Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra A 1.8i, wtrysk Multec - brak mocy silnika.

piotr_detmerowski 24 Jul 2010 18:22 5577 21
  • #1
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    mam problem wyświetliły mi się błędy 19- czujnik położenia prędkości obrotowej ,25-wtryskiwacz zbyt wysokie napięcie , 35-silnik krokowy nie właściwa liczba kroków , 13-sonda lambda brak sygnału co mam zrobić wymieniać wszystko czy da się naprawić. Vectra jest okropnie słaba brak przyśpieszenia zamiast koni mechanicznych pod maską zostały chyba kucyki proszę o pomoc z góry dziękuje
  • #2
    przem27
    Level 30  
    Zaczął bym od sprawdzenia sondy bo to najbardziej prawdopodobna przyczyna braku mocy, potem wykasuj błędy, pojeździj chwilę i zobacz które wrócą... napisz o efektach będziemy kombinowali dalej:):)
    pozdr
  • #4
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    jest LPG

    Dodano po 2 [minuty]:

    przem27 . jak sprawdzić czy sonda jest sprawna?
  • #6
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    nie mam żadnego miernika ale sprawdziłem w ten sposób ze odłączyłem sondę i nie ma różnicy tak samo się zachowuje silnik z podłączoną sondą czy bez niej

    Dodano po 5 [minuty]:

    kupię w poniedziałek sondę i napisze czy jest jakaś poprawa
  • #7
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    kupiłem sondę i mam problem w vectrze jest gaz i gaziarz podłączył się do przewodu od sondy z innym przewodem, tzn od sondy idzie zielony przewód i gaziarz podłączył się do niego z fioletowym a do drugiej części przewodu podłączył się z białym. Czy ja mam sondę podłączyć tak jak była? czy tak jak powinna być?
  • #8
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    wymieniłem sondę podłączyłem tak jak była i jest cały czas tak samo bez zmian, komputer pokazuje błąd brak sygnału sonda lambda co mam robić
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    A po co było wymieniać jak jej nawet nie sprawdziłeś, jak masz za dużo pieniędzy to po prostu zapłać komuś żeby naprawił samochód.
  • #10
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    sondę kupiłem za śmieszne pieniądze nie całe 50 zł

    Dodano po 3 [minuty]:

    a dawałem już do mechaników, to mi tylko dawki po rozkręcali albo nie wiedzieli co jest
  • #11
    przem27
    Level 30  
    Najpierw odpisałem na PW teraz doczytałem z tymi gaziarzami, zepnij ze sobą przewody od sondy, znaczy żeby było jak fabrycznie, eliminując gazownię, jeśli na benzynie sygnał z sondy się pojawi to masz odpowiedź.
    pozdr
  • #12
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    podłączyłem sondę tak jak powinna być, a pozostałe przewody zostały luźno, i nie ma poprawy w przyśpieszeniu ani mocy lecz błąd sądy nie wyskakuje , co moze być jeszcze przyczyną spadku mocy ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co go gazy to tez nie widać różnicy
  • #13
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    wyświetla się teraz błąd 044 - Sonda lambda - uboga mieszanka co teraz gdzie i czym regulować?
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Masz do wyboru, błąd 13, 44/45 i rozjechane mapy lub emulator.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyświetla się na gazie, czy na benzynie? Zabierasz się do tego od d...y strony. Zapomnij że masz LPG i dopiero próbuj doprowadzić ten samochód kultury. Po pierwsze:
    Usuń wszystkie błędy z pamięci sterownika, po drugie NA BENZYNIE przejedź kilka km (oczywiście na rozgrzanym silniku) i zrób odczyt DTC. Potem do sprawdzenia ciśnienie paliwa i szczelność szlaufików oraz samej podstawy monowtrysku.
  • #16
    prymus122
    Level 13  
    u brata w astrze wyskoczyły błędy o silniku krokowym, oraz sonda lambda, silnik nie stracił mocy przy tych błędach, a po wymianie tylko silnika krokowego i skasowaniu błędów okazało się że błąd z sondą już nie wyskakuje. a co do naprawy, to zajrzał bym co z tym czujnikiem położenia prędkości obrotowej. i tak jak pisze robokop najpierw doprowadzić silnik żeby na benzynie działał jak należ,y później bawić się z gazem.
  • #17
    car centre
    Level 18  
    kody 25, 35 i 13 moim zdaniem nie oznaczają uszkodzenia tych elementów. opieram się oczywiście na przeczuciu bo samochodu nie widzę. wydaje mi się jednak że wadliwe działanie tych elementów jest spowodowane inną usterką.

