usterki. Proszę o pomoc. wifron1(malpa)wp.pl
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    moc ma?
    wymiana zaworu byla bezcelowa.
    sprawdz w parametrach cisnienie paliwa gdy gasnie oraz podczas rozruchu gdy nie odpala
  • Poziom 9  
    Dzieki za info Wymienilismy zawór po sugestiach mechaników Podczas jazdy silnik czasem dostaje czkawki i traci moc Mechanicy sugerowali wymiane zaworu recyrkulacji spalin, pozatym zawor ten wymieniany byl juz na gwarancji Sami tez czyscilismy go oraz likwidowalismy przedmuchy spalin przy polaczeniu z korpusem silnika Po takiej kosmetyce silnik pracowal potem normalnie Obecna wymiana zaworu na nowy nie przyniosla spodziewanego efektu . Jesli mozesz podpowiedz prosze w jaki sposob mozna sprawdzic (pomiezyc te cisnienia) o ktorych wspomniales (moim zdaniem ma to sens) poza serwisem oczywiscie bo na to nas po prostu nie stac Znajomi mechanicy sugeruja rowniez wadliwa prace wtryskiwaczy (zawieszanie sie) Podpowiedz czy to rowniez moze byc przyczyna Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Musisz pojechać na diagnostykę i sprawdzić ciśnienie na CR jak wyżej kolega na pisał .Jak nie ma cisnienia to wtryski to ecu nie otworzy wtrysków ,czy nie kopci ci czasami na czarno ?
  • Poziom 9  
    Dziękuje Colin555 oraz Tomasz0703. Panowie naprowadziliście laika z dziedziny CR na właściwą drogę. Powertowałem w internecie na ten temat i mieliście słuszną rację. Powodem nierównej pracy silnika (pływanie obrotów, wielokrotne gaśnięcie silnika w kilka sekund po uruchomieniu oraz gaśniecie silnika nawet w czasie jazdy) było "skaczące" ciśnienie paliwa (wahania ok 300 atm). Przyczyna powiedziałbym banalna. Zacierający się zawór regulacji ciśnienia. Reanimacja zaworu nie powiodła się. Diagnosta wymienił na inny sprawny. Wahania ciśnienia unormowały się. Silnik pracuje jak zegarek. Nawet mam wrażenie, że stał się bardziej dynamiczny (przebieg ok 320 000 ). Koszt zaworu używki i robocizna razem 450 pln netto. Poszerzyłem wiedzę na ten temat, znalazłem dobry i chyba nie drogi warsztat (okolice Poznania)i nie zamierzam więcej (jak we wpisie wyżej) mierzyć tych ciśnień analogowymi manometrami. Pewnie Colin555 i Tomasz0703 jak przeczytali mój wpis to im ręce opadły i się więcej nie odezwali sądząc z jakim matołem mają do czynienia. Dziękuje jeszcze raz Colin555 i Tomasz0703 za odpowiedź oraz wszystkim innym dzielącym się swoim doświadczeniem. Temat uważam za zamknięty. pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 27  
    Nówka kosztuje 450 zł a używka niestety pochodzi niedługo
  • Poziom 9  
    pilnuj też zaworu EGR bo też sie zapycha i blokuje silnik i potrafi zgasić go czasem puszcza uszczelka na zaworze regulującym ciśnienie na listwie CR wiec też można popatrzeć na to jak będziesz miał w przyszłości takie problemy no i oczywiście dobre paliwo bo zajeździsz wtryski i inne elementy tego układu bo jest to delikatny układ
  • Poziom 9  
    Staram się nie tankować "byle gdzie" , ale to zawsze jest loteria
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Soft był głównie po to żeby tłoki nie pękały a durni klienci nawet pojęcia nie mają że im moc obcięto.
  • Użytkownik obserwowany
    2.2 puma jest na denso , nie na delphi ale gniot faktycznie nieziemski :)
  • Poziom 13  
    Panowie . Przypadkiem nadknąłem się na wasze opisy i widzę że wasze doświadczenie z tymi 2,2 hdi jest ogromne.
    Mam zatem pytanko czy te tłoki często pękają w tych wozach,bo akurat wjechał do mnie na lawecie jumper 2,2 hdi na łańcuchu to chyba ta PUMA czy się mylę?
    Objawy nie ciekawe jakby uszczelka pod głowicą poszłą ale ani się nie robi ciśnienie w ukł. chłodzenia ani woda do oleju nie poszła ale wywaliło olej na uszczelkach obok wtrysków . Co o tym sądzicie?
  • Poziom 18  
    Często. Puma. Zmierz ciśnienie sprężania.
  • Poziom 39  
    Pękały w starszych, nowe już nie pękają. Coś było nie tak z chłodzeniem tłoków.
  • Poziom 13  
    No to zaraz się biorę do pomiaru. Niestety mam dziwne przeczucia jak słyszę ten silnik gdy odpali. Ale nic nie stuka nie puka .

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    No i niestety , na 1,2,4 ciśnienie ok 25 atm. a na trzecim 0atm.
    Sciągam głowicę.
  • Poziom 13  
    gacopiesz .Nie rozumiem twej odpowiedzi "nie ma za co"
  • Poziom 2  
    Podpowiedział ci to mu podziękuj, a o co może chodzić? Czego nie rozumiesz?
  • Poziom 13  
    Dziękuję za podpowiedż i odpowiedż.
  • Poziom 13  
    Witam. Jednak tłok pęknięty. Wymieniłęm profilaktycznie 4kpl. i przy okazji jeszcze kulka innych rzeczy jak turbo , dwumasę z sprzęgłem bo cud że jeszcze z tą dwumasą jeżdził i końcówki wtrysków.
    Autko pali i śmiga tylko czasami wolne obroty i tylko wolne obroty dziwnie falują jakby właśnie tyły wachania w ciśnieniu paliwa .Który to czujnik na pompie paliwa bo widzę tam dwa czujniki(jeden z szarą drugi z zieloną wtyczką)? Komp pokazuje tylko błąd P0683 ale myślę że to nic z tym wspólengo.
  • Poziom 39  
    johny604 napisał:
    i tylko wolne obroty dziwnie falują jakby właśnie tyły wachania w ciśnieniu paliwa .

    Temat znany i omówiony na forum.
  • Poziom 13  
    No i niestety czujnik nowy a silnik na postoju dalej nie równo pracuje . Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły.
  • Poziom 39  
    Bo to nie czujnik się wymienia a regulator.
  • Poziom 13  
    Sorry. Żle się wyraziłem nie czujnik tylko zawór regulacji ciśnieniem paliwa.
  • Poziom 39  
    A te wolne obroty to po odpaleniu falują, czy po jeździe?
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany .Winny był jednak zawór regulacji ciśnienia który należało po włożeniu zakodować.