Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DETEC Basic firmy D.T.SYSTEM jak podłączyć do PC-ta ?

25 Lip 2010 21:23 6149 28
  • Poziom 10  
    Witam. Mam zamontowaną instalację gazową z komputerem DETEC Basic. Posiadam program do ustawień. Mam też interface LPG z kompletem wtyczek. Jednak wyczytałem, że do tego DETEC Basic należy podpiąć się do tego kabelka co idzie do centralki w kabinie. Teraz nie wiem jak połączyć interface z tą wtyczką. Wiecie może jakie kabelki z jakimi ? Czy potrzeba może jakiś specjalny kabel do tego połączenia (taki od producenta) ? Ze strony producenta interfejsu LPG wyczytałem, że pasuje do wszystkich instalacji D.T.SYSTEM. Jednak nie ma w komplecie takiej małej wtyczki która pasowała by do tego kabelka od centralki.
    Pomyślałem że sam sobie połączę kabelkami tylko nie wiem jakie z jakimi.
    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    To nie te same wyprowadzenia co do centralki. Centralka jest podpięta pod styki 1,2,3,4 w sterowniku a interface podlączasz pod 5,6,7,8 w tej samej 8-mio stykowej kostce sterownika. Czyli musisz wypiąć wtyczkę centralki od sterownika a wpiąć się w sterownik wtyczką interfaca.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    Jak wypnę kostkę z komputera z kablami i w to miejsce podłączę PC-ta to komp gazowy nie będzie miał zasilania z akumulatora. Czy mimo tego uzyskam połączenie ?
  • Poziom 13  
    Sterownik ma dwa gniazda, 24-ro pinowe i 8-mio pinowe. Chodzi o to 8-pinowe. A zasilanie jest na 24-pinowym. A najlepiej podaj adres mailowy to prześlę instrukcję.
  • Poziom 10  
    Z góry dzięki za instrukcję mój email to: softtronic.net(malpa)gmail.com
  • Poziom 10  
    Witam, podłączył już ktoś tą centralkę pod PC?? mam zrobiony kabel z kabla do telefonu ale nie wiem gdzie mam go podpiąć w centralce. Proszę o pomoc
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Witam, podłączył już ktoś tą centralkę pod PC?? mam zrobiony kabel z kabla do telefonu ale nie wiem gdzie mam go podpiąć w centralce. Proszę o pomoc

    Właśnie podłączyłem się do centralki DETEC Basic+. Dla wyjaśnienia podaje, że jest DETEC Basic, DETEC Basic+ oraz DETEC Basic SUPER (dotyczy: instalacja LPG II-generacji, czyli z silniczkiem krokowym). Bezproblemowa komunikacja z laptopem. Jeżeli coś niejasne, prosze pytać. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Mógłbyś napisać czym się podłączyłeś?? jakieś linki/foto do kabla.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Mógłbyś napisać czym się podłączyłeś?? jakieś linki/foto do kabla.
    Pozdrawiam

    Witam. Interfejs kupiłem:
    Połączenie z komputerem LPG "DETEC Basic+" bezproblemowe. Okazało się, że nie działa w programie sonda i TPS. Po obejrzeniu instalacji... gazownik nie podłaczył elektrycznie (stąd najprawdopodobniej regulacja była na śrubie). Podłączyłem w/g instrukcji, założyłem silnik krokowy i można było się "pobawić".
    Dodam jeszcze, że tym interfejsem łaczyłem sie z KME Diego G3 oraz z ZENIT 'em równiez bezproblemowo. Jedyny "ból", że ten interfejs nie ma obudowy... należałoby zrobić. Pozdrawiam.


    Moderowany przez Sady:

    Linki krótkotrwałe/reklamowe - usunięto.