    także na twoje pytanie czy wymieniać te elementy po kolei czy szukać innej usterki stanowczo ci odpowiadam: szukać inne usterki!

    zaczął bym tak jak już zostało powiedziane od sprawdzenia czujnika prędkości obrotowej. bo wadliwe jego działanie możne wywołać właśnie wadliwe działanie wtryskiwacza, sondy lambda i silnika krokowego.

    jeśli padł ci czujnik prędkości obrotowej tak jak ci pamięć diagnostyczna mówi to normalną konsekwencją będzie że sterownik przeszedł na sterowanie awaryjne czyli steruje wtryskiem nie w oparciu o rzeczywiste funkcjonowanie silnika ale w oparciu o zaprogramowane w sterowniku przypuszczenia. dlatego sterownik wtryskuje ci być możne za niska lub za wysoką ilość paliwa. stąd sonda lambda pokazuje niewłaściwy wynik bo to ona jest odpowiedzialna za odczyt czy sterownik wtrysnął za malo czy za duzo paliwa w danym momencie. silnik krokowy bedzie dzialac zle bo sterownik probuje na sile uregulowac doplywem dodatkowego powietrza predkosc obrotową ktora nie jest sterownikowi tak naprawdę i tak znana bo nie działa czujnik prędkości obrotowej, a napiecie na wtryskiwaczu jest za wysokie bo poziom wtrysku jest niewlasciwy.

    w nowszych vektrach w tym przypadku sterownik już by zablokował uruchomienie silnika bo brak odczytu z czujnika obrotów uszkodził by silnik przy niewłaściwym wtrysku.

    to co ci tu pisze jest tylko jedną z teorii. także porostu od tego bym zaczął. jak to nie to to wtedy można się zastanowić co dalej.

    jeszcze rozszczelnienie pomiędzy filtrem powietrza a wlotem powietrza do silnika może mieć podobne objawy i dawać podobne kody usterki. tymi kodami to się tak nie kieruj dosłownie. bo w systemie multec one są bardzo orientacyjne. bardzo się przydają one do diagnostyki ale należny je traktować z odpowiednim dystansem

    z tym czujnikiem obrotów to tez się nie spiesz z wymianą. może się kable rozłączyły albo wtyczka zaśniedziała. albo się poluzował trochę i odległość od koła impulsowego w silniku jest niewłaściwa

    wszystkie naprawy i sprawdzenia wykonuj na benzynie nie na gazie. również odłącz kable od instalacji gazowej od sondy lambda. dopiero jak samochód zacznie działać poprawnie z powrotem podłącz gaz

    przyjemnej naprawy
  • #18
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    car centre wrote:

    zaczął bym tak jak już zostało powiedziane od sprawdzenia czujnika prędkości obrotowej. bo wadliwe jego działanie możne wywołać właśnie wadliwe działanie wtryskiwacza, sondy lambda i silnika krokowego.

