Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd 16730 Passat 2001r. V6 2.8 193KM

25 Lip 2010 16:53 5126 11
  • Poziom 22  
    Witam, błąd który wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu A, czyli numer 16730 pojawia się po 30 sekundach po skasowaniu wszystkich błędów. Gdzie w silniku 2,8 V6 znajduje się czujniki położenia wałka rozrządu A, a może ten kod błędu wskazuje na inną część? Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Ten element na zdjęciu to chyba nastawnik wałka rozrządu, zainteresować sie nim czy samym czujnikiem? z tego co wiem są tak dwa czujniki wałka rozrządu i dwa nastawniki, jeśli numer to 16730 to którego czujnika dotyczy?
  • Poziom 25  
    Jak otworzysz maskę to po lewej stronie kolo cewki zapłonowej to jest czujnik walka rozrządu nr 1.A to co kolega ci pokazuje to nastawnik zanim wymienisz to dobrze by było sprawdzić wiązki i na oscyloskopie sygnał z czujnika .
  • Użytkownik obserwowany
    Masz na aparacie zapłonowym czy potrójnej cewce silnik AAA.
  • Poziom 26  
    W tym roczniku to na bank potrójna cewka
  • Użytkownik obserwowany
    Niedoczytałem , w sprzedarzy są takie same czujniki jedne na 5v drugie na 12V zasilania.
    W ogóle sprawdz czy doczodzi zasilanie do czujnika i czy czujnik daje impulsy.
  • Poziom 22  
    Kod silnika AMX 142kW (193KM) 2001r
    Więc czujnika szukać tam gdzie pisał tomasz0703:
    Cytat:
    Jak otworzysz maskę to po lewej stronie kolo cewki zapłonowej to jest czujnik walka rozrządu nr 1.A to co kolega ci pokazuje to nastawnik zanim wymienisz to dobrze by było sprawdzić wiązki i na oscyloskopie sygnał z czujnika .
  • Poziom 22  
    Witam czujnik położenia wałka rozrządu został wymieniony na nowy (z serwisu VW), przy chłodnicy po lewej dla jednego rzędu cylindrów. Nic to nie dało, następnie odkręcenie i zamiana dla drugiego rzędu cylindrów (przy grodzi) brak zmian, po skasowaniu błędów po ok. 2 sekundach pojawiają się ponownie: najpierw 16730 potem, 16684, 16688, 16690, 16689. Silnik na wolnych obrotach jakby nierówno chodzi i czasem obroty spadają do ok. 550obr/min. Przy wyższych obrotach, np podczas jazdy jest w porządku. Pomierzyłem napięcie:
    Błąd 16730 Passat 2001r. V6 2.8 193KM
    Na wtyczce przy wyłączonym zapłonie przy odpiętej wtyczce:
    między + a 0 -6,36V
    między - a 0 -11,6V
    między + a - -4,8V
    Na wtyczce przy włączonym zapłonie przy odpiętej wtyczce:
    Takie same wskazania jak powyżej
    Na wtyczce przy pracującym silniku przy odpiętej wtyczce:
    Wskazania o ok. 1V większe niż powyżej
    Czy te wskazania są prawidłowe?
    W eTechu jest następujący schemat:
    Błąd 16730 Passat 2001r. V6 2.8 193KM
    Czy warto sprawdzać przewody od ECU do czujników? Może ktoś ma jakąś małą podpowiedź co mogło się wysypać przy takich objawach i błędach ECU, mi już chyba brakuje pomysłów? Silnik to AMX jak kolega wyżej pisał.
  • Użytkownik obserwowany
    Zrób tester diodowy z opornikiem 1,2 kom i zobacz czy podczas pracy silnika dioda będzie błyskać.
  • Poziom 22  
    Jak mam sie wpiąć w przewody?
    0 do +
    0 do -
    + do -
    Chodzi oczywiście o okablowanie wtyczki.
  • Poziom 42  
    Te pomiary rób na wpiętej wtyczce do czujnika , przy pracującym silniku.