  • Poziom 10  
    Witam, oto zdjęcie centralki Detec basic
    z strony producenta
    http://www.autogas.dtgas.pl/storage/image/DSCF0411.jpg
    i moja
    http://w811.wrzuta.pl/obraz/a0RS7rtmtl6/p1030909
    a tu zdjęcie Detec basic +
    http://www.autogas.dtgas.pl/storage/image/DSCF0399.jpg

    i widać od razu że coś nie tak jest z tym złączem diagnostycznym a dokładnie o jego braku i w tym właśnie tkwi mój problem bo nie wiem gdzie będę musiał podłączyć ten interfejs.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Witam, oto zdjęcie centralki Detec basic
    z strony producenta
    http://www.autogas.dtgas.pl/storage/image/DSCF0411.jpg
    i moja
    http://w811.wrzuta.pl/obraz/a0RS7rtmtl6/p1030909
    a tu zdjęcie Detec basic +
    http://www.autogas.dtgas.pl/storage/image/DSCF0399.jpg

    i widać od razu że coś nie tak jest z tym złączem diagnostycznym a dokładnie o jego braku i w tym właśnie tkwi mój problem bo nie wiem gdzie będę musiał podłączyć ten interfejs.
    Pozdrawiam

    Witam. Pomyliłeś się. Otóż na trzeciej pozycji to nie jest zdjęcie Detec basic +. Jest to inny model (znacznie mocniejszy procesor, ma pomiar temperatury reduktora...) - jest to DETEC SUPER. Ma więcej pinów w gniazdku. Na 1-szej i 2-giej pozycji jest faktycznie DETEC Basic. Dopiero patrząc od spodu widać na nalepce dokładnie model. Ja akurat mam tą z 2-giej pozycji i jest to "DETEC Basic PLUS typ DTB01. Jest tam zestaw 4 przełączników (ustawić należy przed włączeniem zapłonu w/g instrukcji). Wiązka jest podłączona do gniazda 2x9 pinów. I z tych pinów jest wypradzenie do złącza diagnostycznego (jest tak w DETEC Basic +). Jeżeli nie masz we wiązce wyprowadzonego złącza diagnostycznego, to pewnie jest to DETEC Basic (bez tego "PLUS"). I wtedy rozłączasz centralkę w kabinie i podłączasz się do komputera (zwróć uwagę, że musisz przełączyć przełącznik nr4 (praca albo z centralą albo z komputerem PC). Czy czytałeś instrukcję montażu ? Bez przeczytania nie poradzisz sobie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Tak czytałem instrukcje i cały czas nie mogę zrozumieć ( spasować po foto) tej wtyczki z interfejsu od kompa do gniazda w centralce. Na wszystkich zdjęciach jest widoczna duża wtyczka typu "molex" od strony komputera a ja mam od strony centralki ( i sterownika) gniazda wielkości goldpinów.
    Oto zdjęcie centralki kabinowej ( sama płytka)
    http://w811.wrzuta.pl/obraz/1qTYDPvWBoI/p1030904
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Tak czytałem instrukcje i cały czas nie mogę zrozumieć ( spasować po foto) tej wtyczki z interfejsu od kompa do gniazda w centralce. Na wszystkich zdjęciach jest widoczna duża wtyczka typu "molex" od strony komputera a ja mam od strony centralki ( i sterownika) gniazda wielkości goldpinów.
    Oto zdjęcie centralki kabinowej ( sama płytka)
    http://w811.wrzuta.pl/obraz/1qTYDPvWBoI/p1030904

    Uzupełniam. Zauważ, że:Patrząc na gniazdo 2x9-pinów (liczymy od lewej najpierw w górnym rzędzie: 1, 2, ….9, potem w dolnym rzędzie od lewej: 10, 11, …18.
    Powinno być: 1 – czarny, 2- fioletowy, 3-szary, … (podaję dla sprawdzenia czy dobrze patrzysz).
    Mamy wg instrukcji:
    1 - czarny, GND, masa samochodu (-)
    6 – żółty, SW_IN, komunikacja z centralką kabinową
    7 – czerwony, SW_OUT, komunikacja z centralką kabinową
    8 – niebieski, +5V, zasilanie centralki kabinowej (+)
    No i powinno to wyjaśnić wszystko. Miłego dnia.
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Tak czytałem instrukcje i cały czas nie mogę zrozumieć ( spasować po foto) tej wtyczki z interfejsu od kompa do gniazda w centralce. Na wszystkich zdjęciach jest widoczna duża wtyczka typu "molex" od strony komputera a ja mam od strony centralki ( i sterownika) gniazda wielkości goldpinów.
    Oto zdjęcie centralki kabinowej ( sama płytka)
    http://w811.wrzuta.pl/obraz/1qTYDPvWBoI/p1030904

