Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 155 2,0 TS - 8 zaworów szarpie

25 Lip 2010 14:27 1719 2
  • Poziom 13  
    Witam.
    Problem jest następujący w miarę nagrzewania silnik przerywa (odcina zapłon) przy ok. 5000 obrotów, gdy osiągnie 90 st C zaczyna szarpać już przy ok. 3800 obrotów i nie idzie przekroczyć tej magicznej cyfry. Problem pojawił się po remoncie silnika (szlify + regeneracja głowicy + dorabiane tuleje tłokowe do wymiaru tłoków + nowe pierścienie, rozrząd idealnie na znakach ustawiany z czujnikiem zegarowym) i jego malowaniu (gdy był rozkręcony).

    Do tej pory wymieniłem cewki na nowe nowe bo stare odmówiły posłuszeństwa, sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału, podmiana modułów i wymiana przepływomierza. Podczas nagrzewania silnika i gdy silnik zbliża się do w/w obrotów zaczyna przerywać - brak iskry -> to samo dzieje się podczas jazdy na gazie (instalacja sekwencyjna Zenit). Świece nowe, kable wymienione miesiąc temu też na nowe (Tesli).

    Silnik to 2,0 Twin Spark 8 zaworowy za łańcuchu.
    "Przedzwoniłem" już instalacje sterowania silnikiem i szczerze mówiąc zgłupiałem trochę, brak błędów na kompie (sprawdzone za pomocą pedału gazu jak i na Visie + Euroscan), mam drugi komputer sterujący tym silnikiem i na nim zachowanie jest identyczne .

    Prosiłbym o wszystkie nasuwające się wam sugestie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Kolego skoro piszesz że to po rozebraniu auta, to czy są wszystkie punkty masowe oczyszczone i sprawdzone???
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Problem został rozwiązany po 2 latach męczenia...problemem było 0,5mm bicie na wale.