Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e36 318i M43 Duży problem sekwencja proszę o pomoc

25 Lip 2010 00:17 5508 15
  • Poziom 14  
    Witam.Miesiąc temu założyłem sekwencje i od tego czasu same problemy . Samochód przed założeniem instalacji chodził idealnie a teraz ...... Pierwszy problem upalne dni , po przełączeniu na lpg autko niby chodzi do momentu gdy troszkę gwałtownie nie wcisne gazu wtedy go zadusi po 10min problem ten znika a w chłodne dni jest ok. Drugi mankament to obroty . Podczas jazdy na luzie obroty 1100-1200 , stane spadną do 900 , włącze klime jest ok kompresor chodzi ale jak na chwile się wyłączy to obroty zaczynają się wahać 600-1000 włączy się ponownie obroty 900 i tak w kółko.W momencie jak zacznie świrować na lpg przełącze na pb jest to samo ale jak wyłącze samochód i odpale ponownie na pb to mogę zrobić ze 100km i jest ok.do póki nie przełącze na lpg. Jednym słowem jak zacznie wariować na lpg to i na pb świruje.Pierwsza sugestia gazownika to świece , zostały wymienione , druga to lambda (tu link do mojego tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1724292.html ) Lambda została wymieniona na Boscha i jest dokładnie to samo . Samochód był podłączany pod kompa i znowu problem (link do mojego tematu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=132512 ) Na wszystko jak liczyłem to wydałem już jakieś 3000pln i już zaczynam mieć tego dosyć , w poniedziałek znowu do gazownika , instalacja ma 4-tygodnie z czego u gazownika autko stało 2-tygodnie . Instalacja ZENIT, reduktor Alaska , wtryski Valtek typ 34.
  • Poziom 18  
    1. Alaska to nie reduktor do takiego silnika. To sie nadaje do Matiza, Corsy itp. Reduktor niby do 100kW (~130KM) ale nierzadko już przy 100KM nie daje rady. Twój silnik ma wg wikipedii 113-140KM w zalezności od wersji. Słyszałem o przypadku perfidnego zamontowania tego reduktora w Omedze MV6 (~210KM). W skrócie: za słaby reduktor, wymienic na mocniejszy, z zapasem wydajności (kme silver, eg 200).

    2. Wtryski valteka to badziew. Mają kiepską żywotność, kiepsko trzymaja parametry, ale sa tanie (i ladowane do wszystkich tanich zestawów montażowych razem z reduktorem Alaska). Poproś gazownika, żeby podlączyl interface do instalacji i zobacz jakie masz czasy wtrysku benzyny na biegu jałowym. Jak sa mniejsze niż ~3-4ms, to valteki nie dadzą rady. Ja mam u siebie czas wtrysku na wolnych obrotach 1.9-2.1ms i dopiero zamontowanie listwy matrix rozwiązało problem. Efekt zastosowania za wolnych wtrysków jest taki, że silnik cały czas dostaje z abuzo paliwa, a mniej sie nie da, bo na krótszy czas wtryski już nie sa w stanie sie otworzyć, ale komp od benzyny o tym nie wie i jeszcze bardziej skraca czasy wtrysku, aż całkowicie rozjedzie mapę, a może nawet zapali kontrolke silnika.

    Generalnie wyglada na to, ze gazownik założył najtańszy zestaw i tyle. Taki zestaw jest odpowiedni do słabszego auta (np. w takiej Astrze 1.4 16v pewnie by chodził jak miód). Idx do gazownika i ządaj wymiany na odpowiednie podzespoły na jego koszt, bo odwalił fuszerkę. Jak sie nie zgodzi to strasz policja i sądami, bo moim zdaniem założył za słabe podzespoly i o tym wiedział (no albo jest idiotą i nie umie czytać) Swoją drogą za instalację na alasce i valtekach 3000zł to dość sporo.
    jednocześnie
    Moderowany przez robokop:

    Post edytowałem - proszę sobie darować na przyszłość takie wycieczki, są inne instytucje do składania zażaleń na niesolidnych rzemieślników.