    Jeszcze dla "rozjaśnienia":
    Wiązki elektryczne zmieniały się na przestrzeni czasu. Pierwotnie złączem diagnostycznym było złącze centralki (ta w kabinie), stąd należało odłączyć centralkę a podpiąć komputer PC lub laptop. Wraz z wersją DETEC Basic PLUS zmieniła się wiązka elektryczna (wyprowadzono gniazdo diagnostyczne). Dopuszcza się montaż „DETEC Basic PLUS” (bywa opisane jako DETEC Basic+) na tych starszych wiązkach.
    Jak podłączyć się komputerem, zależy jaką masz wiązkę elektryczną. Istnieje też taka ewentualność, że sam wyprowadzisz sobie dla własnej wygody gniazdo diagnostyczne, gdy go nie ma w Twojej wiązce.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Czyli interfejs ( mam zamiar zrobić go własnoręcznie) podłączam zamiast centralki kabinowej ( przewód żółty i czerwony to linie K i L), podłączam do kompa, przestawiam przełącznik w sterowniku. Następnie przekręcam zapłon, włączam program na kompie i już teoretycznie zabawa z regulacją/ sprawdzeniem ustawień zaczyna się, dobrze rozumiem?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Czyli interfejs ( mam zamiar zrobić go własnoręcznie) podłączam zamiast centralki kabinowej ( przewód żółty i czerwony to linie K i L), podłączam do kompa, przestawiam przełącznik w sterowniku. Następnie przekręcam zapłon, włączam program na kompie i już teoretycznie zabawa z regulacją/ sprawdzeniem ustawień zaczyna się, dobrze rozumiem?
    Pozdrawiam

    Witam. Właśnie tak. Choć proponowałbym wyprowadzić spod wtyku wiązki do komputera do podłączenia się (tak jak zrobili w nowszych wiążkach. Zamiana lini "K" i "L" nic nie popsuje, najwyżej się nie skomunikuje. W jakim samochodzie i z jakim wtryskim masz LPG ? Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Jest to opel kadett z silnikiem c14nz na monowtrysku. Spalanie mam w granicach około 8-9l/100km. Chciałbym podłączyć go pod kompa i ustawić (lub wgrać nowsze oprogramowanie) abym go mógł odpalić w trybie awaryjnym na LPG bo narazie nie mogę. Gdzieś jeszcze wyczytałem na jakimś forum że dostęp do kalibracji może być zabezpieczony jakimś kodem, prawda to jest?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Jest to opel kadett z silnikiem c14nz na monowtrysku. Spalanie mam w granicach około 8-9l/100km. Chciałbym podłączyć go pod kompa i ustawić (lub wgrać nowsze oprogramowanie) abym go mógł odpalić w trybie awaryjnym na LPG bo narazie nie mogę. Gdzieś jeszcze wyczytałem na jakimś forum że dostęp do kalibracji może być zabezpieczony jakimś kodem, prawda to jest?
    Pozdrawiam

    Sprawdziłem u siebie: są 3 tryby ustawienia centralki (w samochodzie). Tzn. po właczeniu zapłonu ustawia się domyślnie w którymś z tych 3-ch trybów. A co do ustawienia konkretnego trybu, to:
    1. Włączam zapłon (silnika nie uruchamiam)
    2. Przyciskiem na centrali klikam, aż wybiorę to co chcę (np. tryb awaryjny odpalenia na gazie - zielona dioda świeci się ciągłym światłem)
    3. Na około 5 sekund wciskam ten przycisk.... zamrugają diody zielone
    4. Puszcvzam przycisk, jest zapamiętane.
    Teraz za każdym właczeniem zapłonu będzie zapalanie od razu na gazie (tylko co rano jak zamno ?). W tym komputerze nie ma kodu do zabezpieczenia (przynajmniej nie znalazłem).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Ten sam sposób znalazłem i mi nie działa, znalazłem jeszcze coś takiego (to jest jakiś wycinek z pliku pdf jaki mam na kompie):


