Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Miernik "Master m830BUZ"| Pomiar prądu w motorower

Joker254 24 Lip 2010 20:47 2418 1
  • #1 24 Lip 2010 20:47
    Joker254
    Poziom 8  

Dobry wieczór. Na początek napiszę tylko że mam lat 15 i praktycznie zerowe pojęcie o elektryce (No komputer rozbiorę i złożę, by działał, ale nie w tym rzecz). Szukałem są troszkę podobne tematy do mojego, no ale chciałbym byście mi koledzy pomogli. Posiadam ten miernik :
    Master m830BUZ (Kupiłem taki bo mówili że taki zwykły na początek najlepszy)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic839425.html w tym temacie jest trochę niby wyjaśnione i dokładnie takie samo zdjęcie mojego miernika. Ale ja jestem zielony więc tak. Mam motorower Jawka (Stary czechosłowacki sprzęt, bez akumulatora, a prąd wytwarzają cewki w iskrowniku). I tak nie mam już któryś z kolei raz świateł, wcześniej wracały po przeczyszczeniu np. Przełączniku na kierownicy, lecz teraz wszyściutko czyściłem i nie ma dalej. Chodzi mi jak zmierzyć czy cewki dają prąd i jak zmierzyć czy dochodzi do kabli prąd, tzn. jak są podłączenia kabli do lampy na wsuwki to który kabel gdzie dotknąć co i jak czerwony do pomiaru a czarny do masy? wytłumaczcie mi jak można i właśnie na której funkcji to wszystko mierzyć bo jak widać miernik ma ich troszkę. Aha dodam jeszcze że kiedyś jak nie miałem świateł to pojechałem do takiego pana co jest elektrykiem i miał on taki miernik, no nie wiem czy model taki sam, coś tam pomierzył pozamieniał i światła wróciły, lecz teraz znów ich nie ma. Proszę o szybką odpowiedź. Dziękuję i przepraszam że tyle napisałem ale po prostu jestem jeszcze młody i chcę się nauczyć wszystkiego po kolei.

0 1
  • #2 16 Gru 2010 14:02
    pit007to
    Poziom 9