  • Poziom 14  
    Instalacja kosztowała 2400pln , lambda Bosch 200pln , świece 60pln, podpięcie pod kompa 80pln, pb na testy 100pln , gaz na testy 100pln.
    Gazownik ponoć zmieniał reduktor i było to samo (autko ma 115k) a co do valteków to są to najnowsze i ponoć dobre
    http://www.amax.bialystok.pl/html/pubonline/UserFiles/File/specyfikacja%20tech.%20type34.pdf Zresztą założył mi inne na kilka dni i było dokładnie to samo .Nie chce już inwestować bo wymiana świec , lambdy w niczym nie pomogło i tak myśle jak jutro oddam auto co wymyśli przepływomierz do wymiany albo krokowiec ! Ale już ani złotówki nie dołoże .
  • Poziom 14  
    Witam ponownie . Gazownik nie wie co może być powodem złej pracy na gazie i zaproponował wymiane całej instalacji na BRC na jego koszt , Zgodziłem się i w czwartek jadę na wymiane . Ciekawe czy pomoże ?!
  • Moderator Samochody
    Jeździłem taką trochę ostatnio z silnikiem 1.8is czyli ten 140 koni, też siedzi Alaska i daje radę, Valteki tak samo ale już uświadomiłem właściciela że "będziemy" je wymieniać na lepsze :), sterownik Stag 200 i wszystko śmiga idealnie.
  • Poziom 25  
    ociz napisał:
    Jeździłem taką trochę ostatnio z silnikiem 1.8is czyli ten 140 koni, też siedzi Alaska i daje radę, Valteki tak samo ale już uświadomiłem właściciela że "będziemy" je wymieniać na lepsze :), sterownik Stag 200 i wszystko śmiga idealnie.


    no gratuluję dobrego samopoczucia z tą alaską i proponuję już zbierać zaoszczędzoną kaską z paliwa na nowy silnik, bo niedługo będzie jego koniec, no chyba, że w programie jest ustawione podpieranie się PB to wtedy i alaska da radę przy tej mocy :D
  • Moderator Samochody
    Zaoszczędzoną na paliwie? Spalanie od 10l do 18l LPG wg mnie w normie.
  • Poziom 25  
    hmm powiedz mi jak reduktor który realnie daje radę do 90KM może bez problemu i z zadowoleniem właściciela obsługiwać 140KM i jest to zdrowe dla silnika i do tego nie podpiera sie PB
  • Moderator Samochody
    Może wpływ na to że daje radę ma to że tam akurat jest tak zamontowany że nie jest schładzany przez wpadające powietrze w czasie jazdy. Ale fakt też że zanim silnik się nie zagrzeje do normalnej temperatury pracy to nie da rady ostro pojechać, co nie jest akurat problemem.
  • Poziom 14  
    Witam ponownie. Autko dzisiaj odebrane od gazownika , założył :
    1 sterownik SEQUENT 24
    2 reduktor GENIUS1200
    3 wtryski ZAVOLI typ Pan
    i jeszcze pozmieniał pare rzeczy nie wiem co to jest ale na wszystkim jest BRC. Autko jak na razie chodzi ELEGANCKO :D NARESZCIE bez porównania z tamtą instalacją dopłaty nie chciał , czyli koszt 2400zł z wlewem pod klapką . Co myślicie o tej cenie i instalacji ?
  • Moderator Samochody
    Cena bardzo dobra jak na ten zestaw.
  • Poziom 20  
    Cena normalna. U mnie w okolicy taki zestaw 2300 Zł.
  • Poziom 14  
    Witam ponownie.Instalacja jest bez porównania tylko jest jeden mankament który występował też na poprzedniej instalacji. Gdy autko postoi w słońcu (porządnie się nagrzeje) odpalam chodzi na pb za chwile się przełącza na lpg obroty trzyma 900 jak powoli wciskam pedał gazu jest ok ale jak gwałtownie to go zadusi (nie zgaśnie) i wejdzie na obroty dzieje się to na postoju w trakcie jazdy jest ok po przejechaniu około 1km jest już dobrze. Dodam iż w zimne dni jest wszystko ok nic takiego się nie dzieje . Czy to normalne ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Powiem tak. Miałeś bardzo dobre wtryskiwacze reszta instalacji do kitu. Teraz masz przyzwoitą instalację a wtryski do kitu. Póki nie założysz dobrych wtrysków ciągle będziesz tu pisał posty.
  • Poziom 14  
    Ale gazownik wcześniej mi zakładał trzy różne listwy i było dokładnie to samo