    "Oto ważniejsze rozszerzenia dotyczące aktualnej wersji systemu (ver.1.2.3.9) w stosunku
    do wersji podstawowej:
    - Rozszerzenie zastosowania do samochodów z ilością cylindrów (1-12),
    - Przyspieszenie transmisji diagnostycznej,
    - Zastosowaniem filtrów przeciwzakłóceniowych,
    - Zmiana parametrów „On-line”. Należy jednak pamiętać o utrwaleniu danych po
    dokonaniu konfiguracji w menu „Wymiana danych” opcja „Zachowaj w ECU”,
    - Funkcja wyboru domyślnego zasilania (benzyna/gaz/rozruch na gazie) w momencie
    rozruchu silnika. Aby ustawić wymagany stan zasilania należy:
    1. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika),
    2. Przyciskiem centralki wybrać żądaną opcję początkowego zasilania,
    3. Wcisnąć i przytrzymać przycisk centralki przez ok. 5s, centralka zapali
    wszystkie diody potwierdzając zapis."


    i wnioskuje z tego że mam wersje podstawową oprogramowania.
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Jest to opel kadett z silnikiem c14nz na monowtrysku. Spalanie mam w granicach około 8-9l/100km. Chciałbym podłączyć go pod kompa i ustawić (lub wgrać nowsze oprogramowanie) abym go mógł odpalić w trybie awaryjnym na LPG bo narazie nie mogę. Gdzieś jeszcze wyczytałem na jakimś forum że dostęp do kalibracji może być zabezpieczony jakimś kodem, prawda to jest?
    Pozdrawiam

    Witam. Moje sugestie (dla Twojego przypadku): skoro w tym komputerze nie ma pomiaru temp. reduktora, a tylko obroty są ograniczeniem co do przejścia na zasilanie LPG, zalecałbym takie ustawienie centralki, żeby po włączeniu zapłonu świeciła dioda czerwona ciągłym światłem. Wtedy zapalasz na benzynie i jedziesz. A jak uznasz, że temp. jest wystarczająca to klikasz na przycisk na centralce i przełączy się na gaz (obroty muszą być wyższe niż zaprogramowane w komputerze - a czy rosnąco czy malejąco, to tutaj nie ma wyboru tych opcji). Takie rozwiązanie zapobiegnie przedwczesnemu przełączeniu na LPG jak jest bardzo zimno i zalaniu silnika gazem (jak puscisz gaz np. przy zmianie biegów zgaśnie). Wtedy trudno uruchomić silnik nawet na benzynie - pomaga wykręcenie świec, przedmuchanie silnika rozrusznikiem i wkręcenie osuszonych świec). No i przepony reduktora dłużej utrzymają elastyczność i szczelność gdy temp.reduktora nie będzie za niska. Zyczę powodzenia w tych zmaganiach. A co do wgrania nowszego oprogramowania to nie zalecam, dopóki działa. Przy tym silniku nic nie uzyskasz, a najwyżej wpędzisz się w kłopoty.

    Dodano po 16 [minuty]:

    slazby1 napisał:
    Ten sam sposób znalazłem i mi nie działa, znalazłem jeszcze coś takiego (to jest jakiś wycinek z pliku pdf jaki mam na kompie):


    "Oto ważniejsze rozszerzenia dotyczące aktualnej wersji systemu (ver.1.2.3.9) w stosunku
    do wersji podstawowej:
    - Rozszerzenie zastosowania do samochodów z ilością cylindrów (1-12),
    - Przyspieszenie transmisji diagnostycznej,
    - Zastosowaniem filtrów przeciwzakłóceniowych,
    - Zmiana parametrów „On-line”. Należy jednak pamiętać o utrwaleniu danych po
    dokonaniu konfiguracji w menu „Wymiana danych” opcja „Zachowaj w ECU”,
    - Funkcja wyboru domyślnego zasilania (benzyna/gaz/rozruch na gazie) w momencie
    rozruchu silnika. Aby ustawić wymagany stan zasilania należy:
    1. Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika),
    2. Przyciskiem centralki wybrać żądaną opcję początkowego zasilania,
    3. Wcisnąć i przytrzymać przycisk centralki przez ok. 5s, centralka zapali
    wszystkie diody potwierdzając zapis."


    i wnioskuje z tego że mam wersje podstawową oprogramowania.