    jeśli padł ci czujnik prędkości obrotowej tak jak ci pamięć diagnostyczna mówi to normalną konsekwencją będzie że sterownik przeszedł na sterowanie awaryjne czyli steruje wtryskiem nie w oparciu o rzeczywiste funkcjonowanie silnika ale w oparciu o zaprogramowane w sterowniku przypuszczenia.
    Ńieprawda: http://automatyka.ndl.pl/opel/silniki/ecuc18nz.htm
    Skąd niby brałby się zapłon? W tym silniku aparat zapłonowy to tylko rozdział iskry. Prawdopodobnie wywaliło błąd czujnika dlatego że diagnoza była na zatrzymanym silniku.
  • #19
    car centre
    Level 18  
    [/quote]Ńieprawda: http://automatyka.ndl.pl/opel/silniki/ecuc18nz.htm
    Skąd niby brałby się zapłon? W tym silniku aparat zapłonowy to tylko rozdział iskry. Prawdopodobnie wywaliło błąd czujnika dlatego że diagnoza była na zatrzymanym silniku.[/quote]

    nie to żebym kwestionował co piszesz...

    ale co masz na myśli pisząc skąd brałby się zapłon? nie bardzo rozumiem.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    car centre wrote:

    ale co masz na myśli pisząc skąd brałby się zapłon? nie bardzo rozumiem.

    Za to ja ośmielę się zakwestionować poziom wiedzy kolegi.
    Vectra A 1.8i, wtrysk Multec - brak mocy silnika.
    Ten inkryminowany "engine speed sensor" to element nr. 39 - czujnik fazowo indukcyjny na załączonym obrazku, liczący zęby na kole fonicznym. Popatrz sobie i powiedz, w przypadku awarii tego czujnika jak sterownik silnika określi GPZ 1 cylindra i na podstawie czego wyliczy KWZ? Element 10 to tylko wzmacniacz impulsu, zaś 11 to tylko dystrybutor.
  • #21
    piotr_detmerowski
    Level 10  
    ok koledzy, zaczynam od szczelności układu zaczynając od filtra powietrza i po kolei, o wynikach poinformuje, gaz już odliczyłem od jutra zaczynam naprawę

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    przejrzałem wszystko po kolei była pęknięta uszczelka pod korpusem taka papierowa zrobiłem drugą i zrobiłem jazdę próbną
    po przejechanu 50 km na benzynie wyświetlił sie błąd
    19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał) , tzn co to jest? nie podłączyłem czegoś?
    wolne obroty maja ok 900 obrotów na minute i się wahają , nie są równe przyśpieszenie jest lepsze do 2,5 tys obr jest uczucie jak by się zalewał w dalszym ciągu co mam robić dalej bo jestem zielony ?
  • #22
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piotr_detmerowski wrote:

    po przejechanu 50 km na benzynie wyświetlił sie błąd
    19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał) , tzn co to jest? nie podłączyłem czegoś?
    A tutaj napisałeś tak:
    piotr_detmerowski wrote:
    mam problem wyświetliły mi się błędy 19- czujnik położenia prędkości obrotowej ,25-wtryskiwacz zbyt wysokie napięcie , 35-silnik krokowy nie właściwa liczba kroków , 13-sonda lambda brak sygnału co mam zrobić wymieniać wszystko czy da się naprawić.

    Jakim cudem masz dwie różne definicje tego samego błędu? Na zatrzymanym, czy uruchomionym silniku?
    Quote:

    wolne obroty maja ok 900 obrotów na minute i się wahają , nie są równe przyśpieszenie jest lepsze do 2,5 tys obr jest uczucie jak by się zalewał w dalszym ciągu co mam robić dalej bo jestem zielony ?
    Wydruk z analizatora spalin poproszę, poziom CO, HC i lambda, ponadto parametry życiowe rozgrzanego silnika - temperaturę, wartość podciśnienia na wolnych obrotach, KWZ, kąt otwarcia przepustnicy. Gdybać nie będziemy, tym bardziej że na forum wystarczająco dużo napisano na temat niedomagań starszych Opli. Zamykam do czasu uzyskania w/w danych.