    Witam ponownie. W czasie gdy pisałem wcześniejsze, zamieściłeś w/w.
    Dodam, że dopiero po połączeniu się komputerem odczytasz wersję oprogramowania ECU gazowego. Wtedy zadecydujesz. U mnie po połaczeniu się widzę: status: podłaczony, Typ ECU: DETEC Basic+, wersja ECU: 2.0/4.6. Gdy wcześniej jeździłem takim Oplem, najwygodniej było, gdy zapalał na benzynie a ja ręcznie jak uznałem że jest właściwa temp. reduktora przełączałem na zasilanie LPG. W innym przypadku miałem zimą "nieszczęście", że mi zgasł 150m za ruszeniu, zalany gazem (przy zmianie biegów, puściłem pedał gazu)... Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Ja chce tylko uzyskać możliwość awaryjnego zapalenia samochodu na LPG( trafiły mi się dwa przypadki braku benzyny w trasie, jeden kiedy przez pęknięty wężyk całe paliwo z baku wyleciało a gdy go zgasiłem pod sklepem to nie chciał odpalić a drugi gry kontrolka pokazywała że jadę na LPG a jechałem na PB bo przekaźnik się zaciął i tak pojechałem tyle ile paliwa miałem w baku). Wskazówka poziomu paliwa nie opada do końca ani nie mam rezerwy dlatego nie wiedziałem o braku PB.
    Kiedyś planowałem zrobić awaryjne odpalanie na LPG przez zmianę kabelków ( pozamieniać obwody LPG i paliwowe) ale to jest nie najlepszy sposób/ za bardzo awaryjny i nie wiadomo czy to w ogóle będzie działać.
    Zależy mi bardzo na tym awaryjnym odpalaniu więc może masz jakieś sugestie dla mnie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Ja chce tylko uzyskać możliwość awaryjnego zapalenia samochodu na LPG( trafiły mi się dwa przypadki braku benzyny w trasie, jeden kiedy przez pęknięty wężyk całe paliwo z baku wyleciało a gdy go zgasiłem pod sklepem to nie chciał odpalić a drugi gry kontrolka pokazywała że jadę na LPG a jechałem na PB bo przekaźnik się zaciął i tak pojechałem tyle ile paliwa miałem w baku). Wskazówka poziomu paliwa nie opada do końca ani nie mam rezerwy dlatego nie wiedziałem o braku PB.
    Kiedyś planowałem zrobić awaryjne odpalanie na LPG przez zmianę kabelków ( pozamieniać obwody LPG i paliwowe) ale to jest nie najlepszy sposób/ za bardzo awaryjny i nie wiadomo czy to w ogóle będzie działać.
    Zależy mi bardzo na tym awaryjnym odpalaniu więc może masz jakieś sugestie dla mnie?
    Pozdrawiam

    Witam. Moje sugestie w tym temacie: problem awaryjnego (jak piszesz to tylko w szczególnym przypadku, a zdarzyło sie tylko 2 razy) zapalenia i jazdy na LPG rozwiązujesz następująco. Zaopatrujesz się (przezornie i wozisz ze sobą) w kabelek elektryczny i regulator ze śrubką przepływu gazu (jak było w I-generacji). Gdy spotka Cię konieczność awaryjnego zapalenia i jazdy na LPG, to:
    1. Odłaczazz mozliwośc przacy pompki elektrycznej.
    2. Podłaczasz kabelkiem od +po stacyjce do cewki elektromagnesu przy reduktorze.
    3. Usuwasz silnik krokowy i montujesz ten króciec ze śrubą (tutaj musisz trochę poregulować... poczytaj w necie).
    Teraz możesz zapalić i jechać na LPG. Oczywiście nie właczaj niepotrzebnie zapłonu jeżeli natychmiast nie zapalasz silnika, bo przy niewłaściwym ustawieniu reduktora gaz będzie wychodził. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Coś podobnego kiedyś właśnie chciałem wymyślić. Znajomy mi nawet doradził abym wywalił ten silnik krokowy i wstawił śrubkę ale tego nie zrobiłem. A co do tego awaryjnego odpalania to myślałem nad przestawieniem wartości obrotów do minimum i wtedy gdy jest tryb automat przełączałoby od razu na gaz,a normalnie w zimę bym pamiętał abym odpalał na trybie benzyny a później dopiero przełączyć na automat (gaz).
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    slazby1 napisał:
    Coś podobnego kiedyś właśnie chciałem wymyślić. Znajomy mi nawet doradził abym wywalił ten silnik krokowy i wstawił śrubkę ale tego nie zrobiłem. A co do tego awaryjnego odpalania to myślałem nad przestawieniem wartości obrotów do minimum i wtedy gdy jest tryb automat przełączałoby od razu na gaz,a normalnie w zimę bym pamiętał abym odpalał na trybie benzyny a później dopiero przełączyć na automat (gaz).
    Pozdrawiam

    Witam. Jak już masz instalację z silniczkiem krokowym, to utrzymaj ją w sprawności i nie wstawiaj regulatora na śrubę (z wyłączeniem awaryjnego dojechania do domu). Szczególnie, gdy masz katalizator. A tak dla sprawdzenia, zatrzymaj się jadąc kiedyś na trasie, szybko zgaś silnik i wykręć świece - obejrzyj, zorientujesz się czy mieszanka jest właściwa po ich wyglądzie. Oczywiście aby instalacja II-generacji poprawnie pracowała, sonda lambda musi być sprawna i podłaczona właściwie do komputerka gazowego. Pójdź dalej i sprawdź (chyba że juz wszystko wiesz) czy masz podłączenie do TPS i RPM. Ten DETEC Basic ma takie wyjścia. Jak juz się podłączysz komputerem PC, to dopiero zobaczysz jak to Ci działa, jak jest skonfigurowane i i skalibrowane. No i będzie widać jak pracuje sonda lambda. Widziałem u kolegi zamontowany bardzo prosty "tester sondy lambda - kontrolka". Poszukaj na Allegro (gdyby nie było, to w zakończonych aukcjach). Linku nie podaję, bo byłoby to niezgodne z regulaminem. Podregulował sobie instalację, żeby sonda oscylowała i jest zadowolony (a ma I-generację czyli ze śrubą...). A co do zmiany oprogramowania w komputerku, to musisz wiedzieć, że to "operacja ryzykowna". Czy akurat w tym DETEC Basic nie wiem. Bywa, że jeżeli proces zostanie przerwany, czy cos nie tak... już nie da rady się ponownie połączyc i ponowić proces. To tak jak w sprzęcie komputerowym, np. z CDROM 'em, biosem w płycie głównej... Jak się połączysz, daj znać. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ja tez mam problem z tym sterownikiem.

    Mianowicie bylem juz u "dwoch gazownikow" i zaden nie mogl sie polaczyc z ecu.
    Problem mam taki ze zbyt szybko przelacza sie na gaz (przelaczanie na obroty) i gasnie, a nie mam mozliwosci wlaczenia samej beznyny na centralce, od razu jest gotowosc do przejscia na gaz.
    sterownik to detec basic DTB01
    sprawdzalismy 2 wersje oprogramowania i du...

    prosze o pomoc, ewentualnie o program do tej centralki.
  • Poziom 17  
    Odświeżam !

    Czy będzie ktoś tak miły i udostępni mi schemat tego sterownika?
    Wszystkie serwery na którym mógłbym znaleźć schematy padły !
    adek4100(malpa)gmail.com
  • Poziom 14  
    Witam!
    Czy do podłączenia do pc wystarczy prosty interfejs na max 232?
  • Poziom 12  
    Witam. DETEC Basic typ: DTB01 ma 4 przełączniki zakryte gumową zaślepką. Ten oznaczony jako SW4 (Nie dotyczy DETEC BASIC Plus): ON – współpraca z
    komputerem PC, oraz OFF – współpraca z centralką. Pozdrawiam